Güncelleme Tarihi:
YILDA 600 milyon liralık ciroya ulaşan Burger King’in 2009’da önemli bir büyüme yakaladığına işaret eden TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, “Türkiye’de et fiyatları hızla yükselirken hamburgerde mönü fiyatları değişmedi. Avrupa’da karkas etin kilosunun 2 Euro civarında. Türkiye’de 15 lira olmasına rağmen mönü fiyatlarımız Avrupa ve Amerika gibi ülkelerle aynı seviyede kaldı. Türkiye’de et fiyatı yüksek, Avrupa’da işçilik maliyetleri yüksek” dedi.
Avrupa’da ne kadar
Restoranlardaki mönü fiyatlarının Avrupa ile benzerlik gösterdiğini vurgulayan Dikici, yurtdışından şu örnekleri verdi: “Bugün Türkiye’de en çok satılan Whopper mönü fiyatları Avrupa ve Amerika’yla hemen hemen aynı seviyede. Türkiye’de 9.25 TL olan bu mönünün fiyatı İspanya, Almanya ve İtalya’da 5.90 Euro (11 TL), İngiltere’de 5 sterlin (11.5 TL), Amerika’da ise 5 dolar (7.5 lira). Bu rakamların aynı seviyede olması önemli. Türkiye’de karkas etin kilo fiyatı ile Avrupa’daki fiyatı arasında 11 lira fark bulunmasına rağmen mönüleri aynı seviyede tutmaya çalışıyoruz. Türkiye’nin de diğer ülkelere göre daha farklı avantajları bulunuyor.”
Müşteri sayısı arttı
2009 yılında önemli bir büyüme yakaladıklarını dile getiren Dikici, şöyle konuştu: “Kriz dönemlerinde tüketici bütçesi korumalı bir hal alıyor. Böyle dönemlerde daha az harcama yapmak gerekiyor. Bunun için de fast-food restoranları önemli bir büyüme yakalıyor. 2009’da müşteri sayımız yüzde 25 arttı. Ciromuz 600 milyon liraya ulaştı. Yılda toplam 120 milyon müşteri Burger King’de yemek yiyor. 1 dakikada 650 kişi Burger restoranlarına giriş yapıyor. Bu rakamlar bizi 2009’da çok mutlu etti. İşler yavaşlamadı aksine hızlandı.”
Ciro 2.5 milyar dolar
Burger King’in dünya çapında toplam 73 ülkede faaliyet gösterdiğini vurgulayan Can Dikici, “12 binden fazla Burger King restoranı bulunuyor. Geçtiğimiz yıl dünya cirosu 2 milyar 540 milyon dolar oldu. Dünyanın bir çok ülkesinde faaliyet gösteren restoranlara her yıl yenileri katılıyor. Bu rakamlar yeni pazarlarla daha da genişliyor” diye konuştu.
Günde 800 bin adet hamburger satıyoruz
GÜNLÜK ortalama 800 bin adet hamburger satışı gerçekleştirdiklerini açıklayan Can Dikici, Burger King’in Türkiye’deki tüketim rakamlarını şöyle sıraladı:
2009 yılında 9 bin ton kırmızı et tüketildi.
9 bin ton tavuk ve 4 bin ton süt satıldı.
20 bin ton patates tüketimi gerçekleşti.
1000 tonluk soğan alımı yapıldı.
1500 tonluk da domates alımı gerçekleştirildi.
68 restoran açtık dünya rekoru kırdık
2009 yılında 68 yeni restoran açarak Burger King içerisinde dünya rekoru kırdıklarını anlatan Caner Dikici, şu bilgileri verdi: “Krize rağmen hızla büyüdük. Bugün toplam 317 adet restoranımız var. hâlâ gitmediğimiz bir çok il bulunuyor. Buralarda da açacağız. Batman, Elazığ, Urfa ve Malatya gibi bölgelerde açtığımız restoranlar büyük ilgi görüyor. Diyarbakır restoranımızdan da memnunuz. Kriz dönemi bizim için bir fırsat yılı oluyor. Bunu açtığımız restoranlarla kanıtlıyoruz. ”
Taksim’de günde 800 bin lira kazanıyor
TÜRKİYE’deki Burger King restoranlarının cirosunun her geçen gün iyiye gittiğini belirten Can Dikici, “Bugün en çok kazanan restoranlar Cevahir Alışveriş Merkezi ve Taksim’deki Burger King restoranları. Taksim’in günlük cirosu 800 bin lira. Cevahir de buna yakın. Bu iki restoran günlük ciro rakamlarıyla Burger King’in dünyadaki tüm restoranları arasında ilk 10’da yer alıyor” dedi.
Derbi maçlarda paket patlıyor
Burger King’in cirosunda paket servis yüzde 10’luk kısmı elinde tutuyor.
Özellikle derbi maçlarda paket servis oranı yüzde 50’nin üzerinde artıyor.
En çok paket servis İstanbul’da Şişli ve Çadırlı Köşk restoranlarında.
Toplam 800 motorlu paket servis elemanı bulunuyor.
Dünya genelinde 12 bin restorandan yüzde 8’i Burger King’e ait.