Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2002 01:39
Saffet Ulusoy, yeni kurduğu Roder'in genel kurulunda, UND yönetimini Ro-Ro işletmeciliğini batırmaya çalışmakla suçladı. Ulusoy, kendisine dinozor diyenlere de, ‘‘Evet ben 1974'de UND'yi kuran 4 dinozordan biriyim. Şimdi de Roder'i kurdum ve bu bebeği büyütüp, gençlere emanet edeceğim’’ dedi.
TÜRK nakliye sektörünün duayen ismi Saffet Ulusoy, UND'deki koltuğunun elinden gitmesinden sonra kurduğu Roder'in ilk genel kurulunda kendisine ‘‘dinozor’’ diyenlere şöyle seslendi: ‘‘Evet, ben UND'yi kuran dört dinozordan biriyim. Burada haritayı çizip, bu bebeği biraz büyütüp gençlere bırakacağım.’’
Geçen yıl UND'de başkanlık seçimini Çetin Nuhoğlu'na karşı kaybeden Ulusoy'un bu yıl kurduğu Ro-Ro Gemi İşletmeciliği ve Kombine Taşımacılar Derneği (RODER)'in Olağanüstü Genel Kurulu Polat Oteli'nde dün yapıldı. Genel Kurul'da, ‘‘Bu yeni dernekte benim görevim bir süre daha devam edecek. Gençlere haritayı çizip rotayı verip öyle ayrılacağız. Yeni doğan bir bebeği ortada bırakmak doğru olmaz. Büyütmemiz lazım. Çocuklarımıza devredip devamını sağlamak için kısa bir müddete ihtiyacımız var. Ben bu yaşımdan sonra uzun süre dernek başkanlığı olmakla ilgilenmiyorum’’ dedi.
Roder'i UND'ye karşı kurmadıklarını söyleyen Saffet Ulusoy, ‘‘Roder TÜSİAD gibi, arkasında 500 milyon dolarlık sermaye var. Bu kuruluş ile tıkanan kapıları açacağız. Amacımız UND'yi yıkmak değil’’ diye konuştu.
NEREDEN GELİYOR?
Saffet Ulusoy, UND'yi kurduğu tarihten 28 yıl sonra neden başka bir dernek kurduğunu açıklarken şunları söyledi:
‘‘Evet ben 1974'te UND'yi kuran 4 dinozordan biriyim. Ama biz bu sektörde dinozor olduk. Elbette yeni gençler gelecek ve zamanı gelince de bırakmak lazım. UND'de bırakmadık inkıtaya uğradık. Bazen bir işi yapmak istemesen de yapmak zorunda kalırsın. Bu iş de öyle oldu. 2001'de nakliyeciler değişim, yenilik ve genç bir adam istedi. Saygı duyduk ama maalesef gelen kişi nakliyenin N'sinde habersizmiş. O
seçim, dernek seçimi değildi. Ro-Ro işletmelerini ele geçirme seçimiydi. Çünkü o derneğin başına gelen adam hemen 8-9 tane
hisse satın alıp şirketi ele geçirmek istedi. İşletmeciler buna müsaade etmeyince de bir süre sonra 10 hissesini 4.5 milyon dolara satıp, Ro-Ro düşmanlığına başladı.’’
Roder'i kurma fikrinin de Ro-Ro sorunlarını çözmek için görüştükleri Ulaştırma Bakanı'nın verdiğini söyleyen Saffet Ulusoy, ‘‘Çünkü sorunları anlattığımızda, muhatap olabilmemiz için dernek temsili gerkiyordu’’ dedi.
GÖZÜMDE BAŞKANLIK YOK
Saffet Ulusoy, konuşmasında kendi kendine ilginç sorular da yöneltti. Ulusoy, ‘‘Şimdi 'Ulusoy daha doymadın mı? Şirketlerin de var yetmez mi?' diyebilirsiniz. Ben de diyorum ki 'merak etmeyin, bırakacağım. Ancak, önce camiaya kötülük yapanlara engel olmak lazım. TIR taşımacılğının yüzde 72'si Ro-Ro'yu kullanıyorsa, Ro-Ro Türk nakliye sektörünün kurtarıcısı olmuşsa, bu işe de önayak olmak lazım.' Ben bu dernekte ya da başka yerde başkanlık derdinde değilim. İkinci başkanım benden daha çok çalışacak’’ dedi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Yaşar Okuyan ise, ‘‘Saffet Ulusoy ağabeyimiz kendisine 'dinozor' diyor. Çünkü o bir Karadenizli ve Karadenizliler'e özgü bir şekilde kendini herkesten çok açıkça eleştirebiliyor. Ancak, ben bu dinozor lafının ona uymadığını düşünüyorum. Çünkü ona nakliye işinin dinozoru değil, 'duayeni' demek lazım’’ diye konuştu. Okuyan, sektörde ayrılık, ikilik olmasını hiç arzu etmediklerini ancak Roder'in de bir zaruretten dolayı kurulduğunu belirtti.