Ferrari 575M Maranello ismi daha önceki versiyonda olduğu gibi otomobilde kullanılan motorla ilgili ipuçları veriyor. Daha önce kullanılan 550 kodu 5474 cc'lik motoru simgeliyordu. Yeni otomobilde ise motor hacmi 5748 cc. Bu yüzden yeni modele 575 adı verilmiş. 575 rakamının arkasına ilave edilen ‘‘M’’ harfi ise modifikasyon anlamında kullanılıyor. 5475 cc'lik V12 motor 515 beygir güç üretiyor.
575 M Maranella'da bilgisayar destekli elektrohidrolik motorlar tarafından kumanda edilen F1 şanzıman sistemi, elektronik kontrollü amortisörlere sahip sürüş karakterine uyum sağlayan yürüyen aksam gibi özellikler dikkat çekiyor.
Akıllı vites olarak da tanımlayabileceğimiz bu özellik sayesinde, otomobil sürücünün sürüş özelliklerine göre kendisini adapte ediyor. Sürücü agresif kullanıyorsa, otomobilin yol tutuşunu sportif kullanıma adapte etmek için süspansiyonlar sertleşiyor, şanzıman daha sert ve daha hızlı vites değiştiriyor. Geliştirilmiş F1 şanzıman sisteminin bulunduğu 575M Maranello, altı ile vitesli manuel şanzımana göre birkaç saliselik bir avantaj sağlıyor. Manuel vitesli 575M, 0'dan 100 km'ye 4.25 saniyede ulaşırken, F1 versiyonu 4.2 saniyede çıkıyor. Eski 550 Maranello 100 km'e hıza 4.4 saniyede ulaşıyordu. Aynı zamanda ‘‘drive by wire’’ sistemi de 575M Maranello'nun yenilikleri arasında bulunuyor.
Otomobilin dış tasarımındafren sistemini soğutmak için tasarlanmış hava girişlerinin büyüdüğü görülüyor. Motor kaputunun üzerinde ve sol arka çamurlukta yer alan hava girişlerinin görevi ise motora ve şanzımana temiz hava iletmek. Daha önce siyah olan far grubunun yuvaları gövde rengine boyanmış.
575M Maranello, bir spor otomobil için oldukça iyi bir konfora sahip. Sürücü, elektrik kumandayla koltuğunu en iyi ve rahat sürüş pozisyonuna ayarlayabiliyor. İç bölümde sürücüyü şık ve sportif bir görünüme sahip gösterge paneli karşılıyor. 550'ye göre farklı bir biçime sahip olan gösterge paneli, daha kolay okunabiliyor. Orta bölümde bulunan havalandırma ve diğer kontrol düğmelerinin görünümü de iyileştirilmiş.
575M Maranello, 2003 model yılı olarak ağustos-eylül aylarında Türkiye'de de satışa sunulacak. Otomobilin düz vitesli modelinin fiyatı 286 bin dolar, F1 şanzımana sahip olan versiyonun satış fiyatının ise 303 bin dolar olması bekleniyor.
575M ile Schumacher'in pistinde zorlu test575M Maranello'nun test sürüşleri Ferrari fabrikasının bulunduğu Modena-Maranello'da gerçekleştirildi. Dünya lansmanına katılan az sayıda basın mensupları arasında Türkiye'den de tek ben vardım. Otomobille aynı ismi taşıyan Maranello kasabasının içinde ve fabrikanın yanında bulunan Fiorano pistinde, 575M modelini test ettim.
Hız yapmaya müsade etmeyen bir rota belirlendiği için 515 beygir gücündeki bu otomobili şehir içinde yeterli derecede tanıyamadım. Ancak bu test, 575M sürüş konforu açısından, yüksek performansa sahip bir spor otomobilin şehir içi yollarda kolaylıkla kullanabileceğini gösterdi. Ferrari'nin F1 şampiyonu Michael Schumacher'in de test sürüşlerini gerçekleştirdiği Fiorano pisti ise 575M'in performansını ve yol tutuş özelliklerini görmeme olanak verdi (Ferrari F1 takımının testlerinin yapıldığı, giriş ve çıkışların sıkı bir şekilde denetlendiği bu pistte, Enzo Ferrari'ye ait bir ev var. Bu evde şimdi Schumacher, test için geldiği zamanlarda kalıyor). Sert virajların olduğu pistte, otomobilin yüksek süratlerde bile yol çizgisinden sapmadığını gördüm.
Gaz pedalına dokununca 5748 cc. hacmindeki 515 beygirlik V12 motorun gücünü ayaklarımın altında hissettim. Gaza hafif bir dokunmam bile otomobilin ok gibi ileri fırlamasına neden oldu. Performansın yanı sıra otomobilin bir o kadar da güvenli olduğunu fren pedalına dokunduğumda gördüm. F1 şanzıman ise Formula 1'de yarışıyor gibi hissetmeme yol açtı. Direksiyonun yanındaki kollar sayesinde, zorlanmadan vites değişikliği yaptım.
Ferrari'nin öyküsüENZO Ferrari'nin 25 yıl boyunca düşünü kurduğu ve 1947 yılında hayata geçirdiği Ferrari, bugün yollarda ve pistlerde gücün, hızın ve prestijin simgesi haline geldi. Küçük yaşta yarışçı olma hayalleri kuran Enzo Ferrari, Birinci Dünya Savaşı'nda babasını ve kardeşlerini kaybedip, yoksul bir yaşam sürmeye başlamasına rağmen yılmadı. Birçok karoser atölyesinde çalışan Enzo, Sicilya'daki ünlü Targa Florio yarışına katılarak, düşünü gerçekleştirmek için adım attı. Bu yarışta elde ettiği başarı 1920 yılında Alfa Romeo takımına girmesini sağladı. Daha sonra kendi takımını kuran Ferrari, 1946'da arkadaşları için ilk otomobilin tasarımı olan 815 modelini gerçekleştirdi. 11 Mayıs 1947'de ise Maranello'da ilk Ferrari markasını taşıyan Ferrari 125 S'i üretti.
Volkswagen ‘Touareg’ ile çöle çıkıyorVolkswagen'in ‘‘Phaeton’’ modelinden sonra lüks sınıftaki diğer aracı Touareg gün ışığına çıktı. Touareg, 2002'nin sonunda dünyada, 2003'ün başında ise Türkiye'de satışa sunulacak. Adını Sahra Çölü'nde yaşayan savaşçılardan alan Touareg, lüks off-road segmentinde bulunuyor. Sadece bir off-road değil aynı zamanda spor-lüks sınıf bir otomobil olan Touareg'de 3.2 litrelik 220 beygir benzinli ve 5.0 litrelik 313 beygir gücünde dizel motor kullanılmış. Maksimum hızı 250 km.
Otomotivciler ‘Automotive in Turkey’le yurtdışına açılıyorSon yıllarda yurtdışına açılan Türk otomotiv sektörünü uluslararası platformlarda tanıtmayı amaçlayan ‘‘Automotive in Turkey’’ adlı yeni bir dergi yayın hayatına başlıyor. Sektörel Tanıtım Grubu tarafından hazırlanan dergi, otomotiv sektöründeki her kademedeki tüm üretici ve ihracatçıyı, yurdışındaki üretici, ithalatçı, ihracatçı ve tedarikçilerle buluşturarak, ‘‘iletişim köprüsü’’ olmayı hedefliyor. İngilizce yayınlanacak dergi, dünyanın çeşitli bölgelerindeki; otomotiv üreticileri, yan sanayi ve yedekparça üreticileri, garaj ve servis ekipmanları üreticileri, petrol-akaryakıt ve madeni yağ üreticileri, bu üretici fabrikaların yedekparça ve makina parkı alımı yapan teknik sorumluları, tüm bunların ihtalatçıları, ihracatçıları ve tedarikçileriyle, uluslararası sektörel oda, dernek ve birliklere gönderilecek. İki ayda bir yayınlanacak Automotive in Turkey, yurtdışında 7 bin 500, yurtiçinde ise 2 bin 500 adrese gönderilecek. Dergide, Türk otomotiv sektörü, yan sanayi ve yedekparça üreticilerinin faaliyetleri, Türkiye'de yatırım yapmanın avantajları ve çeşitli sektörel araştırmaların yanı sıra Türkiye'yi tanıtıcı yazılar da yer alacak.
Bu otomobilin yakıtı fren40 yıldır elektrik gibi alternatif yakıtlarla çalışan otomobiller konusunda çalışmalar yapan Japon Daihatsu, 2002 yılında 1 litre ile 55 km. yol yapabilen UFE'yi geliştirdi. İlk kez Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtımı yapılan UFE'nin kasasınde komposit malzemeler kullanılmış. Sürtünme katsayısı 0.25 olan UFE'nin ağırlığı ise sadece 630 kg. Yakıt tasarrufunu sağlamak için UFE'de direkt enjeksiyonlu benzinli motor da olmak üzere iki değişik hibrid motor kullanılmış. Hibrid sistem, akünün, yol şartlarının ve hızlanmanın durumuna göre yalnızca motor, seri ve paralel modları arasında otomatik geçiş yapabiliyor. Araç durduğunda ise enerji kaybetmemek için motor otomatik olarak stop ediyor. Yeni fren sistemi sayesinde frenleme anında motor bir jeneratör görevi görerek, kinetik enerjiyi aküde depolamak üzere elektrik enerjisine çeviriyor. Bu fren sistemi sık hızlanma ve frenleme yapılan şehiriçinde yüksek verimle çalışıyor.
SOL ŞERİTSHELL, futbolseverlere FIFA 2002
Dünya Kupası'nda Türk Milli Takımı'nın Kostarika ile yapacağı maçı tribünde izleme şansı sunuyor. Shell'in düzenlediği bu kampanyadan yararlanmak için 6 Mayıs'a kadar Shell istasyonlarından 30 milyon lira tutarında alışveriş yapmak yeterli. Çekiliş sonrasında kazanan 15 kişi, Güney Kore'ye seyahat etme şansını yakalayacak.
GOODYEAR, Wrangler MT/R arazi lastiği dünyanın en prestijli otomotiv ödüllerinden birini kazandı. Wrangler MT/R lastiği, ‘‘ürün yeniliği’’ kategorisinde Automotive News Pace ödülüne layık görüldü. MT/R sadece çamur ve kumda daha iyi çekiş ve daha uzun ömür sağlamakla kalmıyor, otoyolda da kabul edilebilir sessiz bir sürüş sunuyor.
MAZDA, orijinal yedekparça indirim kampanyası başlattı. 15 Mayıs'a kadar sürecek kampanyada, yaşı ve modeli ne olursa olsun, tüm Mazda'lar için hem periyodik bakımda, hem motor/mekanik bakım ve onarımında tüm orijinal yedekparçalara ve işçiliğe yüzde 25 indirim uyguluyor.
IBM, mini sabit diski Microdrive ile otomotiv endüstrisine destek vermeye devam ediyor. Daha çok dizüstü bilgisayarlar, MP3 çalarlar ve dijital fotoğraf makinesi ve kameralar için tasarlanan 3.5 santimlik boyutu ve 16 gram ağırlığa sahip olan Microdrive, otomobillere de konuk oluyor. Yaklaşık 18 saat kesintisiz müzik dinlemeyi mümkün hale getiren Microdrive sayesinde otomobil sahipleri, müzik CD ve kasetleriyle, yol haritalarını evde bırakabilecekler.
ONUR Şirketler Grubu'na ait Renault marka otomobil servis ve showroomu Florya'da açıldı. ‘‘Emret Müşterim’’ sloganıyla hizmet veren Onur Otomotiv'in Florya'daki yeni binası 3 bin metrekarelik bir alan üzerine kurulu. Otomotiv sektöründe 20 yıldır hizmet verdiklerini hatırlatan Onur Şirketler Grubu Başkan Danışmanı Vasfi Kalender, müşterinin ayağına hizmet götürmeyi planladıklarını, hedeflerinin daha geniş kitlelere hizmet vermek olduğunu belirtti.
VOLVO Otomobil Türkiye, Vista (Volvo International Service Training Award) yarışmasını Türkiye'de ilk defa gerçekleştirdi. Tüm Volvo bayilerinin katıldığı yarışma, teknisyenler ve yedekparça elemanları sınıfında gerçekleştirildi. Teknisyenler sınıfında İzmir Cider Volvo'dan Ercan İris, yedekparça sınıfında ise Bursa Volberk'den Süleyman Kurt birinci oldu. Yarışmanın birincileri, Stockholm ve Göteburg'da düzenlenecek Wista Winners Conference etkinliklerine katılmaya hak kazandılar.
TÜRKİYE Trafik Kazalarını Önleme Derneği ve Harley Davidson Sürücüleri Grubu ‘‘Kıtalararası Geçiş, Yol Komşuları’’ adıyla bir kampanya düzenledi. Kampanyanın ilk etkinliği 11 Mayıs 2002'de Kadıköy Salı Pazarı'ndan saat 11.00'de start alacak. Bu etkinlik kapsamında, Boğaziçi Köprüsü'nden motosikletlerle topluca Asya kıtasından Avrupa kıtasına geçilecek.
DOUBLE-UP, otomotiv yağlayıcıları piyasasında 6 ürünü ile yeralıyor. Motora aşırı yüklenmeler ve ilk çalıştırma esnasında yağ
film tabakasının yırtılarak işlevini yitirmesi, motorun aşınmasını artıran başlıca etkinlerdendir. Bir motor koruyucu olan Double-up, piyasada satılan sıradan motor katkılarına oranla 7 kat daha fazla yağlama ve koruma özelliği sergileyerek, motor içi aşınmasını azaltıyor.