Hayri ÇETİNKAYA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2006 00:00
Fas asıllı Portekizli moda tasarımcısı Fatima Lopes, Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı için Türkiye’ye geliyor. Türkiye’nin hazır giyimde dünyada ana oyunculardan biri olduğunu belirten IF İcra Kurulu Başkanı Rıfat Karkaşon, Türkiye’nin dünya pazarlarından daha fazla pay alabilmesi için fuarların büyük önem kazandığını söyledi.
FAS asıllı Portekizli moda tasarımcısı Fatima Lopes, Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı (IF) için Türkiye’ye geliyor. IF İcra Kurulu Başkanı Rıfat Karkaşon, şubat ayında düzenlenecek fuara 9 ülkeden katılacak birçok tasarımcının yanısıra ünlü modacı Fatima Lopes’in de geleceğini bildirdi. Türkiye’nin hazır giyimde dünyada ana oyunculardan biri olduğunu belirten Karkaşon, ülke olarak, dünya pazarlarında varlığımızı korumakla yetinilmeyip, artırılması, yeni pazarlara açılınması ve bunun için de yeni stratejiler geliştirilmesi gerektiğini söyledi. Karkaşon, fuarlarların da bu stratejilerin bir parçası olarak önem kazandığına dikkat çekti.
MODA ÇEKİM MERKEZİ: Türk hazır giyim sektörünü oluşturan 15 sektörel derneğin bir araya geldiği IF Konseyi, İstanbul’u moda çekim merkezi yapmak için kolları sıvadı. IF Konseyi üyesi Türkiye Triko Sanayicileri Derneği’nin (TRİSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Reha Erikli İstanbul’u dünya moda takvimi içerisine çekmeyi ve modacıların buluşma noktası yapmayı hedeflediklerini kaydetti. Fuarcılığın kabuk değiştirdiği bir dönemde cesaretle kilitlendikleri bu hedefi yakalayacaklarından emin olduklarının altını çizen Erikli, şunları söyledi: "İstanbul’u moda çekim merkezi haline getirmek için iki önemli nokta var. Birincisi İstanbul’un kendisini bu yönde hazırlamak. İkincisi de kenti dünya moda takvimi içine sokabilmek. Modanın aktif olabileceği tarihler belli. Aktif olduğu yerler de belli. Paris, Londra, New York ve Milano’nun arasına İstanbul’u da katmamız gerekiyor. Keza Türkiye, dünyanın sürekli çekim merkezi olabilecek konumda. Üstelik bunun için çok büyük yatırım yapmaya bile gerek yok."
YAKIN ÇEVRE LİDERLİĞİ: Ancak varolan potansiyeline rağmen bunun gerçekleşmesinin çok kolay olmadığına da dikkat çeken Erikli, "İlk etapta bu olamayacaksa, İstanbul’u, yaklaşık 2.5 saatlik mesafede olan tüm pazarların lideri haline getirmeliyiz. Bu çok daha kolay olabilir. Çünkü o coğrafyada rakibimiz yok" diye konuştu. IF etkinliği sırasında 4 ya da 5 konferansın verileceğini belirten Erikli, "Bu konferanslardan çıkacak sözler ve bu sözlerin dünyaya aktarılması çok önemli. Çünkü İstanbul, dünya hazır giyiminde söz sahibi olabilecek güçte. Modanın artık bir bayrağı yok; tanımı var. Şehirlerin de artık bayrağı yok, tanımı var" dedi.
FUAR 8-10 ŞUBAT’TA: 8-10 Şubat tarihlerinde gerçekleştirilecek Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı’na Fransa, Almanya, Japonya, Rusya, İtalya, Portekiz, Azerbaycan, Finlandiya ve Brezilya’dan modacıların katılması bekleniyor. IF İcra Kurulu Başkanı Rıfat Karkaşon, şubattaki fuara, 9 ülkeden katılacak birçok tasarımcının yanısıra Portekizli ünlü moda tasarımcısı Fatima Lopes’in de gelmesinin kesinleştiğini söyledi. Rıfat Karkaşon, bu yıl fuarda İtalyan erkek modasındaki son yüzyılı anlatan bir serginin yapılacağını kaydetti. Ayrıca, fuarda Avrupa Birliği’nin (AB) tasarım, moda fikri ve sınai mülkiyet hakları çerçevesinde kurduğu OHİM organizasyonunun temsilcileri de bir seminer verecek.
Giyimde AB’ye en fazla mal satan ikinci ülkeyizDÜNYA tekstil ve hazır giyim ticareti 360 milyar doları buluyor. Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörünün üretim değeri ise 21.5 milyar
dolar düzeyinde. Bu üretim değeri ile tekstil ve hazır giyim sektörünün Gayrı Safi Milli Hasıla (GSMH) içindeki payı yüzde 10’un biraz üzerinde. Hazır giyim sektörünün yüzde 80’i küçük ve orta boy işletmelerden oluşuyor. Tekstil ve hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren firma sayısı 40 bin dolayında. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracat hacmi yıllık, 15 milyar dolar. Türk hazır giyim sektörü Avrupa Birliği’nin ikinci en büyük tedarikçisi durumunda. İlk sırada Çin var. Dünyada ise Türk hazır giyimciler ilk 5 içerisinde. Türkiye, dünyanın en büyük 6’ncı pamuk üreticisi. Buna karşılık ürettiği kadar da pamuk ithal ediyor. Türkiye, aynı zamanda dünyanın en büyük 5’nci pamuk tüketicisi.
IF Konseyi’ni oluşturan derneklerAdana Giyim Markaları
Ankara Giyim Sanayicileri
Birleşmiş Markalar Derneği
Çorap Sanayicileri Derneği
Ege Giyim Sanayicileri Derneği
Konya Tekstil ve Konfeksiyon Sanayicileri ve İşadamları Derneği
Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği
Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği
Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği
Tekstil Aksesuar Sanayi İş Adamları Derneği
Tüm Denim Sanayici ve İşadamları Derneği
Triko Sanayicileri Derneği
Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği
Türkiye ve Giyim Sanayicileri Derneği