Eti’den çikolataya 20 milyon dolar

Güncelleme Tarihi:

Eti’den çikolataya 20 milyon dolar
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 04, 2003 00:00

‘Bisküvi denince akla’ sloganı ile tanınan Eti, çikolata sektörüne de giriyor. Çikolata üretimi için EskiÅŸehir'de 20 milyon dolara fabrika kuran Eti, çikolatada 5 ürün çıkartacak. Eti Pazarlama Genel Müdürü Cafer FındıkoÄŸlu, ‘‘Tüketici isteyince çikolataya da girdik’’ dedi.40 yıldır bisküvi ve unlu mamüller üretimi yapan Eti, 5 yeni ürünle çikolata sektörüne girme kararı aldı. 2003 yılının son çeyreÄŸinde faaliyet alanını, kendi uzmanlık alanına paralel olarak geniÅŸleten Eti, Çikolata sektörüne girebilmek için EskiÅŸehir Organize Sanayi Bölgesi'nde kurduÄŸu yeni fabrika ve teknik yatırımlara 20 milyon dolar harcadı. Eti bunun yanında araÅŸtırma geliÅŸtirme ve insan kaynakları yatırımı da yaptı. Yatırımlar neticesinde Eti gelecek hafta çikolata pazarına Remixx, Soho ve Wanted markalı çikolata ve iki çeÅŸit Eti Gofreti ile giriyor.Eti Pazarlama Genel Müdürü Cafer FındıkoÄŸlu, tüketiciden gelen talepler doÄŸrultusunda çikolata pazarına girdiklerini söyledi. FındıkoÄŸlu çikolatanın Eti'nin uzmanlık alanı olan bisküvi, kek ve krakerin doÄŸal bir tamamlayıcısı olduÄŸunu düşündüklerini belirterek şöyle konuÅŸtu:‘‘Çikolata kategorisi bisküvi, kek ve kraker iÅŸimizle sinerji yaratacaktır inancındayız. Ocak 2003'te bu sektöre girmeye karar verdik. 4.5 ayda üretim yapılacak tesisleri kurduk. Önümüzdeki hafta yeni ürünlerimiz piyaya çıkacak. Bir yandan bisküvici bir yandan da çikolatacı kimliÄŸini taşıyacağız.’’FındıkoÄŸlu, önümüzdeki yıl sonuna kadar çikolata sektöründe yüzde 15'lik bir pazar payı elde etmeyi hedeflediklerini belirterek, yaygın dağıtım aÄŸlarıyla Türkiye'nin her köşesine ulaÅŸacaklarını kaydetti. Light ürünlerde yüzde 60, saÄŸlık ürünlerinde yüzde 95 pazar payına sahip olduklarını bildiren FındıkoÄŸlu, ayda 20 milyon adet kek satışı yaptıklarını söyledi.OYAK HÄ°SSEDAREti'nin sermaye yapısına iliÅŸkin bilgi veren FındıkoÄŸlu, Eti Gıda'nın tamamının Kanatlı Ailesi'ne ait olduÄŸunu belirterek şöyle konuÅŸtu: ‘‘DiÄŸer bir ÅŸirketimiz olan Tam Gıda'da Oyak'ın yüzde 29, Ä°slam Kalkınma Bankası'nın da yüzde 5.1 payı var. Geri kalan kısmı ise Eti Gıda'ya ait. Eti Pazarlama'da ise Oyak'ın payı yüzde 26. Eti Gıda da Eti Pazarlama'da yüzde 55 hisseye sahip ve kalanı Tam Gıda'ya ait.’’ BaÅŸbakan Eti de yiyorBir gazetecinin BaÅŸbakan'ın cebinden sürekli Ãœlker ürünleri çıkmasına deÄŸinip, bunu haksız rekabet olarak deÄŸerlendirip deÄŸerlendirmemelerini sorması üzerine Eti Pazarlama Genel Müdürü Cafer FındıkoÄŸlu BaÅŸbakan'ın Eti ürünlerini de yediÄŸini belirterek, ‘‘Hayır. Biz, Ãœlker ile kurulduÄŸumuzdan beri rakibiz. Ä°yi rakibiz. O da pazarı zorluyor biz de pazarı zorluyoruz. Bunun sonunda pazarda geliÅŸme oluyor’’ yanıtını verdi.Hedef 300 milyon dolarYıllık ihracatlarının 25 milyon dolar olduÄŸunu belirten Eti Pazarlama Genel Müdürü FındıkoÄŸlu, bu yıl ihracat rakamının dışında 250-300 milyon dolar ciro beklediklerini söyledi. 65 ülkede faaliyet gösterdiklerini ve buralarda münhasır dağıtım yapacak temsilcilik sistemi kurduklarını belirten FındıloÄŸlu, çikolatada da ÅŸartlar el verdiÄŸince dışarıya açılacaklarını ancak önceliÄŸi kendi tüketicilerine verdiklerini kaydetti. FındıkoÄŸlu, Amerika ve Avrupa ülkeleri gibi rekabetin yoÄŸun olduÄŸu yerlerde var olduklarını belirtti.Türkiye'de kiÅŸi başı çikolatalı ürünler tüketiminin düşük olduÄŸunu anlatan FındıkoÄŸlu şöyle konuÅŸtu: ‘‘Türkiye'de kiÅŸi başına yıllık tüketim 1 kilo. Bu rakam Ä°ngiltere'de 8, Almanya ve Hollanda gibi ülkelerde 9 kilo kadar. Türkiye'de çikolata pazarı yıllık 75 bin tonluk hacime sahip. Pazarın yüzde 70'ini çikolata kaplamalı ürünler, yüzde 30'unu ise tablet veya hediyelik çikolatalar oluÅŸturuyor.’’ Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!