Esgin: 4 milyon dolara ‘Vay be!’ dedirteceğiz

Güncelleme Tarihi:

Esgin: 4 milyon dolara ‘Vay be’ dedirteceğiz
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2002 00:00

Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, ‘Robot Çelik’le lanse ettikleri logo deÄŸiÅŸimini ‘‘Bizim Arçelik'ten, Vay Be Arçelik'e geçiş’’ diye tanımladı. Esgin, ‘‘Reklam ve maÄŸaza deÄŸiÅŸimleri dahil 4 milyon dolarlık harcama yapıyoruz. Amacımız, kanıksadığımız Arçelik'i yeniden farkettirmek’’ dedi.ARÇELÄ°K Genel Müdürü Nedim Esgin, sevimli robot Çelik'le duyurulmaya baÅŸlayan kurumsal deÄŸiÅŸimin ‘‘Vay Be Arçelik!’’ dedirtmeyi amaçladığını söyledi. Reklam bütçesi dahil tüm logodan maÄŸazaların yenilenmesine kadar bu deÄŸiÅŸimin 4 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleÅŸeceÄŸini belirten Esgin, Arçelik'in yeni stratejisini tek cümleyle özetledi:‘‘Bizim Arçelik'ten, Vay Be Arçelik'e geçmek’’Arçelik'in yıllardır ürünleriyle, logosuyla herkese mal olduÄŸunu vurgulayan Esgin, bu yüzden de Arçelik'in dünya çapındaki baÅŸarılarının son derece olaÄŸan gördüğüne dikkat çekti. Esgin, şöyle devam etti:‘‘Biz Türk insanı Arçelik'i tanımıyoruz. Yılların Arçelik'i, ürünüyle, logosuyla herkese mal olmuÅŸ, bizim bir parçamız haline gelmiÅŸ. Arçelik'in sektöre önderliÄŸini, deÄŸiÅŸmesini, dünya ÅŸirketlerine kafa tutmasını, Avrupalı ÅŸirketler satın almasını seviyoruz. Ama onu görmüyoruz aslında. Türk insanı olarak bunu olaÄŸan görüyor, baÅŸarılarının ve ulaÅŸtığı noktanın farkına gerçek anlamda varamıyoruz. O kadar benimsendik ki artık yaptığımız önemli deÄŸiÅŸimler, elde ettiÄŸimiz baÅŸarılar artık farkedilmiyor.’’ARÇELÄ°K'TE NELER OLUYOR?Kurumsal kimliÄŸini, logosunu ve reklamlarını deÄŸiÅŸtirerek ‘‘Vay Be Arçelik!’’ dedirtmek ve farkedilmek istediklerinin altını çizen Nedim Esgin, ÅŸunları söyledi:‘‘Yıllardır bize birÅŸeyler oluyor, hem içerde, hem dışarda. Birden fazla dünya markasını çatısı altında barındırıyor. Büyük bir dünya ÅŸirketi olma yolunda hızla ilerliyor. Ä°ngiltere'de Almanya'da fabrikalar satın alıyor. Çin'de fabrikalar kiralıyor, üretim yapıyor. Dünyada bile yenilik olan pek çok patentli teknoloji üretiyor. Amerika'ya bile teknoloji satıyor. Arçelik hep ileriye gidiyor, deÄŸiÅŸiyor ama kimse bunu algılamıyor. Artık algılanmak ve farkedilmek istiyoruz.’’Arçelik'in çok dikkat çeken son reklam kampanyasıyla iki doÄŸumun aynı anda gerçekleÅŸtiÄŸini belirterek, şöyle devam etti:‘‘Bu kampanya ile iki ÅŸey birden oldu, hem Çelik doÄŸdu, hem de logomuz. Logo deÄŸiÅŸimini haber veren ve sempatikliÄŸimizi ortaya çıkaran bu reklamları, daha teknolojik ve daha yenilikçi olduÄŸumuzu gösteren yenileri izleyecek. 'Arçelik demek, yenilik demek' bu kampanyadaki en önemli sloganımız olacak.’’Arçelik'in logo deÄŸiÅŸimini duyurmak için ek bir reklam bütçesi ayırmadıklarını, mevcut olanı bu amaçla kullandıklarını belirtti. Esgin, reklam bütçesi dahil, tüm kurumsal deÄŸiÅŸimin maliyetinin ise 4 milyon dolar civarında olacağını söyledi.Logo yenilenmesi ve Arçelik'teki deÄŸiÅŸimi büyük bir kampanya ile duyurmaya baÅŸlayan Arçelik, bu hafta başından itibaren maÄŸazalarını da yenilemeye baÅŸladı. Yeni logolu ürünlerin üretim bandından çıkmaya baÅŸladığını belirten Arçelik Genel Müdürü Esgin, Arçelik maÄŸazalarının da iç ve dış cephesinin yenileneceÄŸini, bunun bir yıl içinde tamamlanacağını söyledi.14.5 milyon aile kullanıyorARÇELÄ°K, 5 ÅŸehirde 7 fabrikasıyla yılda 6 milyon adet beyaz eÅŸya ve 8.2 milyon adet komponent üretim kapasitesine sahip. Yaklaşık 1 milyar Euro'luk cirosuyla Avrupa'nın ilk on beyaz eÅŸya üreticisinden biri. Türkiye pazarında lider konumunu koruyan Arçelik, 50 milyon ürünüyle, her gün yurt içinde 14 milyon 500 bin aileye, yurt dışında da 5.4 milyon kullanıcıya hizmet veriyor.Çelik artık klasik Türk erkeÄŸi olduYENÄ° kampanyalarda kullanılan ve birdenbire Arçelik'in sembolü haline dönüşen ‘‘Ben Çelik, Arçelik’’ diyerek kendini tanıtan sevimli robotun reklam ajansının fikri olduÄŸunu belirten Nedim Esgin, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Kampanyada baÅŸlangıçtaki stratejimiz bu deÄŸildi aslında, son noktaya kadar gelmiÅŸken Çelik fikri ortaya çıktı. Ä°lk stratejiyi rafa kaldırıp, Çelik'le yola çıktık. Ä°lk reklam filminde Çelik, sadece bir robottu. Ama ikinci reklam filminde Çelik artık klasik bir Türk erkeÄŸi.’’İki ayda tasarlandıARÇELÄ°K'in deÄŸiÅŸimi anlatan yeni reklam filmi, Y&R/Reklamevi tarafından hazırlandı. Sinan Çetin tarafından çekilen filmin tüm 3D animasyonları Anima'ya ait. Sadece Çelik'in kolunun oluÅŸum sahnesi bile, 30 saat süren bir çalışmayla ortaya çıkmış.Çelik'in tasarlanmasında Arçelik'in güncel ürünlerinden Orbital serisinin genel çizgileri temel alınmış. Y&R/Reklamevi ve Anima'nın ortak çalışmasıyla tasarım iki ayda tamamlanmış.Robotun gerçek gibi görünebilmesi için filmin geçtiÄŸi fabrika, dijital ortamda tekrar üretilmiÅŸ ve yapılan animasyon bu ortamın içine uyarlanmış. Ayrıca gerçek mekanın içine Çelik'i yerleÅŸtirmek için Hollywood filmlerinde kullanılan, Star Wars'ta görülen özel efektler ve birleÅŸtirme tekniklerinden yararlanılmış.Arçelik'in Çayırova'daki fabrikasında gerçekleÅŸtirilen reklam filminde robot Çelik'i Özkan UÄŸur seslendiriyor. Çelik'in sesi, Özkan UÄŸur'un konuÅŸmasının dijital bir efektle mekanikleÅŸmiÅŸ hali. Seslendirme sırasında Özkan UÄŸur'un yaptığı jestler ve mimikler de Çelik'in bazı hareketlerinde aynen kullanılmış.Çelik'in fabrikada konuÅŸtuÄŸu Bekçi Sırrı'yı ise Åžafak Sezer canlandırıyor. Åžafak Sezer de, reklamdaki Bekçi gibi Erzincan'ın içinden. Åžafak'ın doÄŸal görüntüsünü bozmamak için, çekimdeki spontan espriler aynen filmde kullanılmış.40 yıllık sert logo yenisiyle yumuÅŸadıARÇELÄ°K'in yeni logosunu dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tasarladı. Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da yaratan Chermayeff, 1987 yılında da Koç Holding'in yeni logosuna imza atmıştı.Robot Çelik'li reklam filmlerinde tanıtılan yeni logo, Arçelik'in bir sanayi ÅŸirketinden teknoloji üreten global bir ÅŸirkete dönüşmesini vurguluyor. Arçelik'in 40 yıldır kullandığı büyük harfli, sert, sanayici Arçelik logosu, yerini küçük harflerin kullanıldığı yenisine bıraktı. Yeni logo küçük harfli, geleceÄŸe doÄŸru eÄŸimli. Müşterisiyle küçük harfle konuÅŸuyor. Sade ve sakin, teknolojik ama yumuÅŸak.Arçelik'in yeni amblemi, müşteri beklentilerine göre ÅŸekil alabilme gücünü, esnekliÄŸini ve kararlılığını gösteriyor. Logodaki kıvrımda, gülen müşteri ve ÅŸekil alan çelik gizleniyor. Çelik 2003 takvim yıldızıARÇELÄ°K, sevimli robot Çelik'in reklam kampanyasının büyük ilgi görmesi üzerine 1400'ün üzerindeki bayisine dağıtmak amacıyla hazırladığı 2003 takvimini yeni yıldızına ayırdı.Arçelik'in deÄŸiÅŸen yüzünü simgeleyen sevimli sanal robot Çelik, 6 deÄŸiÅŸik versiyonuyla yeni yıl için hazırlanan masa ve duvar takvimlerinin yapraklarını süsleyecek. 2003 takviminde robot Çelik, bitkileri kucaklıyor, kayak yapıyor, hulahop çeviriyor, gitar çalıyor, ağırlık kaldırıyor ve 2003'e merhaba diyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!