Güncelleme Tarihi:
İlk olarak 2009’da milli katılım sağlanan Hollanda’nın başkenti Amsterdam’daki fuarda Türkiye, katılım oranı olarak bu yıl ilk 10’a yükseldi.
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği’nin (İKMİB) davetiyle katıldığımız fuarı 250 Euro gibi yüksek giriş ücreti ağırlıklı olarak ne istediğini bilen satın almacılar ziyaret ediyor. Büyük market zincirleriyle fason üretim sağlayabilecek firmaları buluşturan bu fuar gıda ve gıda-dışı olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Gıda-dışı bölümünde Türkiye’den temizlik, plastik, ambalaj, kozmetik, kişisel bakım ve sağlık ürünleri üreten firmalar ön planda.
FUARIN ORGANİKLERİ
PLMA’nın gıda bölümünde genellikle uzun süre taze olarak saklanabilen, organik, şekersiz ürünler öne çıkıyor. Türkiye’den konserve yiyecek ve içecek firması Tamek geniş standıyla dikkat çekiyor. 60’ın üzerinde ülkeye özel etiketli ürünler ihraç eden 60 yıllık firmanın yeni pazarı Afrika. Avrupa ve ABD’deki ‘şekersiz’ akımının aksine Afrika’da şekerli içecekler satılıyor. Türkiye’den yenilikçi ürünleriyle öne çıkan firma ise Işık Organik. Organik kuru meyve ve dondurulmuş meyve üreten firma 42 ülkeye ihracat yapıyor. Beslenme çantalarına koyulabilecek, ambalajlarıyla çocukların da ilgisini çekebilecek ayıklanmış kuru meyve paketleri şeker/çikolataya sağlıklı bir alternatif.
1984’te Mehmet Ali Işık tarafından kurulan firma 2 yüzün üzerinde köyde, 2 bin çiftçiyle işbirliği yapıyor. 20 yıldır ‘Mutlu Köy’ projesini yürütüyorlar. Firmanın satış müdürü Can Erim’in verdiği bilgiye göre projeyle hammadde aldıkları köylere satışlarından fon ayırıyorlar. Bu fonla köyün eksikleri gideriliyor. Proje kapsamında Aydın’ın Nazilli ilçesi Bekirler köyüne su deposu, Malatya’nın Hekimhan ilçesi Akmağara köyünde tarım işçileri için evler yapılmış.
Türkiye, Çin’den daha avantajlı
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz Türkiye’nin fason üretimde Avrupa için daha avantajlı olduğunu söyleyerek şu bilgileri verdi: “Türkiye, Çin ve Uzakdoğu’ya göre Avrupa’da daha şanslı. Hem daha yakın hem de kalite olarak -Avrupa’nın standartlarını çok rahat karşılayabiliyor. Özel etiketli ürünler pazarı dünya genelinde 550 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Sektörün Türkiye’deki pazar büyüklüğü 4.5 milyar dolar olduğunu söyleyebiliriz.”