Euro 2016 ders olsun, F1’i de kaçırmayalım

Güncelleme Tarihi:

Euro 2016 ders olsun, F1’i de kaçırmayalım
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2010 00:00

İstanbul’un 6’ncı kez ev sahipliği yaptığı Formula 1’de izleyici sayısı bu yıl yüzde 30 artarak 100 bine ulaşırken, sözleşmenin önümüzdeki sezon bitecek olması nedeniyle Türkiye GrandPrix’sinin geleceği tartışılıyor. TOSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu “Euro 2016’yı getiremedik. Bunlar bize ders olsun ki elimizdekinin değerini bilelim” dedi. İTO ise, yarışların devam etmesi için elinden gelen desteği vermeye hazır olduğunu açıkladı.

OLİMPİYATLARDAN ve Dünya Kupası’ndan sonra en fazla izlenme oranına sahip spor organizasyonu olan ve İstanbul’un 6’ncı kez ev sahipliği yaptığı Formula 1’e bu yıl ilgi diğer yıllara göre yükseldi. Ancak bir türlü istenen seyirci sayısına ulaşılamayan İstanbul’da önümüzdeki yıllarda bu organizasyonun yapılıp yapılmayacağı tartışılıyor. Eğer sözleşme yenilenmezse, önümüzdeki sezon Formula 1’in Türkiye ayağı sona erecek. Formula 1’in Türkiye için çok değerli bir fırsat olduğunu söyleyen Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı (TOSFED) Başkanı Mümtaz Tahincioğlu “Bu tarz organizasyonlar kolay kolay hiç bir ülkeye gelmiyor. Euro 2016’yı ülkemize getiremedik. Bunlar bize ders olsun ki elimizdekinin değerini bilelim” dedi.

1 milyar kişi izliyor

Formula 1 yarışlarını dünyada 203 ülkede 1 milyara yakın kişinin izlediğini belirten Mümtaz Tahincioğlu, şunları söyledi: “Biz Formula 1 organizasyonunu Türkiye’ye getirirken, ulaşılamayacak bir reklam gücünü de getirmiş olduk. 1 milyar kişinin Türkiye’yi seyretmesinin rantı çok büyük. O kadar ülkede o sayıda insana reklamınızı yapmaya kalkışın bakın nasıl bir hal ortaya çıkıyor. Pist 200 milyon dolarlık bir yatırım. Yılda da 13.5 milyon dolar aidat ödüyoruz. Yani 6 senede 300 milyon dolara yakın bir yatırım yapıldı. Her yıl yurtdışından çok sayıda turist İstanbul’a akın ediyor. Bu rakamın bu sene 25 bin civarında olduğunu sanıyorum. Gelenlerin her biri konaklama, ulaşım, iletişim ve eğlence ihtiyaçları için ortalama olarak 1500 Euro bırakıyor. Organizasyon Türkiye’nin uluslararası arenadaki saygınlığını da artırıyor. Sözleşmenin devam etmesiyle ilgili olarak karşılıklı kararlar alınacak. Spordan Sorumlu Devlet Bakanı Faruk Nafiz Özak ve Bernie Ecclestone görüştü. Ancak unutulmama lı ki bu tarz organizasyonlar kolay kolay hiç bir ülkeye gelmiyor. Bakın 940 milyon Euro’luk garanti verdiğimiz Euro 2016’yı ülkemize getiremedik. Bunlar bize ders olsunki elimizdekinin değerini bilelim.”

İTO destek verecek

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş da, Formula 1 yarışlarının devamı için İTO’nun elinden gelen desteği vermeye her zaman hazır olduğunu söyledi. Yalçıntaş, Bernie Ecclestone’nun son olarak, bir miktar daha fiyatı yükseltme talebi olduğunu belirterek “Bu konudaki görüşmeler devletimizin ilgili birimleriyle kendisi arasında devam ediyor. İTO olarak biz bu organizasyonu İstanbul’un ve Türkiye’nin kaybetmemesi gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü hem İstanbul’un hem de Türkiye’nin tanıtımı için çok yararlı bir organizasyon. Biz kendi adımıza sayın Ecclestone’a her türlü kolaylığı gösterdik, bundan sonra da göztermeye devam ederiz” diye konuştu.

Otellere yüzde 20 doluluk getirdi

TURİSTİK Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, Formula 1’in otellere etkileriyle ilgili şunları anlattı: “Dönemsel olarak böyle organizasyonlar kesinlikle faydalı oluyor. Formula 1, otellere her sene yaradı. Geçen sene etkisi düşüktü ama bu sene mutluyuz. Normal bir döneme göre yüzde 20’lik bir müşteri artışından söz etmek mümkün. Devamlılığı olması gerekiyor.”

4 milyon liralık takım ürünü satıldı

FORMULA 1 tutkunları yarışın yapıldığı gün lisanslı ürünlere ilgi gösterdi. Bu yıl en çok ilgi gören ürünler şapkalar ve bayraklar oldu. Lisanslı takım ürünlerinin fiyatları 20 lira ile 220 lira arasında değişti. Lisanslı takım ürünü satışı yapan 7 standda yarış günü ortalama 3 bin 750 ürün satıldı. Bu satış rakamına göre, lisanslı takım ürünü satışının 4 milyon lirayı aştığı hesaplanıyor.

Bölgedeki 5 otelin doluluk durumları

Divan Otel Pendik: Perşembe gününden itibaren yoğunluk başladı. Doluluk oranı anda yüzde 90’ın üzerinde.
The Marmara Otel Pendik: Doluluk oranı 25 Mayıs’tan bu yana yükseliyor. Şu anda yüzde 100’e ulaşmış durumda.
Green Park Hotel Pendik: Doluluk oranı yüzde 95 civarında.
Airport Rezidans Otel Pendik: Perşembeden bu yana full kapasite çalışıyor.
Via Hotel Pendik: Otel pazartesi günü açıldı. Doluluğu yüzde 35.

Organizasyon boyunca 5 bin kişi çalıştı

Organizasyonda güvenliği sağlamak için 1000 jandarma görev yaptı. 1000 kişilik özel güvenlik ekibi jandarmaya eşlik etti.
Ulaşımı sağlayan İETT görevlisi sayısı 700’ü buldu.
Herhangi bir acil duruma karşı 200 sağlık görevlisi İstanbul Park’ta yer aldı.
Teknik görevlilerin sayısı 400 oldu. 100 zabıta personeli de görev yaptı.
Organizasyonu izleyen yabancı gazeteci 400 kişi olurken, 100 adet fotoğrafçı da 3 gün boyunca yarışta yer aldı.
Türk basınından 50 gazeteci görev yaptı.
Yayıncı kuruluşlarının 300 personeli yer aldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!