Güncelleme Tarihi:
MEDIACAT Marketing Forum’a katılmak için Türkiye’ye gelen Facebook’un Stratejik Planlama Başkanı ve Baş Stratejisti Trevor Johnson, Türkiye’de 16 milyon aktif Facebook kullanıcısı olduğunu belirterek “Giderek çok kalabalık bir aile oluyoruz. Dünya genelinde her gün 900 bin yeni kullanıcı Facebook’a ekleniyor. Türkiye üçüncü büyük pazarımız” dedi. En büyük ikinci Facebook pazarının İngiltere olduğunu ifade eden Johnson, “Avrupa pazarında 110 milyondan fazla aktif kullanıcımız var. İnsanlar yoğun şekilde Facebook’un parçası oluyor. Hergün Türkiye’de 7.5 milyon kişi düzenli olarak siteyi ziyaret ediyor. Bu gelişmeler de bize derin öngörüler sunuyor” dedi. Erişim bakımından Türkiye’nin çok genç bir nüfusa sahip olduğunu söyleyen Johnson, “Türkiye nüfusunun 19.3 milyonu 13 yaş ve altındaki gençleri kapsıyor. Dünya genelinde yaş ortalaması 45. Olgunlaşmış pazarlardan edindiğimiz deneyimleri Türkiye’de uygulamayı hedefliyoruz” diye konuştu.
1.6 milyar chat mesajı
İnsanların reklamcılık konusundaki düşüncelerini de değiştirmek istediklerini söyleyen Trevor Johnson, platformlar üzerinde pazarlamacıları farklı düşüncelere yönelterek yeni olgularla müşterilerin karşısına çıktıklarını aktardı. Johnson, dünyada 300 milyon aktif kullanıcısı olan Facebook’ta günde 1.6 milyar chat mesajı gönderildiğine de dikkat çekerek, “Bunun için hiçbir pazarlama yatırımı yapılmadı. Hiçbir ‘know how’ bilgisi için para ödenmedi” dedi. Patronu Mark Zuckenberg’in 24 yaşında olduğunu vurgulayan Johnson, “Kendisi online pazarlama alanında yürütülen stratejileri kökünden değiştirmek için bu işe girişti ve pazar tamamen değişti. Değişimleri Facebook platformu üzerinden sürdüreceğiz” diye konuştu.
Dijital kimlik platformu
Facebook’un aslında bir web sitesinden çok daha fazlasına sahip olduğunu söyleyen Trevor Johnson, “Facebook dijital bir kimlik platformu. Facebok’a girince toplumsal bir profil çiziyorsunuz, markalarla iletişim kuruyorsunuz. Özellikle büyük markaların çok yarar sağladığı bir platform. Web üzerinde, mobil telefonlar üzerinde, oyun konsollarımızda her yerde sosyalleşmek, insanlarla konuşmak istiyoruz” ifadesini kullandı.
En büyük başarımız müşteriyle entegrasyon
FACEBOOK Stratejik Planlama Başkanı Trevor Johnson, Facebook’un bir teknoloji şirketi olduğunu belirtirken, uygulama yaratmadıklarını, içerik ve uygulamalar üzerinde çalıştıklarını söyledi. İçerik ve uygulamaların da müşteriler tarafından oluşturulduğunu anlatan Johnson, “Müşteriler etkileşimi, bu sürecin bir parçası olma edinimini birbirlerini yüreklendirerek sağlıyor. Tüketici, markayla korkunç bir entegrasyon sürecine giriyor. Facebook’un belki de en büyük başarısı bu” diye konuştu.
Uzun vadeli yatırım
MARKA ve tüketici arasındaki etkileşimi sağlayabilmek için şirketlerin uzun vadeli yatırım yapması gerektiğini söyleyen Trevor Johnson, sözlerini şöyle sürdürdü: “Pazarlamacıların burada büyük sorunları var. Bu oyunun işleyişini değiştirmeliyiz. Oysa uzun vadeli yatırım gerekiyor. Afişleri alıp mesajı koymakla bitmiyor. İnsanlarla günlük diyalog, iletişim kurmalısınız.”
Her gün 6 milyar dakika Facebook’ta harcanıyor
Facebook, dünyanın en büyük ikinci internet sitesi. En çok insana ulaşan sosyal iletişim ağları içinde en etkini.
200 milyar üzerinde aylık sayfa gösterimi gerçekleşiyor.
1 milyon aktif kullanıcı ile 250 platformda uygulamalar yapılıyor.
25 bin internet sitesinde Facebook Connect eklentisi var.
300 milyon aktif kullanıcının yüzde 50’si günlük ziyaretçi.
Saniyede 1.4 milyon fotoğraf sunuluyor.
Günde 1.6 milyar anlık mesaj (chat) yazılıyor.
Günde 100 milyon arama sorgusu.
Her gün 6 milyar dakika Facebook’ta harcanıyor.
Her hafta 2 milyar adet içerik yükleniyor.
Oyunun kuralları değişti
TREVOR Johnson, yazının icadından internet teknolojilerine gelen sürecin aşamalı bir dönüşüm olduğunu söyledi. İnternetle oyunun kurallarının değiştiğini vurgulayan Johnson, “Büyük miktarlarda bilgiye insanlar daha rahat şekilde erişebiliyorlar. Mesajlardan öte müşteriler önemli. Mesajlar anlatmak istediklerini müşterilere anlatma garantisini vermezler; çünkü mesajın müşterideki algısı farklı. Facebook reklamcılığı farklı bir online reklam trendi oluşturdu. Farklı zihin yapısıyla bunu yürütüyoruz” dedi.