Güncelleme Tarihi:
Geçmişte Instagram ve başka birçok ilgi çekici uygulamayı satın alan ve son dönemde agresif bir satın alma stratejisi izleyen Facebook bu sefer amacına ulaşamadı. 5 milyon günlük ziyaretçi ve toplamda 60 milyon üyeye sahip olan Snapchat, Facebook'un toplamda 3 milyar dolarlık teklifini reddetti.
Amerikan Wall Street Journal'ın konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre sadece iki senelik geçmişi olan Snapchat'e yapılan bu teklifin tamamı nakit olarak gerçekleşti. Analistlerin 4 milyar dolar değer biçtiği Snapchat Facebook'tan gelen bu teklifi reddederek Facebook'un bugüne kadar gerçekleştireceği en pahalı satın almanın da önünü tıkamış oldu.
"SON KULLANMA TARİHLİ MESAJLAR"
Pew Research rakamlarına göre Snapchat özellikle ABD'de çok etkin. ABD mobil cihazlarının yüzde 9'una indirilmiş olan mesajlaşma servisi mesajlara "son kullanma tarihi" eklenmesiyle biliniyor. Son kullanma tarihi eklenen mesajlar cihazlardan o tarihte otomatik olarak silinerek gereksiz yoğunluk yaratmamış oluyor.
Snapchat'in kurucusu ise 23 yaşındaki Evan Spiegel satıştan önce uygulamanın daha geniş kitlelere ulaşarak Snapchat'in değerenin artmasını beklediklerini söyledi. Haziran ayında Snapchat yatırımcılardan 60 milyon fon sağlamıştı. Bu işlemle şirketin değerinin 800 milyon dolar olduğu belirlenmişti. Facebook bu yılın başında 1 milyar dolarlık bir teklif daha yapmıştı. Bazı analistlere göre Snapchat'in değeri 4 milyar dolara kadar ulaşıyor.
Snapchat'in özellikle Twitter halka arzından sonra değerinin arttığı tahmin ediliyor.