Güncelleme Tarihi:
10 yıl içerisinde dünyada adeta bir trend haline dönüşen kongre, toplantı ve etkinlik turizmi (MICE – Meeting - Incentive - Congress - Event ), Türk firmalarının da ilgi odağı haline dönüştü. Dünya turizm gelirlerinin yüzde 30’luk kısmını oluşturan MICE turizmi, 26 milyar dolarlık Türk turizm gelirlerinin henüz yüzde 15’lik kısmını oluşturuyor. Gözde turizm alanında liderliği Amerika üstlenirken, Türkiye ise Birleşik Arap Emirlikleri, Polonya ve Hindistan’ın da gerisinde 18’inci sırada yer alıyor. MICE tarzı etkinliklere en fazla bütçe ayıran sektörlerin başında finans, sigorta, medya ve medikal olduğunu belirten Tourismo Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Kızıltan, bu tip kurumsal etkinliklerin genel olarak çalışanların eğitimi, yönetimsel karar ve mesajların paylaşılması ile performans değerlendirmesi gibi amaçlar ile gerçekleştirildiğini açıkladı.
Cemal Kızıltan, 1980 yılından bu ana gelişim gösteren Türk turizmini ve son yıllarda dünyada ve Türkiye’de oldukça ilgi gören kongre, toplantı ve etkinlik turizmi (MICE) ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Kızıltan, “1980’li yıllarda ‘Seyahat Acentası’ kavramı ile kendini ifade etmeye başlayan Türk turizm sektörü, 1990’lı yıllardan itibaren hızla gelişen iletişim olanakları ülkemizin dışa açılmasına katkı sağlarken, hotel yatırımları ve özel havacılık girişimlerinin de etkisiyle sektörümüzün hızla ivme kazanmasına neden oldu. Eğitimli ve yabancı dil bilen kişilerin de sektöre ilgi göstermesiyle bu değişim ve gelişim hızı gittikçe arttı. Nitelikli insanların sektöre sahip çıkması, iletişim, ulaşım ve konaklama hizmetlerinin gelişmesi, sektörümüzün dönüm noktalarını oluşturuyor” diye konuştu.