Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2007 00:00
Türkiye’nin en büyük 87’inci yatırımı olarak temeli geçen yıl atılan Ferroli fabrikasının yatırım bedeli 30 milyon Euro olarak hesaplanırken, evdeki hesap çarşıya uymayınca 40 milyon Euro’ya çıktı.
Isıtma ve soğutma sektörünün İtalyan oyuncusu Ferroli’nin Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Düzce fabrikasının Eylül ayında faaliyete geçeceğini belirterek, yılda 150 bin kombi ve 500 bin panel radyatör üreteceğini söyledi. Yatırım için Düzce’de karar kıldıklarında ileride teşvikten yararlanacaklarını bilmediklerini söyleyen Çetin Çakmakçı teşviğin de yatırımlara artı bir avantaj yarattığını vurguladı. Çakmakçı yatırım sürecini şöyle anlattı: "İtalyanlar Türkiye’de yatırım kararı verip bana ’haydi’ dediğinde fabrika için arazi aramaya başladım. İzmit ve Adapazarı’na kadar gittik. Fakat uygun şartlarda arazi yoktu. Son olarak Düzce’ye ulaştık. Artık orası da olmazsa Trakya’ya yönelecektik. Fakat Düzce’de inanılmaz bir hoş geldinle karşılaştık. Ve kararımızı verdik. Bir de üzerine teşvik geldi."
POLONYA’YI GEÇTİK: Fabrikanın en geç Eylül ayında faaliyete başlayacağını açıklayan Çakmakçı, bunun için İtalya’dan sadece belirli bir model kombinin üretim bandının Türkiye’ye gelmek üzere olduğunu belirtti. Ferroli’nin Türkiye ve Polonya’da aynı zamanda yatırım kararı aldığını hatırlatan Çakmakçı, "Polonya ile aramızda ciddi bürokrasi farkı var. Biz inşaata başlarken onlarda izinler yeni çıkıyordu. Yatırımı gerçekleştirmekte Polonya’ya önemli fark attık" diye konuştu.
YÜZDE 75 İHRACAT: Fabrikanın kaba inşaatının bittiğini, çoğunluk Düzce’den olmak üzere 200 işçi almını yaptıklarını ve fabrikanın mühendisleri ile müdürünün de istihdam edildiğini kaydeden Çakmakçı şunları söyledi: "35 bin metrekare üretim alanı mevcut. İlk etapta bunun sadece yüzde 35’inde üretim yapılacak. Daha sonra 2008’den itibaren yeni kombi modelleri de üreteceğiz. Üretimin yüzde 75’ini ihraç edeceğiz" dedi.
İLK 200’E GİRECEĞİZ: Bu yıl 50 milyon
Euro ciroya ulaşacaklarını ve İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu listesinde ilk 200’e gireceklerini bildirdi. Öte yandan pazarın son aylarda sıkışık seyrettiğini belirten Çakmakçı, "Geçen yıl mayıs-haziran aylarında yok sattık. Eylülle birlike satışlarda rahatsızlık başladı. Piyasa sıkıştı ama ilk 4 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 ilerideyiz; fakat bu hedeflerimizin altında" diye konuştu.
İtalyanlar seçimi bile sormadılar TÜRKİYE’deki
seçim sürecinin İtalyanları hiç endişelendirmediğini vurgulayan Çetin Çakmakçı "Telefon açıp en ufak bir şey sormadılar. Ben arayıp durumu anlattım. Ferroli 1988’den beri Türkiye’de ve 2006 yılında yatırım yaptı. Ama o tarihten beri bu ülkeyi çok iyi tanıyor. Ayrıca ’Türkiye Avrupa Birliği’ne girer mi girmez mi’ bakmıyorlar. Zaten Türkiye’yi Avrupa’nın bir parçası olarak görüyorlar" dedi.
Garanti süresini beş yıla çıkardıkFERROLI sektörde bir ilke imza atarak garanti süresini beş yıla çıkardı. Kampanya başlamadan önce Ferroli ürünü satın almış olan tüketiciler de düşünülerek üç yıl garanti kapsamındaki ürün sahiplerine 150 YTL ekstra ücretle garanti süresini beş yıla çıkarma seçeneği sunuluyor. Çetin Çakmakçı, "Ferroli olarak sektördeki en düşük arıza yüzdesine sahip firmayız. Ürünlerimizin teknolojisine, verimine, servis kalitemize güvenimiz sayesinde garanti süresini 5 yıla çıkardık" dedi.