Güncelleme Tarihi:
Amerikan finans çevrelerinin gazetesi Wall Street Journal (WSJ) haberine göre, fast-food denen türden yiyecek satan belli baÅŸlı kuruluÅŸların kazançları bu nedenle düşme eÄŸilimine girdi.Â
Haberde en büyük Amerikan fast-food lokantalar zinciri olan Mc Donalds'ın karının bu yıl sadece yüzde 2.3 arttığı, onun en büyük rakibi olan Burger King'ın karının ise yüzde 0.9 gerilediÄŸi belirtildi.Â
Aynı ÅŸekilde Pizza Hut lokantalar zincirinin karı yüzde 2.6 düşerken, Taco Bell zincirinin karındaki azalma yüzde 4.5'i buldu. Bu geliÅŸmeler üzerine Mc Donalds'ın 20 milyon dolarlık bir reklam kampanyası baÅŸlattığı ve menüsüne, her biri 1 dolardan pahalı olmayan 8 yeni ürün eklediÄŸi belirtiliyor. Bu atağın gerisinde kalmak istemeyen Burger King lokantaları ise her biri 99 sentten 11 deÄŸiÅŸik ürünü satışa sundu.Â
LOKANTALAR KAPANIYOR
Tüm bunlara raÄŸmen tüketiciden umduÄŸu ilgiyi göremeyen McDonalds'ın ABD dışındaki 175 lokantasını kapatma kararı aldığı, 3 ülkedeki faaliyetine son vereceÄŸi ve ülke dışında 600, ABD içinde ise 250 kiÅŸiyi iÅŸten çıkartacağı öğrenildi.Â
Ülkenin 3. büyük fast-food zinciri olan Wendys lokantaları da 2002 yılı karının öngörülenden daha düşük olacağını ilan etti. Amerikalıların fast-food yiyeceklerin aşırı yağlı oldukları, kendilerini çok fazla şişmanlattığı, kalp ve damar hastalıklarına yol açtığı gerekçesiyle firmalar aleyhine mahkemelere başvurmaya başladıkları da gazetenin haberinde yer aldı.