Facebook: Türkiye ürün geliştirmede rehberlik yapıyor

Güncelleme Tarihi:

Facebook: Türkiye ürün geliştirmede rehberlik yapıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2010 00:00

Dünyada 400 milyonun üzerinde kullanıcısı olan sosyal medya devi Facebook’ta, Türk kullanıcıların belirleyici rolü artıyor.

Türkiye, 20 milyonun üzerinde Türk kullanıcısıyla ABD, İngiltere ve Endonezya’nın ardından kullanıcı sayısı açısından dördüncü sırada yer alıyor. Facebook Teknoloji Başkanı (CTO) Bret Taylor, “Site için yeni uygulama geliştirmede Türkiye’nin belirleyici bir rolü var. Türkiye gibi yoğun Facebook kullanılan ülkeler, ürün ve uygulamalarımızın gelişiminde rehberlik yapıyor” dedi.

Türkiye başarımızda önemli

Diğer sosyal medya sitesi Friendfeed’i kurarak Facebook’a satan ve kendisi de bu kurum bünyesinde çalışmaya devam eden Taylor, “Türkiye’de çok sayıda Friendfeed ve Facebook kullanıcısı var. Oldukça sosyal bir ülke olmalısınız. Bu çok ilgi çekici. Türkiye bizim ekonomimiz ve ürünlerimizin başarısı için çok önemli bir ülke” diye konuştu. Dünyadaki ve Türkiye’deki internet yasaklarını da değerlendiren Bret Taylor, şu yorumu yaptı: “Video paylaşım sitesi Youtube Türkiye’de yasaklı. Facebook felsefi olarak iletişimde açıklıktan yana. Birçok ülkede varız ve uluslararası bir şirket olarak her ülkenin kanunlarına göre hareket etmeye çalışıyoruz.”

Her ülkede ofis olmaz

New York’ta (ABD) düzenlenen gelecekteki internet teknolojilerinin tartışıldığı sosyal ağ etkinliği Web 2.0’da sorularımızı yanıtlayan Taylor, Türkiye’de ofis açıp açmayacakları ile ilgili soruya, “Facebook dünyanın her yerinde kullanıcısı olan bir site. Uluslararası bir yönümüz var, bulunduğumuz her ülkede ofis açmamız oldukça zor olurdu. Ulusal site olmamız zor. İnternet global bir sistem ve her yerden ulaşabilirsiniz. Ulusal web sitesi diye bir şey yoktur” yanıtını verdi.

Friendfeed’in kapanma riski yok

Amerika’dan sonra İtalya ve Türkiye’nin Friendfeed kullanımında ön sıralarda yer aldığını da kaydeden Taylor, Türklerin sosyal medya sitesine ilgisini takdir ettiğini söyledi. Taylor, şöyle konuştu: “Sosyal medya kullanıcılarının profillerine ayırdığı zaman ve emeği takdir ediyoruz. Bilginin yayılmasını sağlayarak, değerini arttırıyoruz. Friendfeed’in kapanma riski yok. Geliştirme yapmayı bıraktık ancak küçük olsa da bir ekip hala Friendfeed’deki büyük arızalarıyla ilgileniyor. Friendfeed’in kapanması sözkonusu değil.”

Tatil için Türkiye’yi düşünüyor

“FACEBOOK filmi” denilen ve Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’in hayatını anlatan ‘The Social Network’ ABD’de gösterime girdi. Filmi merakla beklediğini söyleyen Facebook CTO’su Bret Taylor, “Çalıştığınız şirketle ilgili bir film varsa elbette merak ediyorsunuz” dedi. Taylor, Türkiye’ye sadece Facebook ekonomisi için etkileyici bir ülke gözüyle de bakmıyor. Taylor, Türkiye’nin ailesi için tatil seçeneklerinden biri olduğunu ve özellikle eşinin Türkiye’ye bir tatil için gelmek istediğini anlattı.

Twitter’da bir günde 12 terabayt veri üretiliyor

TÜRKİYE’de Facebook’tan sonra en hızlı yükselen sosyal ağ olan Twitter’da çalışma prensibi insanların fikirlerini 140 karakterle anlatmalarına dayanıyor. Web 2.0 Expo’da yerini alan Twitter’ın Baş Analisti Kevin Weil, 100 milyon kullanıcı sayısını aşan Twitter’da bir günde 12 terabayt veri üretildiği ve bir kullanıcının takipçileri ve takip ettiklerinden, ‘twit’lerinden hangi bilgilerin edinilebildiğinin sürekli analiz edildiğini anlattı.

O’Reilly: Eğlenin dünyayı değiştirin

NEW York’ta düzenlenen Web 2.0 Expo’ya sosyal ağ siteleri damgasını vurdu. Etkinlikte, “Geleceğin internet dili, 3 boyutlu filmlerden sonra 3 boyutlu bilgi, internette HTML standardı ve Flash teknolojisi arasındaki soğuk savaş’ gibi konular işlendi. Web 2.0’ın isim babası Tim O’Reilly, “Wright kardeşler, ilk uçağı inşa ederken ‘Haydi havayolu endüstrisini kuralım’ diye değil, ‘uçabilmek ne güzel olurdu’ hayalinden yola çıktılar” dedi. O’Reilly, teknoloji alanındaki girişimcilere “Eğlenin, dünyayı değiştirin, para kazanın ve bunu sürdürün” tavsiyesinde bulundu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!