Fenerbahçe Türkiye algısında Galatasaray tekelini kırıyor

Güncelleme Tarihi:

Fenerbahçe Türkiye algısında Galatasaray tekelini kırıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 27, 2008 00:00

Enlighted Tobacco Company’nin kurucusu ve marka dahisi BJ Cunningham, Türkiye’nin bir marka olarak kısa süre öncesine kadar sadece İstanbul, Kapalı Çarşı ve Galatasaray’ı çağrıştıdığına dikkat çekerek "Ancak, artık bu sıralama değişiyor. Fenerbahçe Türkiye algılamasında Galatasaray’ın tekelini kırıyor. Güzel kadınlar ve yemekler ise Türkiye markasına değer katmayı sürdürüyor" dedi.

Marka imajı açısından Türkiye’nin hálá gelişimini sürdürmekte olduğuna dikkat çeken Cunningham şunları söyledi: "Türkiye henüz marka olarak hakettiği yere gelmedi. İmajı açısından hálá el yapımı, ucuz işçilik ve düşük kalite algısı yaratıyor. Marka, eskinin ağırlığı altında eğilirken, yeni ile bütünleşmekte zoranıyor. Türkiye kendisini maalsesef yeterince iyi konumlandıramıyor."

Cami ve plazalar yanyana

Marka konumlandırılmasında algılananın gerçekten de önemli olduğunu ifade eden Cunningham bunu şöyle bir örnekle açıkladı: "Türkiye aslında camiler ile plazaların yan yana yükseldiği önemli bir demokrasi merkezi. Ancak, algılanan hálá bu değil. Gerçeği algılanır hale getirebilmek için hem içsel hem de dışsal çok sayıda çalışma yapılması gerekiyor. Türkiye öncelikle kendi vizyonuna odaklanmalı. Ne olmak, nasıl bir intiba bırakmak istediği konusunda daha kararlı olmallı. Yeniden konumlandırma Türkiye için çok önemli."

Dünyada aktif olarak tanınan çok sayıda başarılı Türk markasının olduğunu ancak bunların çok azının Türk olduğuna vurgu yaptıüğına dikkat çeken BJ Cunningham, "Aslında bunu anlayabiliyorum. Markanın menşesini gösteren ’Türkiye’ henüz markaya değer katmıyor. Bu alana kadar markalar Türkiye imajını kullanmak istemeyebilir. Bunun değişmesi için de Türkiye’nin kendisini meşgul eden konularda uzaklaşıp gerçek konulara odaklanması gerekiyor" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!