Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’deki tüketici elektroniği mağazaları, bir yandan oynak döviz kurları diğer yandan da rakipleriyle mücadele ediyor. Pazarda, dövizi ve rakipleri anlık takip etmek ve bu değişimi doğru olarak fiyatlara yansıtmak oldukça zor. Türkiye’deki tüketici elektroniği mağazaları arasındaki tek yabancı Almanya merkezi Media Markt, bu sorunun çözümünü nesnelerin interneti (IoT) ve veri analizinde buldu. Şirket, 4 milyon Euro yatırım ile etiketleri dijitalleştirdi. Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “Fiyatlarımızı gün içinde tek bir merkezden güncelleyebiliyoruz. Bu da bizim aktif ve esnek fiyatlama politikamızı destekliyor” dedi. Bir günde en az iki kez satış fiyatlarını değiştirdiklerini söyleyen Gökyıldırım, “Fiyatlarda konum bazlı değişiklikler de yapabiliyoruz. Örneğin; Beylikdüzü ile Pendik ViaPort AVM’deki mağazalarımızda aynı ürünlerin fiyatları farklı olabiliyor” diye konuştu.
DİJİTALE YATIRIM
Yeni dijital sistemleriyle, rakiplerinin satış fiyatlarını analiz ederek, bunu dinamik olarak Media Markt satış fiyatlarına yansıttıklarını anlatan Gökyıldırım, şunları ifade etti: “Sistemle rakiplerimizin fiyatlarını anlık olarak takip ediyoruz. Yapılan indirimler tespit edilerek, fiziksel mağazalarımızdaki elektronik etiketlere yansıtılıyor. Ayrıca yeni sistemle, fiziksel mağazalarımızda ve online satış noktamızdaki fiyatların her zaman aynı sağlıyoruz.”
Günümüzde tüketicilerin, ürünün kalitesi ve vadettikleri dışında, ürünü satın aldıkları noktadaki servis kalitesiyle de ilgilendiklerini belirten Gökyıldırım, şunları söyledi: “MarketsandMarkets’ın elektronik etiket sistemleriyle ilgili öngörülerine göre, dünya çapında yatırımlar 2020 yılında 399 milyon doların üzerine çıkacak. Media Markt olarak müşteri talebini karşılayan ve onları doğru satın almaya yönlendiren dijital gelişmelere yatırım yapmaya devam edeceğiz.”
TÜRKİYE'DE 10'UNCU YILI
İLK mağazasını 2007 Eylül ayında İstanbul Ümraniye’de açan Media Markt’ın bu yıl Türkiye’deki 10’uncu yılını kutladığını söyleyen Gökyıldırım, “Geçtiğimiz yıl sektörün üzerinde büyüdük. Bu yılda sektörün üzerinde büyüme hedefimiz devam ediyor. Bu büyümeyle Media Markt dünyası içinde Türkiye’nin yeri üçüncü sırada yer alıyor” diye konuştu.