Güncelleme Tarihi:
Buldurgan, 2007 yılının değerlendirmesinin yapıldığı ve 2008 yılına ilişkin hedeflerin paylaşıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, Temsa'nın geçen yıl ihracatını yüzde 11 oranında artırarak 178 milyon dolara çıkardığını belirterek, toplam 993 adet otobüs ve midibüs ihraç ettiklerini, cirolarının ise 1 milyar YTL olarak gerçekleştiğini bildirdi.
Temsa'nın Avrupa'daki pazar payının yüzde 7 olduğunu, bunu 2008 yılında yüzde 10'a çıkarmayı planladıklarını, bayi ağlarına Fas, İspanya, Ürdün, Polonya, Makedonya ve Estonya olmak üzere 6 ülkenin katıldığını ifade eden Buldurgan, Temsa Europe NV'nin ise 1 Ocak 2007'de Belçika'da faaliyete geçtiğini kaydetti.
İngiltere, Romanya, İspanya ve Ürdün ofislerinin de eklenmesiyle 40 ülkede 43 bayiye ve 12 ofise ulaştıklarını belirten Buldurgan, Temsa'nın önemli bir başarıya imza atarak geçen yıl Busworld Shanghai'de Diamond ile “Asya'da Yılın En Lüks Otobüsü” ödülünü, Otobüs fuarı Kortrijk'de ise 2008 Yılının Otobüs Üreticisi ödülünü aldığını hatırlattı.
Geçen yılın son çeyreğinde Akbank işbirliği ile başlayan Temsa Finans uygulamasının satışlarını önemli derecede artırdığına işaret eden Buldurgan, hem ikinci el hem de sıfır araç alımında bankaya gitmeden satış noktasında kredi başvurusu yapılabildiğini anlattı.Buldurgan, 2007 yılında toplam otobüs satışlarının yüzde 75'inin Temsa Finans sistemi ile gerçekleştiğini bildirdi.
Geçen yıl Ağustos ayında tanıtılan Prestij Super Deluxe'nin 4 ayda 600 adet satışa ve yüzde 45 pazar payına ulaşarak 27 1 midibüs sınıfında bu dönemin pazar lideri olduğunu ifade eden Buldurgan, Mitsubishi Fuso Canter'in 2007 yılında yüzde 57,4 pazar payı ile pazar liderliğine devam ettiğini, Mitsubishi L200 pick-up satışlarının da yüzde 25 oranında arttığını kaydetti.
Temsa'nın sosyal sorumluluk projelerine de değinen Buldurgan, 6 bin öğrencinin, Picasso İstanbul'da sergisi ziyaretleri kapsamında emniyet kemeri projesi hakkında bilgilendirildiğini, toplam 200 binden fazla yolcuya, kaptan şoföre ve öğrenciye emniyet kemerinin öneminin anlatıldığını söyledi.
TEMSA OTOBÜSTE YÜZDE 55 BÜYÜDÜ
Temsa'nın yüzde 1 oranında büyüyen Türkiye otobüs pazarında 178 otobüs satarak yüzde 55 oranında büyüdüğünü bildiren Buldurgan, yüzde 1 küçülen midibüs pazarında ise yüzde 24 büyüdüklerini, toplam yüzde 4 oranında daralan otomotiv pazarında da Mitsubishi'nin satışlarını yüzde 9 oranında artığını, pazar payını ise yüzde 2,1'den yüzde 2,3'e çıkardığını kaydetti. Buldurgan, “Mitsubishi bizim ekmek teknemiz, 24 yıldır göz bebeğimiz” dedi.
Temsa'nın aynı zamanda 26 yıldır Komatsu iş makineleri distribütörü olduğunu anımsatan Buldurgan, burada yüzde 21 pazar payı ile lider konumda olduklarını, yurt dışı satış hacimlerinin ise 52 milyon 395 bin dolara ulaştığını söyledi.
2008 HEDEFLERİ...
Konuşmasında Temsa'nın 2008 hedeflerine de değinen Mehmet Buldurgan, “Bu yıl 200 milyon dolar ihracat bekliyoruz. İhracatta büyümeye ve kalıcı başarı sağlamaya devam edeceğiz. Hedef 200 milyon dolar ihracat rakamını yakalarken, toplam ihracatı 1100 adete yükseltmek” dedi.
Buldurgan, bu yıl Nisan ayında belediyelere yönelik Prestij City modelinin piyasada olacağını bildirdi.
Toplam pazar beklentilerinin 650 bin adet olduğunu, ertelenmiş talebin de etkisiyle pazarda yüzde 10 büyüme beklediklerini bildiren Buldurgan, Mitsubishi'nin ise 3 bin 750 otomobil, 6 bin hafif ticari araç, 7 bin 500 hafif kamyon ile toplam 17 bin 250 adet satış rakamına ulaşarak yüzde 2,7 pazar payı almayı hedeflediğini bildirdi.
Buldurgan yeni Outlander'in Şubat ayında, Lancer'in ise yılın 2. çeyreğinde pazara sunulacağını kaydetti.
“10 AYDA BİR FABRİKA BİTİRDİK”
Mehmet Buldurgan, geçen yıl Şubat ayında temellerini attıkları Mısır'daki otobüs fabrikasının bu yıl Nisan ayında açacaklarını belirterek, buranın Orta Doğu, Körfez ve Kuzey Afrika ülkeleri için ihracat üssü olacağını, yıllık üretim kapasitesinin ise bin otobüs- midibüs olacağını kaydetti.
Buldurgan, “Mısır'da 10 ayda bir fabrika bitirip pilot üretime yavaş yavaş başladık. Biz bu otobüsçülüğü biliyoruz, dünyanın her yerinde de yaparız” dedi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Buldurgan, yatırım için neden Mısır'ın tercih edildiğine ilişkin bir soru üzerine, şunları söyledi:
“Üretim tesisini sonuna kadar kullandınız, kapasitenizi zorladınız, yatırım yaptınız, büyüdünüz ama Adana'dan üretim yaparak bizim vizyonumuz olan dünya çapında global bir marka yakalamak mümkün değil. Çünkü bunu yapmak için sizin bölgesel güç olmamız lazım. Adana fabrikası tamamen Avrupa'ya dönük, Avrupa kalitesinde ürün çıkmazsa kapıdan çıkması mümkün değil. Fakat bir taraftan değişik bölgelerden Çin'den filan tehditler var. Temsa'nın Adana'nın dışında kendine yeni bir üs bulması lazımdı. Bulduğumuz üs Mısır'dır. Belki buradan da başka yerlere devam edecek. Mısır'a ucuz işçilik için gitmedik. Ucuz işçilikle zaten rekabet edilemez. Her şeyden önce tasarım gücüne yatırım yapıyoruz. Bölgesel güç olmak için de böyle üsler buluyoruz.”
“BİZ OTOBÜSTE MARKAYIZ”
Mehmet Buldurgan, Türkiye'de “otomobil” ile “otomotiv”in karıştırıldığını, binek ve ticarinin ayrı dünyalar olduğunu anlattı.
Temsa'nın otobüste bir marka olduğunu dile getiren Buldurgan, “Marka olamayız diyenler binek sınıfı kastediyorlar” dedi.
Buldurgan Temsa'nın sanayi şapkası ağır basan bir şirket olduğunu belirterek, sanayici olarak bu yıl 40. yıllarını kutlayacaklarını hatırlattı.
Temsa Otomotiv & Kamyon Satış ve Pazarlama Direktörü Yusuf Soner de yeni Lancer'in Türkiye'de ciddi bir taleple karşılaşacağını belirterek, ancak Mitsubishi'nin kapasite problemi bulunduğunu, ne kadar alabilirlerse hepsini satabileceklerini söyledi.