Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda hızla büyüyen gıda muhafaza ürünleri pazarı 100 milyon dolarlık ciroya ulaştı. Çalışan kadın sayısının artmasıyla evde hızlı tüketim ürünleriyle pazarın büyüdüğüne dikkat çeken Sera Genel Müdürü Bahadır Karaarslan, “Çöp ve buzdolabı poşetleri, alüminyum folyo ile streç gibi ürünlerin satışları her yıl yüzde 25 artıyor. Pazarda bir çok firma faaliyet gösteriyor. Özellikle Ar-Ge yatırımlarıyla Türkiye bu alanda önemli bir pazara ulaştı” dedi.
ÇÖP POŞETİ LİDER
2009 yılında 15 milyon dolara Yıldız Holding bünyesine katılan Sera markasıyla sektörün büyümesine öncülük ettiklerini belirten Bahadır Karaarslan, pazarda çöp poşetlerinin yüzde 45’lik pazar payına ulaştığını açıkladı. Çöp poşetlerini yüzde 20’lik pazar payıyla buzdolabı poşetlerinin takip ettiğini dile getiren Bahadır Karaarslan, “Pazarın yüzde 10’unu streçler, yüzde 8’ini ise alüminyum folyolar oluşturuyor. Sektörde Sera markasıyla 2’nci sırada yer alıyoruz. Pazar payımızı önümüzdeki dönemde hızla arttıracağız” dedi.
Pazarın endüstriyel tüketimle birlikte 300 milyon dolara ulaştığını anlatan Karaarslan, Yıldız Holding olarak bu sektörde 2006’dan bu yana faaliyet gösterdiklerini açıkladı. Sera ile daha güçlendiklerini anlatan Karaarslan, “Ev tipi tüketimde alınacak çok fazla yol var. Standartlar getirilmesi gerekiyor. Hala market poşetleri çöp poşeti olarak kullanılıyor. Ev tipi tüketim her yıl yüzde 15 ile 20 arasında bir büyüme gösteriyor. Sanayi tüketimi ise yüzde 4 büyüyor” dedi.
Hazır tüketim artıyor, pazar büyüyor
TÜRKİYE’de aile yapısının değiştiğine dikkat çeken Bahadır Karaarslan, “Ailelerin küçülmesi ve çalışan kadın sayısındaki artış insanları evde hazır tüketime yöneltiyor. 1 kilogramlık et dört parçaya ayrılıp buz dolabında muhafaza ediliyor. Bu nedenlerle pazar hızlı bir büyüme yakalıyor” dedi.
3 milyon dolarlık ihracat
SEKTÖRÜN ihracat ayağının da gittikçe güçlendiğini anlatan Bahadır Karaarslan, şu bilgileri verdi: “9 farklı ürünle piyasada yer alıyoruz. İran, Lübnan, İsrail, Bulgaristan ve Romanya gibi pazarlara 3 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Bu pazarlarda marka yatırımları için de harekete geçeceğiz. Ürünleri şuanda paketleyerek bu ülkelerde raflara koyamıyoruz. Lojistik maliyetleri çok yüksek.”