Ev kadınları ve ustaya danıştı, leke tutmayan boya geliştirdi

Güncelleme Tarihi:

Ev kadınları ve ustaya danıştı, leke tutmayan boya geliştirdi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2011 00:00

DYO Genel Müdürü Serdar Oran, nano teknolojilisini kullanarak yarattıkları ürünlerin ardından hybrid teknolojisiyle Dyojen ismiyle yeni bir silinebilir boyayı piyasaya süreceklerini söyledi.

Haberin Devamı

Dyojen, diğer silinebilir boyalardan çok farklı. En zor çıkan sıvı lekeler hiç iz bırakmadan silinebiliyor ve silindikten sonra boya da parlama olmuyor” diye konuştu.

Oran, hybrid teknolojisiyle üretilen Dyojen’in nano teknolojisi ile üretilen ürünlerden yaklaşık yüzde 10 fazla fiyattan satılacağını belirtti. Dyojen’in özellikle iç cephelerde önemli bir kullanım avantajı sunduğunu ve kolay temizlik konusunda üstün özelliklere sahip olduğunu kaydeden Oran, ürünün toplam satışları içinde yüzde 4–4.5 gibi bir paya sahip olmasını hedeflediklerini belirtti. Dyojen geliştirilmeden önce usta ve ev hanımlarından oluşan toplam 3 bin 500 kişiyle anket yapıldığını anlatan Oran, “En güçlü ve çıkarması zor olan şarap, ketçap, çay, kahve, boya kalemi ve ruj gibi lekeler Dyojen ile boyanmış duvarlarda kolayca temizleniyor. Boyada tüm alışkanlıkları değiştirecek özelliklere sahip Dyojen, en çok da titiz ev hanımları ve çocuklu ailelerden talep göreceğini düşünüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Sektörün iki katı büyüdük
Boya sektörünün 2010’da yüzde 20 civarında, Dyo’nun ise yüzde 42 büyüdüğünü anlatan Oran, yıllık 140 bin ton üretim yaptıklarını anlattı. 2011’de de çift haneli büyüme hedeflediklerini anlatan Oran, 40’ın üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi. Türkiye’de yıllık kişi başı boya tüketiminin 9 kilogram olduğunu belirten Oran, gelişmiş ülkelerde bu rakamın 18-28 kilogram arasında değiştiğini söyledi. Bu nedenle boya sektörünün önünde büyük bir potansiyel olduğunu anlatan Oran, “Ar-Ge ve teknolojiye olan yatırımlarımızla büyüme hedeflerimizi yakalayacağımızı düşünüyoruz. Türkiye’de boya pazarı 2 milyar dolara büyüklüğe sahip” diye konuştu.

500 milyon lira ciro hedefliyor

YAŞAR Holding Boya Grubu Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, inşaat ve sanayi boyaları yanında matbaa mürekkepleri alanında da faaliyet gösterdiklerini ve pazarın lideri konumunda olduklarını söyledi. Yiğitbaşı, “2010 yılında Boya Grubu satışları 400 milyon liraya ulaştı. 2011’de bu rakamı 500 milyon liraya çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Markaya usta, renge kadın karar veriyor

TÜRKİYE’de boyanın ya koruma ya da temizlik amaçlı kullanıldığını söyleyen Dyo Genel Müdürü Serdar Oran, “Boya aslında dekoratif açıdan da çok önemli bir malzeme. Boya ile çok ucuza dekorasyona renk katılabilinir. Renklerin psikolojimize etkisin kanıtlanmış gerçek. Odanızı boyayacağınız renkle mekanın havasını değiştirebilirsiniz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!