Güncelleme Tarihi:
Eric Sylvers'ın The Wall Street Journal Türkiye'de yayımlanan haberi, efsane spor arabanın halka arz planlarının ayrıntılarına odaklanıyor.
Ferrari’nin halka arz planı, Rusya ve Brezilya gibi gelişen pazarlarda otomobil sanayisinin zorluklar ile karşılaştığı ve Avrupa’daki iyileşmenin çok net olmadığı bir ortamda geliyor.
Ancak yatırımcılar bu habere sevindi. Fiat Chrysler’in hisseleri Milan borsasında yüzde 13, New York borsasında ise yüzde 12 değer kazandı.
1 MİLYAR DOLARLIK FİNANSMAN GETİRECEK
Analistlerin tahminine göre Ferrari’nin halka arzı şirkete 1 milyar dolarlık bir finansman getirebilir. Yine de şirketin değerlenmesi yatırımcıların Ferrari’yi bir otomobil üreticisi ya da bir lüks ürün şirketi mi şeklinde görmesine bağlı olarak değişebilir.
Fiat Chrysler Ferrari’nin yüzde 90’ına sahip iken geri kalan hisseler kurucu Enzo Ferrari’nin elinde bulunuyor. Gelecek yıl Haziran’da yapılması planlanan halka arza Ferrari hisselerinin yüzde 80’inin dahil edilmeyip Fiat Chrysler hissedarlarına dağıtılacak.
Halka arz açıklaması ayrıca başkan Luca Cordero di Montezemolo’nun 23 yıldır sürdürdüğü görevini bırakmasından altı hafta sonra geldi. Konuya yakın kaynaklara göre Montezemolo Ferrari’nin halka arzına karşı çıkıyordu.
Kendisi ayrıca Ferrari’nin yıllık üretiminin 7 bin araç civarında sınırlandırılması konusunda da katı bir tutum sergiliyordu. Ancak Marchionne bu rakamın 10 bine çıkarılabileceği ipucunu verdi.
Chrysler’in 2009 yılındaki iflası ardından şirketi yeniden hayata döndürme görevini başarıyla yerine getiren Marchionne yeni bir zorlu görev ile daha karşı karşıya.
Bu kez Marchionne, birleşme ile ortaya çıkan Fiat Chrysler’i daha fazla araç satan rakipler karşısında daha iyi rekabet edecek pozisyona getirmeye çalışıyor.
'FERRARI SATILIK DEĞİL'
Bu yöndeki kilit adım Fiat Chrysler’in Mayıs ayında açıkladığı 5 yıllık plan oldu. Bu plana göre geçen yıl 4.4 milyon adet olan toplam araç satışı 2018’e kadar 7 milyon adete çıkarılacak. Bu planı açıklaması sırasında Marchionne, Ferrari’nin satılık olmadığını da belirtmişti.
Marchionne ayrıca şirket dışı tahminlere göre Ferrari’nin değerinin 5.5 milyar civarında olmasına rağmen kendisinin bu değerin çok daha fazla olduğunu düşündüğünü de söylemişti.
Aynı zamanda Marchionne şirketin araştırma ve geliştirme ile yeni modellerin sermayesi için 60.7 milyar dolar ayıracağını da dile getirmişti.
Marchionne bu revizyon için operasyonlardan gelen nakit parayı kullanmayı planladıklarını ve ayrıca tahvil arzı yapabileceklerini de ifade etmişti.
Çarşamba günü Marchionne 2.5 milyar dolarlık dönüştürülebilir tahvil satışı açıklarken Fiat Chrysler’in kendisine ait 100 milyon hisseyi satabileceğini söyledi.
Bu hisselerin şu anki değeri 1.1 milyar dolar civarında. Buralardan gelecek fonlara ek olarak Ferrari’nin halka arzından elde edilecek nakit, değişiklikler için şirkete temel sağlayacak.
Fiat, otomobil endüstrisinde çapına kıyasla en fazla borç yüküne sahip şirketlerden birisi durumunda bulunuyor.