Eti Çikolata'ya mükemmellik ödülü

Güncelleme Tarihi:

Eti Çikolataya mükemmellik ödülü
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2009 11:17

Eti Çikolata Fabrikasına, Japon Fabrika Bakım Enstitüsü (JIPM) tarafından Toplam Verimlilik Yönetimi (TPM) Mükemmellik Ödülü verildi.

Daha önce Bisküvi, Bozüyük ve Tam Gıda fabrikalarıyla, 3 kez TPM Mükemmellik Ödülünü, yine Bisküvi Fabrikası ile 1 kez de TPM Mükemmellikte Devamlılık Ödülünü kazanan ETİ bu kez Çikolata Fabrikası ile 5'inci kez ödül aldı.

Japonya'nın Kyoto şehrinde düzenlenen törende, Eti Tedarik Zinciri Grup Başkanı Basri Akçasoy, TPM Mükemmellik Ödülünü JIPM yetkililerinden aldı.
Akçasoy, burada yaptığı basın toplantısında, TPM'i bir kurum kültürü haline getirdiklerini, bunun sonucunda Grup genelinde yüzde 28 oranında verimlilik artışı ile 36,6 milyon avro tutarında kazanım elde ettiklerini bildirdi.

Özgün bir Japon yönetim sistemi olan TPM'in tüm çalışanların katılımı ile her alanda sürekli gelişim sağlayarak, yüksek kalite ve verimlilikle sürdürülebilir rekabet gücü yarattığına işaret eden Akçasoy, TPM'yi bugün Unilever, Arcelor Mittal, Tetra Pak, Nissan, Heineken gibi dünyanın belli başlı pek çok sanayi kuruluşunun uyguladığını vurguladı.

Bugün dünya ekonomisinin içinde bulunduğu duruma bakıldığında, yıllar itibariyle bir çok şirketin geçmişte operasyonel verimlilik konusunu iş önceliklerinde ilk sıralara almadığını gözlemlediklerini belirten Akçasoy, ETİ'nin bundan 7 yıl önce, başarılı ve sağlıklı büyümesini artan rekabet ortamında da sürdürebilmek üzere TPM sistemini uygulama kararı aldığını hatırlatarak, şunları kaydetti:

“TPM uygulamaları sırasında ciddi bir eğitim programı hazırlayan ETİ, mavi ve beyaz yakalı toplam 2 bin 900 çalışanına 240 bin 500 saat eğitim verdi ve bu eğitimler sonucunda çalışanların katılımı ile üretimde verimliliği artırıcı yaklaşık 24 bin iyileştirme sağlanırken, kişi başına alınan öneri sayısı 18 kat arttı. Grup iş kazalarında yüzde 95, tüketici şikâyetlerinde yüzde 44, arızalarda ise yüzde 81 oranında azalma oldu.”

“ÇİKOLATA FABRİKASINDA 2,9 MİLYON AVRO KAZANIM SAĞLADIK”

2008 yılında TPM Mükemmellik Ödülünü ETİ'ye getiren çikolata fabrikasında ise toplam 65 bin avroluk TPM yatırımına karşılık 2,9 milyon avro kazanım sağladıklarını kaydeden Akçasoy, şunları söyledi:
“TPM ile birlikte çikolata fabrikası çalışanlarımız iyileştirme süreçlerinde daha aktif hale geldiler. Bu sayede verimlilikte yüzde 30 oranında artış sağlandı. TPM öncesi ile karşılaştırıldığında, çalışanlarımız ortalama 20 kat daha fazla öneri sunuyorlar. İş kazalarında yüzde 78'lik, müşteri şikayetlerinde yüzde 44'lük, arızalarda ise yüzde 68'lik bir azalış söz konusu. TPM uygulaması ile çikolata fabrikası çalışanlarımıza toplam 10 bin 100 saat eğitim verdik.”
Basri Akçasoy, ETİ'ye önemli kazanımlar sağlayan TPM'yi tedarikçileri dahil Türkiye'de bir çok sanayi kuruluşu ile paylaştıklarını, bu amaçla bir dizi paylaşım toplantısı düzenlediklerini ve sonucunda kimi tedarikçilerin TPM'i uygulamaya başladığını anlattı.

“HEDEFİMİZ DÜNYA KLASINDA BAŞARI ÖDÜLÜ”

ETİ'nin gelecekteki TPM hedefinin çok net olduğunu ve sistemi uygulama konusunda kararlılıklarını koruduklarını ifade eden Akçasoy, “4 fabrikamız TPM Mükemmellik ödülünü aldı. Yeni Kek fabrikamız da ödül için 2009'da başvuruda bulunuyor. Hedefimiz bu yıl yeni kek fabrikamızın da bu ödülü alması ve böylelikle tüm üretim tesislerimizin TPM ödülüne sahip olması. Ancak bundan daha büyük ve daha önemli bir hedefimiz var; 2013 yılında Dünya Klasında Başarı Ödülü'nü ETİ'ye kazandırmak” şeklinde konuştu.

“2002 YILINDA BAŞLATTIĞIMIZ ÇALIŞMALARIN MEYVELERİNİ TOPLUYORUZ”

Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Basri Akçasoy, TPM çalışmaları için bugüne kadar toplam 2,5 milyon avro harcadıklarını kaydetti.

Eti'nin global krizden etkilenip etkilenmediğine ilişkin bir soru üzerine de Akçasoy, her tarafı saran bir kriz bulunduğunu, krizden etkilenmeyiz denilemeyeceğini ifade ederek, şöyle konuştu:
'TPM sayesinde biz sıkıntılı bir etkilenme içinde değiliz, sadece büyüme hızı yavaşlıyor. Bu seferki kriz farklı, nerede derinleşeceği ve daha nereye kadar gideceği belli değil. Krizi yakından izliyoruz. Kriz önlemleri aslında bir şirket için her zaman yapılması gereken şeydir. B planından ziyade A planını doğru oynamak önemli. Biz TPM gibi çalışmalara ekonomik kriz öncesi başladık, bu nedenle kaslarımızı güçlendirdik. Bunlar zor günlerde destek veren çalışmalar. Yani 2002 yılında yaptığımız yatırımın şu anda meyvelerini topluyoruz.”

“TÜRK ŞİRKETLERİNİN SAYISININ ARTMASINDAN GURUR DUYUYORUZ”

Ödül töreninde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan JIPM Kurucu Başkanı Seiichi Nakajima ise global krizin çok başında olunduğunu savunarak, TPM çalışmalarını yürüten şirketlerin kriz olsun ya da olmasın bir şekilde ayakta kalmasını başaracaklarını söyledi.

TPM ödüllerinde Türk şirketlerini görmekten memnun olduklarına ve sayının her geçen yıl arttığına dikkat çeken Nakajima, “Bu yıl ödül alan Türk şirketlerinin sayısı 7'ye ulaştı. Türkiye'de TPM uygulaması yapan şirketlerin sayısının artmasından gurur duyuyoruz” dedi.

Verilen bilgiye göre, TPM ödülleri, TPM'i başarılı bir şekilde fabrikasında uygulayan şirketlere Japon Fabrika Bakım Enstitüsü (JIPM) tarafından veriliyor. Ödüller sırasıyla “Mükemmellik” , “Mükemmellikte Devamlılık”, “Özel Ödül”, “İleri Seviye Devamlılık” ve “Dünya Klasında Başarı” olmak üzere beş seviyeden oluşuyor.

RAKAMLARLA ETİ

Eti Şirketler Grubu, bisküvi, kraker, kek ve çikolata alanında 5 fabrikada üretim yapan, 300'ü aşkın ürün çeşidiyle 658 milyon dolar ciroya sahip bulunuyor. 47 ülkeye ihracat yapan Eti Şirketler Grubu mavi ve beyaz yakalı çalışanlar olmak üzere toplam 3 bin 600 kişiyi istihdam ediyor. Eti ürünleri Türkiye'de toplam 190 bin satış noktasında ve zincir mağazalarda tüketiciye ulaşıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!