Eurocargo’yu ürettik, Avustralya ve Arjantin’e model geliştiriyoruz

Güncelleme Tarihi:

Eurocargo’yu ürettik, Avustralya ve Arjantin’e model geliştiriyoruz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2006 00:00

Otoyol, Fiat’ın kamyon ve otobüs kolu olan Iveco’nun yeni Eurocargo modelini İtalya dışında ilk kez üretmeye başladı. Otoyol Genel Müdürü Murat Selek, "Arjantin ve Avustralya’da Iveco’nun pazara sunacağı Eurocargo’nun geliştirilmesinde de bizim mühendislerimizin imzası olacak" dedi.

TİCARİ araç sektöründe İtalyan Fiat’ın kamyon ve otobüs üreticisi Iveco’nun yeni Eurocargo modeli İtalya’dan sonra Koç Grubu’na bağlı Otoyol tarafından Türkiye’de üretilmeye başlandı. Otoyol Genel Müdürü Murat Selek, Iveco’nun Avrupa pazarında sınıfının lider kamyon modeli olan Eurocargo’nun Türkiye’de üretimi dışında, Iveco’nun Avrupa dışındaki pazarlarındaki modellerin geliştirilmesinde de söz sahibi olmak istediklerini belirtti. Selek, "Arjantin ve Avustralya’da Iveco’nun pazara sunacağı yeni Eurocargo’nın geliştirilmesinde Türk mühendislerinin imzası olacak" dedi.

TÜRKİYE’YE ÖNEMİ GÖSTERİYOR: Murat Selek, Iveco’nun Türkiye’ye verdiği önemi yeni Eurocargo modeliyle gösterdiğini söyledi. İtalyan Iveco’nun Otoyol’a yüzde 27 ile ortak olduğunu hatırlatan Selek, "Ama sanki eşit ortakmışız gibi çalışıyoruz. Türkiye’ye büyük önem veriyorlar. Ortaklık paylarını eşitleme konusunda da ise görüşmeler devam ediyor" dedi. Iveco’nun Eurocargo modelinin Avrupa’da sınıfının lideri olduğunu kaydeden Selek, "Bu aracın yeni versiyonu İtalya’dan sonra sadece Türkiye’de üretiliyor" diye konuştu. Selek, Otoyol olarak Eurocargo’nun Türkiye pazarına özel versiyonlarını geliştirdiklerini söyleyerek, şöyle devam etti: "Biz Türkiye pazarına 8.5 ile 25 ton arasında 6 farklı Eurocargo versiyonu üretip sunuyoruz. Böylece orjinal Eurocargo’nun tamamlayıcı modellerini üretmiş olduk. Türkiye pazarı için birçok değişiklikler yaptık. Örneğin araçlara üçüncü dingili ekledik."

MODEL GELİŞTİRİYORUZ: Kamyonda ve özellikle Eurocargo’da Iveco’nun Avrupa dışındaki pazarlarındaki model geliştirmelerinde söz sahibi olmak istediklerini söyleyen Selek, Iveco’nun Arjantin ve Avustralya pazarlarında sunacağı yeni Eurocargo’nun geliştirilmesinde yer alacaklarını belirtti. Selek, "O pazarlara özgün modellerin üretilmesinde Türk mühendisleriyle katkıda bulanacağız. Bunda Türkiye pazarı için ürettiğimiz versiyonlardaki deneyimimizin büyük etkisi var. Yani Iveco’nun Avrupa dışındaki ürün geliştirme üslerinden biri olmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

CİRO HEDEFİ 450 MİLYON EURO: Murat Selek, iç pazara yönelik üretimine başlayacakları Eurocargo modeliyle kendi sınıfında yüzde 15’lik bir pazar payı hedeflediklerini belirterek şöyle konuştu: "Hedeflerimizin gerçekleşmesi durumunda yıllık 2 bin 500 adet üretim planladık. Bizim Türkiye’deki toplam kamyon pazarındaki payımız yüzde 5, minibüs pazarındak payımız ise yüzde 10.4. Pazar artık istikrara kavuştu. Böylece hafif ve orta kamyon segmentinde yüzde 15’lik pazar payı hedefliyoruz. 2010 yılında Türkiye’deki pazar payımızı 2’ye katlamayı ciromuzu ise bu süreçte 200 milyon Euro’dan 450 milyon Euro’ya çıkartmayı hedefledik."

Eurocargo ile 2 yılda 7 bin YTL tasarruf

OTOYOL Ürün ve Marka Müdürü Tansu Giz, Türkiye’de üretilen yeni Eurocargo’nun fiyatının 48 bin YTL’den başladığı söyledi. Giz, Eurocargo’nun özellikle ekonomik yakıt tüketimiyle dikkat çektiğini belirterek şöyle konuştu: "13 ton 3 dingilli versiyonuyla yaptığımız testlerde aracın 2 yılda yaklaşık 7 bin YTL yakıt tasarrufu sağladığını belirledik. Bu da Eurocargo’nun rakiplerine göre yüzde 5 ila 10 arasında daha ekonomik bir araç olduğunu gösteriyor. Diğer taraftan Otoyol olarak Cuma gününden itibaren 1 Euro Kargo filosu, 7 bin kilometre yol yaparak Türkiye’de tanıtım turuna çıkıyor."

İnşaat sektörü büyüdü, kamyon satışları arttı

2001 krizi sonrasında hem toplam hem de ticari araç pazarının yüzde 60’ları bulan artışlarla büyüdüğüne işaret eden Murat Selek, "Geçen yıl ticari araç pazarı 97 bin adedi geçti. Konut kredi faizlerinin düşmesiyle hareketlenen inşaat sektörünün önemli bir etkisi oldu. Son iki yılda kamyon pazarı önemli oranda büyüdü. Ancak, bundan sonra önceki yıllardaki gibi pazarda büyük artışlar beklememek gerekiyor. İstikrara kavuşan pazar makul bir şekilde büyümeye devam edecek" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!