Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2005 22:22
TÜRKİYE’de dağıtımı 2 yıl önce duran erkek kişisel bakım ürünü Gibbs’in marka ve üretim hakkını yaklaşık 20 ülke için Unilever’den satın alan Evyap’ın İcra Kurulu Üyesi Mustafa Arın ‘Evyap, Arko markasıyla erkek kişisel bakım ürünlerinde Gillette ve Gibbs ile rekabet etmekteydi. Unilever’in rakibi Proctor & Gamble, Gillette’i satın aldı. Biz de Gibbs’i satın alarak rakip sayımızı bire indirdik. Evyap, Gillette’in dünyada en ciddi rakiplerinden biri olmaya aday’ diye konuştu.
GIBBS’İ İHRAÇ EDECEĞİZ: Arko, Duru gibi markaları bünyesinde bulunduran Evyap’ın 100’ü aşkın ülkeye ihracat yaptığını ve cirosunun yüzde 70’ini ihracattan elde ettiğini hatırlatan Arın, Gibbs markasını da güçlü odukları ülkelerde pazarlayacaklarını söyledi. Arın şöyle devam etti: ‘Çokuluslu bir firmadan marka alımı yapılması önemli. Çünkü bugüne kadar hep tersi yapıldı. Yabancı firmalar bizdeki markaları aldı. Şimdi biz yerli firma olarak tersini yaptık. Gibbs markası Güney Amerika’da Avrupa’da birkaç ülkede var. Biz Türkiye’nin yanı sıra Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Ortadoğu ve Doğu Avrupa gibi etkili olduğumuz pazarlarda Gibbs’i satacağız.’
ERKEK BAKIM ÜRÜNLERİ: Evyap Pazarlama Genel Müdürü Emre Sayın ise ‘Önce tıraş köpüğü ve jel gibi Gibbs traşa hazırlık kategorisinde üretim yapacağız. Daha sonra ise erkek yüz bakım ürünleri ile yelpazeyi genişleteceğiz. Tıraş bıçağı üretimi de söz konusu olabilir’ diye konuştu. Sayın, tıraşa hazırlık kategorisinin Türkiye’de 16 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu ve pazarın 2005’te şu ana kadar yüzde 15 büyüdüğünü kaydetti.
Erkekler haftada 2 kere tıraş oluyorTürkiye’de erkeklerin...Yüzde 36’sı yüzü için krem ya da nemlendirici kullanıyorYüzde 64’ü haftada 2 ya da 2’den fazla tıraş oluyor15 yaş üstü erkeklerin yüzde 90’ı tıraş oluyorOrtalama tıraş süresi 90 saniyeYüzde 83’ü tıraş sonrası cildinin tahriş olduğunu belirtiyor.