Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL Park’ın 2023’e kadar işletme hakkını 125 milyon dolara alan Eylül Tarım Oto Kiralama’nın sahibi Vural Ak’ın ilk işi pistte mangal yapıp kutlama yapmak oldu. 30 bin araçla Türkiye’nin en büyük filo kiralama şirketi Intercity’nin de sahibi olan Vural Ak, İstanbul Park Pisti’ne yeniden hayat vermek için hemen kolları sıvadığını ve düğmeye bastığını belirterek, “Amacım bu işten kâr elde etmek değil. Tutkunu olduğum otomobil sporlarına Türkiye’de yeniden hayat vermek istiyorum. Çok iddialı projelerim var ve yılın en az 10 ayı İstanbul Park’ı doldurup canlı tutacağız. Artık insanlar haftasonları AVM’ler yerine İstanbul Park Pisti’ne koşacak. Büyük sürprizlerimiz var” diye konuştu.
26 MİLYON DOLAR İSTEDİ
Ekim ayı ortasında yapılan ihalede İstanbul MC Yarış Sporları ve Motorlu Araçlar’ın yasal sürede 9.1 milyon lira ve KDV toplamı tutarındaki teminat mektubunu getirememesi nedeniyle en yüksek ikinci teklif veren şirket olarak İstanbul Park Pisti’nin işletmesini üstlenen Ak, 7’den 77’ye Türk halkını motorsporlarıyla tanıştırmayı hedefliyor. Otomotiv editörlerine İstanbul Park’la ilgili planlarını ‘padok’ alanında mangal yaparak açıklayan Ak’ın ilk bomba haberi ise Formula 1 oldu. Ak, F1’in patronu Bernie Ecclestone’un İstanbul yarışı için 26 milyon dolar istemesi ve hükümetin 13.5 milyon dolardan yukarı çıkmaması nedeniyle Mayıs 2011’de son kez koşulan Formula 1 Grand Prix’sini geri getirmek için sona yaklaştıklarını belirtti.
5 MİLYON DOLAR CEPTEN
Uluslararası Motor Sporları Birliği’nin (FIA) Aralık ayı başındaki İstanbul’daki ödül töreninde müjdeli açıklamayı yapmayı planladıklarını belirten Ak, şunları söyledi: “Ecclestone’nu yıllardır tanırım. İstanbul Park Pisti için hazırladığımız projeleri aktardık. Çok etkilendi. Ecclestone istediği 26 milyon dolarlık ücretten biraz fedakarlık yapacak. Ben de kendi cebimden 5 milyon dolar koyacağım. Hükümet de 13.5 milyon dolar veriyor. Böylece 20 milyon dolara yakın bir parada el sıkışmış olacağız. Bernie’nin İstanbul Park’taki en büyük sıkıntısı seyirciydi. Beklenen ilgi bilet satışlarına yansımadı. Kendisine 50 bin seyirciyi garanti ettim. Ecclestone ile 7 yıllık bir anlaşma yapmayı istiyoruz. Formula 1’in 2013 yılı takvimine Haziran veya Ağustos Grand Prix’siyle gireceğiz.”
7 Türk takımıyla 7 farklı yarış yapılacak
- FORMULA 1’in dışında otomobil ve motor sporlarıyla ilgili birçok projeye imza atacaklarını kaydeden Vural Ak projelerini şöyle sıraladı: “Türkiye’de 100-150 bin adet araç satılırken, otomotiv firmaları motorsporlarına daha fazla bütçe ayırıyordu. Bugün 800 binin üzerinden araç satılıyor ama motorsporlarına destek neredeyse sıfır. Bu konuda özellikle Türkiye’nin en çok araç satan firmalarının taşın altına elini sokması gerekiyor. Sadece araç satarak olmaz, motorsporlarına destek şart. İleri sürüş öğretmek, bu alana ilgiyi artırmak lazım. Bu konuda Türkiye’de üreten ve en çok satan 7 markadan, 25 yarış otomobili yapmasını isteyeceğiz. Bir aracın maliyeti vergi ödenmeyeceği için 20 bin TL civarında. Yani 25 araç maksimum 500 bin liraya mal olacak. Biz Türkiye’de üretim yapan ve en çok satan markalardan 7 motorsporları takımı kuracağız. Bu takımlar eskiden düzenlenen Palio Cup, Seat Cup’ta olduğu gibi birbirleriyle yarışacak. 150 araç, 7 farklı yarışa girecek. Her takımın iki pilotu olacak. Bu organizasyonda yarışacak pilotlara İstanbul Park’ta kuracağımız okulda eğitim vereceğiz.”
İsmi Intercity olacak
- VURAL AK, İstanbul Park’ın ismini ‘Intercity İstanbul Park’ olarak değiştireceklerini belirterek, “Ama Formula 1 yarışları için ayrı bir isim sponsoru alacağız” dedi.
En büyük oto pazarı kuruluyor
- VURAL Ak, İstanbul Park’ta hayata geçireceği tüm projeler için yaklaşık 7 milyon dolar harcayacağını söyledi. Ak’ın İstanbul Park Pisti’yle ilgili projeleri sadece otomobil sporlarıyla sınırlı değil. Ak, Türkiye’nin en büyük filo kiralama şirketi olan Intercity’nin merkezini de İstanbul Park’a taşıyacağını belirterek, “Merkezimiz artık Kurtköy olacak. 6 tane ikinci el satış merkezimiz var. Onlar da buraya gelecek. Piste Türkiye’nin en büyük açık oto pazarını kuracağız. 5 bine yakın araç sergilenecek. Tüketiciler, beğendiği ikinci el aracı test edip, satın alabilecek. Ayrıca, otomobilini satmak isteyenler için de ayrı bir alan yaratacağız” dedi.
Sofuoğlu da gelecek off-road da yapılacak
- VURAL AK, DTM’in bir ayağının da İstanbul’da koşulacağını belirterek planlarını şöyle açıkladı:
· Yine FIA’nın bir yarışını daha getireceğiz.
· Şampiyon motosikletçimiz Kenan Sofuoğlu’nun yarıştığı şampiyona İstanbul’da olacak.
· İstanbul Park Pisti’nin orman tarafındaki araziye motokros ve off-road parkuru yapacağız. Tirbünlerin de yer alacağı bu alanda yarışlar düzenlenecek.
· Tüm bunların yanı sıra Porsche Cup, Aston Martin Cup gibi uluslararası bir organizazyon F1 yarışından önce Türkiye’de yapılacak.
İstanbul Park halka açılıyor
İSTANBUL Park’ı yeni dönemde ‘halka açacaklarını’ söyleyen Vural Ak, şunları kaydetti:
· Haftasonu düzenlenecek yarışlarla onbinlerce kişiyi piste çekmeyi istiyoruz. İstanbul Park’a gelen sadece yarış izlemeyecek.
· Çocuklar için özel oyun alanları olacak, şık restoran ve cafeler yer alacak.
· Padok alanın üzerinde sadece F1 yarışlarında kullanılan VIP salonlar var. Buraları otomobil markalarına
showroom olarak kiralayacağız.
25 bayi için uygun yer var.
· Yarışlardan sonra konserler de
yapmayı istiyoruz. Böyle bir konser alanı Türkiye’de yok. Özetle pist yaşam alanı olacak.
· İsteyen vatandaş makul bir ücret karşılığında pistte gazlayabilecek. Tabii riski kendi üstlenmek kaydıyla.
· İstanbul Park’ta aynı zamanda 24 saat açık olacak hastane yer alacak.
· Yeşil alanları da artıracağız.
100 bin ğaç dikeceğiz.
FİYAŞ, 9 milyon liraya şaşırdı
- VURAL Ak, ihalede ortaya çıkan yıllık 9 milyon+KDV fiyatının İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), İstanbul Valiliği ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ortak olduğu FİYAŞ’ı şaşırttığını söyledi. Ak, FİYAŞ yetkililerinin ihaleden yıllık 5.5 milyon liralık bir rakam beklediğini ancak yükümlülüklerini yerine getiremeyen İstanbul MC Yarış Sporları ve Motorlu Araçlar yüzünden fiyatın 9 milyon liralar düzeyine çıktığını kaydetti.
Vale yüzünden vazgeçecektim
- VURAL Ak, ihalede birinci olan MC firmasının parayı ödeyememesi yüzünden FİYAŞ’ın kendisiyle kontrat yaptığını ve ertesi gün birinci yılın kira bedeli olan KDV dahil 10.6 milyon liralık banka teminatını, İTO Başkanı Murat Yalçıntaş’a götürdüğünü anlattı. Ak, bu esnada başından geçen ilginç hikayeyi ise şöyle anlattı: “Cebimde 10.6 milyon lira ile İTO’nun Eminönün’deki merkezine gittim. Ben araçlarımı kendim kullanırım, şöför hiç kullanmam. İTO’ya gittiğimde, şirketin valesi beni pek ciddiye almadı ve bekletti. Ben cebimde o kadar parayla beklerken, vale hiç oralı olmadan diğer araçları yavaş yavaş park edince sinirlendim ve Başkan Yalçıntaş’ın yerine aracı çektim. Nerdeyse vazgeçecektim. Hemen araçtan inip asansörle yukarıya çıktım. Vale peşimden koşup merdivenden bana yetişti. Yetkililer asansörde beni karşılayınca, gerekli cevabı verdiler ama gerçekten çok tuhaf bir durumdu.”