'Etik davrandık hemen toplattık’

Güncelleme Tarihi:

Etik davrandık hemen toplattık’
Oluşturulma Tarihi: Eylül 04, 2016 19:49

Samsung, Türkiye dahil olmak üzere 2.5 milyon Note7’yi toplamaya başladı. Şirketin tecrübeli yönetici-lerinden olan Samsung Türkiye Başkanı DaeHyun Kim, “Tüketicinin markamıza olan güveni çok değerli. Türkiye’de sorun yaşanmadı, ama etik bir şirket olduğumuz için hemen toplama kararı aldık” dedi.

Haberin Devamı

BUNDAN tam bir ay önce Güney Koreli teknoloji devi Samsung, büyük ekranlı akıllı telefon pazarının oluşmasını sağlayan Galaxy Note serisinin son modeli ‘Note7’yi tanıttı. 90 derecelik kavisli kenarları, ön ve arka kameraları ve su geçirmeme özellikleriyle tüketicilerin beğenisini kazandı. Öyle ki, Samsung kısa bir sürede 2.5 milyon adet Note7’nin dağıtımını tüm dünyaya gerçekleştirdi. Ancak bu olumlu tablo, üç ülkeden gelen haberlerle ters yüz oldu. Toplamda 35 adet Note7 şarj olurken yandı. Bu olayın ardından harekete geçen şirket, Türkiye’de dahil olmak üzere 2.5 milyon adet Note7’yi toplamaya ve hatta para iadesi yapmaya başladı.

EN DEĞERLİSİ GÜVEN

Tam bu olaylar yaşanırken, Samsung Electronics Türkiye’nin başkanlık koltuğuna bu yıl başında oturan DaeHyun Kim ile bir araya geldik. 1989 yılından bu yana Samsung’ta çalışan Kim, Samsung Electronics’in en tecrübeli isimlerinden. Almanya Berlin’de bir araya geldiğimiz Kim’e, Note7’de yaşanan toplama kararını sorduk. Kim, yaşanan pil probleminin bir tedarikçiden gelen ürünlerde olduğunu ve çok az sayıda ürünün durumdan etkilendiğini ifade etti. Türkiye’de benzer bir olay yaşanmadığının altını çizen Kim, “Tüketicinin markamıza olan güveni bizim için çok değerli. Etik bir şirket olduğumuz için çok az sayıda üründe olay yaşansa da toplama kararı aldık. Sadece 3 ülkede 35 olay bildirildi. Buna rağmen satışı durdurduk ve ürünleri geri alma kararı aldık. Müşterilerimizin deneyim yaşarken tereddüt yaşamasını bile istemeyiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘HATAMIZI SAKLAMADIK’

Birçok şirketin ürünlerde hata yaptığını, ancak bu hataları saklamaya çalıştığını söyleyen Kim, “Biz hatamızı saklamaya çalışmadık. Etik olarak hatalarımızın üzerine gidip, tüketicileri mağdur etmemek için çalışmalarımızı sürdürdük. Sürdürmeye de devam edeceğiz. Note7 de bunun bir örneği” dedi.

TÜRKİYE’DE ÜRETİME BAŞLADIK

SADECE satış değil, üretim için de Türkiye’de adım attıklarına dikkat çeken Kim, şunu söyledi: “Kendi Ar-Ge gücümüzü, tasarım ve yenilikleri içeren ürünleri, küresel üretim kalitesi ile Türkiye’ de üretme kararı aldık. Bunun ilk örnekleri giriş seviyesi televizyonlar ve ankastre fırınlar oldu. Samsung Türkiye’deki üretim gücüne desteğe devam edecek. Bunun yanı sıra yıl başında 245 olan münhasır bayi sayısını sene sonuna kadar 400 noktaya taşıyarak Türkiye’nin her noktasına Samsung deneyimini ve yüksek teknoloji ürünlerini ulaştırmayı hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

KONTRATLI SATIN ALANLAR NE YAPACAK

SAMSUNG’un Note7 modellerini Türkiye’de de toplamaya ve para iadesi yapmaya başlamasından sonra akıllara “Kontratlı olarak Note7 alanlar ne yapacak” sorusu geldi. Bu sorunun cevabı için operatörlerdeki yetkilerle görüştük. Paylaşılan bilgilere göre 15 Ağustos’ta Türkiye’de ön siparişe açılan Note7’yi kontratlı olarak satın alanlar da hemen iade edebilecek. Kontrat hesabı kapatılacak ve ödenmiş taksidi varsa da iade edilecek. Kısaca mobil iletişim operatörlerinden Note7 alanlar da mağdur olmayacak.

YATIRIMA CİZRE’DEN DEVAM EDECEK

TÜRKİYE’deki yatırımlarına devam ettiğini belirten Kim, “Biz Türkiye’nin her yerinde mağaza açmaya ve yatırım yapma devam ediyoruz. Bizim için önemli olan açtığımız mağazaya inanç. Daha geçtiğimiz ay Cizre’de mağazamızı açtık. İş potansiyeli olan her yerde Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bayi yapılanması yerine kendi mağazalarımızı açarak, Samsung deneyimini birinci elden tüketicilere sunuyoruz. Bu sayede operasyonlarımızı da kontrollü bir şekilde yönetiyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!