Fast-food KRALI

Güncelleme Tarihi:

Fast-food  KRALI
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2016 20:40

Ata Holding bünyesindeki TAB Gıda ile 1000 restorana ulaştı. Burger King, Popeyes, Sbarro, Arbys ve Usta Dönerci markalarıyla gıda alanında hızlı bir büyüme yakaladıklarını söyleyen Ata Holding’in Kurucusu Erhan Kurdoğlu, “Biz ayda 25 milyon kişiye hizmet veriyoruz, yurtdışında gelişmek çok önemli” dedi.

Haberin Devamı

ATA Holding denildiğinde eskiden akla Atatürk Barajı gelirdi. Atatürk Barajı da dahil olmak üzere birçok büyük inşaat projesine imza atan holding, 4 kıtada 8 ülkede 30 şirketi bünyesinde bulunduruyor. Ancak Ata Holding’in amiral gemisi artık inşaat değil, gıda sektörü. 2015 yılında 4.2 milyar liralık ciroya ulaşan Ata Holding’in bünyesindeki TAB Gıda şirketinin 5 markayla 1000 restoranı oldu. Burger King, Popeyes, Sbarro, Arbys ve Usta Dönerci markalarını bünyesinde toplayan holding, aynı zamanda Çin’e en büyük yatırımı yapan Türk şirketi. Gıdayla gelen büyüme hamlesini ve TAB Gıda’nın yeni hedeflerini Ata Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu anlattı.

9 FARKLI SEKTÖR

Gıda sizin için yeni ama son dönemde en büyük işiniz oldu. Ne oldu da birçok şirket inşaat ve gayrimenkul işine girerken siz gıdaya yöneldiniz?

Haberin Devamı

- Aslında söylediğiniz gibi gıda şirketi değildik. Aile işimiz inşaattı; babam 1969’da kurduğu şirketle büyük altyapı ve otoyol işlerini üstlenmişti. Sonra ortaklarıyla kurduğu Ata İnşaat ile Atatürk Barajı ve hidroelektrik santrali inşaatının işini aldılar. Gıda alanına sonradan girdik ve büyüdük. Ata Holding’in artık ana iş kolu gıda. 9 farklı sektörde 8 ülkeye yayılmış 30’dan fazla şirketle faaliyet gösteren dev bir operasyona sahibiz. Bu yapının çatısı altında Ata Holding diğer tarafta ise TAB Food Investments (TFI) yer alıyor. TFI, adından da anlaşılacağı üzere gıda yatırımlarıyla lojistik ve patates, ekmek, et tesislerini kapsıyor.

Siz Miami’de okumuşsunuz. Fast food işi o zaman mı aklınıza girmişti?

- Etkisi var ama aslında gelişen pazarlardaki sosyolojik değişikliği gördüm. Gelişen piyasalarda erkek kadın bir arada çalışınca yemeğe zaman ayrılamıyor ve dışarıda daha çok zaman geçiriliyor, daha çok dışarıda yemek yeniliyor. Öngörüm hep aynıydı. Türkiye’de de kadınlar çalışma hayatına daha çok katıldılar. İş yerlerinin yanında zaman geçirilecek yaşam alanları oluştu. Ayrıca insanlar ucuza doyma imkanı buldu. Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby’s ve Usta Dönerci’den oluşan markalarımızla Türkiye genelinde 1000’e yakın restoranımız oldu. Bunun 250 tanesi franchise. Biz girişimcilerin doğru yatırım yapmasını da destekliyoruz.

Haberin Devamı

YILDA 300 MİLYON KİŞİ

Yeme-içme sektörü ve son dönemde yaşanan ortama bakınca hem rekabet çok hem de ülkenin ve çevremizdeki olup bitenlerin vermiş olduğu keyifsiz ortam her şeyi etkiliyor. Siz hiç etkilenmiyor musunuz?

- Doğru. Maalesef hem Türkiye hem de çevre ülkelerde yaşananlar  hepimizi derinden etkiliyor. Ülkemizin gelişmesini, huzur ve barış ortamında yaşamasını istiyoruz. Biz ayda 25 milyon kişiye hizmet veriyoruz.

Burger King, Çin operasyonunu size verdi. Nasıl kaptınız bu işi?

- Kolay oldu, çünkü çok başarılıydık Türkiye operasyonunda. Şu an Çin’deki en büyük Türk yatırımcıyız. Biz Çin’i çok önemsedik. Dünyadaki en büyük franchiseyız. 14 bin franchise var, bunun 1400’ü bizim. Bu yüzden de Çin operasyonunu bize verdiler. Çin’deki gelişmeden de çok memnunlar.

Haberin Devamı

Bir doyma noktası yok mu? Daha kaç restoran açacaksınız?

- Her yıl ortalama 300 restoran açacağız. Türkiye’de 100, Çin’de 200 restoran açacağız 2016’da. Türkiye’de 2 bin, Çin’de de 4 bin kişiye iş imkanı sağlayacağız. Önümüzdeki 5 yılda yüzde 75 franchise vereceğiz.

ÜRETİM TESİSİNİZ VAR MI?

- Türkiye’de var. Çin’de yok. Çin’de tedarik edecek tesis vardı. Türkiye’de ise yeterli değildi. Rekabet edebilmek için Türkiye’de tesisler kurduk. Türkiye’de kurduğumuz patates fabrikası 120 bin ton patates üretiyor.

Döner dünyada her yerde var ama marka yaratabilmiş olan yok. Üstelik genelde de kaliteli yemek algısı yok. Usta Dönerci’nin şansını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Haberin Devamı

- Sistemimiz sayesinde dünyanın her yerinde hızla restoran açabilir, aynı kalite standartlarında hizmet verebiliriz. Marka konumlandırma ve kurumsal kimlik çalışmalarımız da uluslararası bir vizyonla tamamlandı; dolayısıyla Usta Dönerci’nin global bir döner markası olmasının yalnızca bir zaman meselesi olduğunu düşünüyoruz. Şu an hedeflediğimiz rakamların üzerinde ilerliyoruz.

 

ÇİN'DE 400 MİLYON KİŞİ RESTORANA GİDİYOR?

Çin rakamlarınız çok daha büyüyecek gibi. Hedefiniz ne?

- 20 yıl önce Çin’de 5 milyon kişi restorana gidiyordu, 10 yıl önce 50 milyon oldu, şimdi 400 milyon kişi oldu. 5 sene sonra 750 milyon kişi restoranlarda yemek yiyecek. Böyle bakınca Amerika nüfusundan fazla kişi demek oluyor. Çok hızlı büyüme var. Düz değil parabolik bir büyüme var. Ben herkese Çin’e yatırım yapın diyorum. Özellikle de Türk hazırgiyim sektörü yatırım yapmalı. Aynı şekilde Vietnam, Hindistan da hızla büyüyor. Çin 1.4 milyar nüfusa sahip. Hindistan’da nüfus belli değil, 1 milyarın üzerinde olduğu kesin. Vietnam’ı da içine alın, 3 milyar insan. Bu nüfusun büyüme potansiyeli ve gelirini artırma potansiyeli çok yüksek. İnsanların geliri artınca daha iyi gıda yiyor.

Haberin Devamı

5 MARKA İLE  BÜYÜYOR

TAB Gıda 1995’te Burger King’i Türkiye’ye getirdi. 70 ilde 600’den fazla Burger King restoranı var.

2007 yılında ise Napoli’nin geleneksel ve taze ‘İtalyan’ tatlarını sunan Sbarro markasını getirdi. 30’dan fazla ilde toplam 90’a yakın restoranı var.

2007 yılında şirket Popeyes’i de getirdi. 40 ilde 150’ye yakın restoranı var.

TAB Gıda 2010 yılında Arbys’i bünyesine kattı. Arbys’in 52 restoranı var.◊ TAB 2013 yılında da kendi markası Usta Dönerci’yi yarattı. Usta Dönerci’nin de 50’den fazla restoranı var.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!