Güncelleme Tarihi:
Yılda ortalama 240 bin ziyaretçi ağırlayan ve adeta otomobil tutkunlarının mabedleri olarak tanımlanan müzeler, kapılarını DHA’ya açtı. Ferrari’nin yaratıcısı Enzo Ferrari, Modena’nın merkezinde Paolo Ferrari Caddesi 85 numarada yer alan ve aynı zamanda babası Alfredo Ferrari’nin tamir atölyesi olan yığma tuğla binada 18 Şubat 1898 tarihinde dünyaya geldi. Küçük yaşlarından itibaren tam motorlara ilgisi olan Enzo Ferrari, babasının De Dion Bouton marka ilk otobilini ikinci evi haline getirdi.
EVİ FİNANSMAN KAYNAĞI
Birinci Dünya Savaşı sırasında babası Alfredo Ferrari ve erkek kardeşi Dino Ferrari’yi zatürre nedeniyle kaybeden Enzo Ferrari, aynı hastalığa yakalanmasına karşın hayatta kalmayı başardı. Savaş sonrası Fiat’ta çalışmak isteyen Enzo Ferrari, işe alınmadı. Costruzioni Meccaniche Nazionali (CMN) firmasında test sürüşleri yapmak için işe alındı. Ferrari, kısa süre sonra pilot olarak kariyerine devam etti. 1920 yılında CMN’den ayrılıp Alfa Romeo bünyesinde çalışmaya başlayan büyük usta, aynı dönemde hayallerinin otomobilini gerçekleştirmek için finansman oluşturmak için doğduğu evi sattı.
AMBLEMİ NASIL OLUŞTU
Bölgenin etkili nüfusa sahip soylu ailelerinden birine mensup olan savaş pilotu Francesco Baracca, uçağının gövdesinde aile simgeleri olan şaha kalkmış siyah at figürünü kullanıyordu. Ferrari, siyah renkli şaha kalkmış atı doğduğu şehir Modena’nın rengi kanarya sarısı zeminin üzerine yerleştirip, üzerinede İtalya renkleri yeşil, beyaz ve kırmızı şeritlerle ince bir çatı oluşturup, Ferrari amblemini oluşturdu.
Tarihteki önemli olaylar
- 1945’de ilk Ferrari otomobili tasarlandı
- Ferrari otomobili 1949’da 24 Saat Le Mans yarışını kazandı.
- 1951’de İngiltere Silverstone’da ilk Formula 1 yarışını kazanan Ferrari’nin hisseleri 1960’da halka arz edildi.
- 24 yaşındaki oğlu Dino Ferrari’nin ölümüyle kötü bir süreç yaşayan Enzo Ferrari, İtalyan firması olarak kalmak istediği için 1963’de Ford ile ortaklığı reddetse de ekonomik koşullar gereği, 1969’da firmanın yüzde 50’sini daha sonra da yüzde 90’a yakınını Fiat’a sattı.
- Yaşamı boyunca Modena’dan kopmayan büyük usta, 14 Ağustos 1988’de Modena’daki evinde hayatını kaybetti.