Erzurum'dan ‘zil takıp oynayacağım’ mesajı aldık

Güncelleme Tarihi:

Erzurumdan ‘zil takıp oynayacağım’ mesajı aldık
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2003 00:00

TEMSA'nın Otomotiv Direktörü Yusuf Soner, otomotivde baÅŸlayan canlılık için ilginç örnek verdi: ‘‘Erzurum'daki bayimiz aradı, ‘zil takıp oynamak üzereyim' dedi. Anadolu böyleyse, krizden çıktık demektir.’’Mitsubishi’nin Türkiye Distribütörü Temsa'nın Otomotiv Direktörü Yusuf Soner, sadece Auto Show'da deÄŸil tüm Türkiye'de sektöre yoÄŸun ilgi olduÄŸunu belirterek, ‘‘Erzurum'daki bayimiz aradı ve ‘Yusuf bey zil takıp oynamak üzereyim' dedi. EÄŸer sadece Auto Show'da deÄŸil Erzurum'da da hareket baÅŸladıysa iÅŸ bitmiÅŸ, krizden çıkılmıştır’’ dedi.Son günlerde bayi öngörülerinde artış gördüklerini kaydeden Soner, ‘‘Biz bir taraftan Auto Show'da eylül ayına kadar olan tüm otomobillerimizi satarken diÄŸer taraftan bayilerimizden de olumlu haberler alıyoruz’’ dedi. Soner şöyle konuÅŸtu: ‘‘Biz yaÅŸanan hareketliliÄŸin sadece Auto Show'da olduÄŸunu ve bunun Ä°stanbul'a özel olduÄŸunu düşünüyorduk. Ama Anadolu'daki bayilerimizden de aynı hareketlilik mesajları gelince iÅŸ bitmiÅŸ, kriz aşılmıştır. Artık sektör yürüyor. Auto Show'un sesi Erzurum'dan geldi.’’Bunun sadece Mitsubishi modellerine özel olduÄŸunu düşünmediÄŸini kaydeden Soner, ‘‘Bu tüm sektör için geçerli bir geliÅŸme. Åžu anda bütün Anadolu'ya yayılan bir taleple karşı karşıyayız’’ dedi.BARAJ PATLAYACAKSoner, Türkiye’de son 10 senede ortalama 300 bin adetlik bir otomotiv pazarının olduÄŸunu ifade ederekek ÅŸunları söyledi: ‘‘2001 yılında toplam 120 bin araç satıldı ve 180 bin kenara kondu. 2002'de kenara konan araç sayısı 200 bini buldu. Yani iki senede 380 bin olan ertelenen araç talebine 2003 yılında olması gereken ortalama 300 bin adedi de ekleyince büyük bir potansiyel ortaya çıkıyor. Türkiye'de böyle bir potansiyel barajın arkasında duruyor ve en ufak bir ÅŸeyde patlayarak akıp gidecek.’’Türkiye'de otomobil alınmamasının sebebenin para olmadığını söyleyen Soner, sorunun güven sorunu olduÄŸunu kaydetti. Soner, ‘‘Benim düşüncem geleceÄŸe güvende ÅŸu anda Türkiye'de radikal bir deÄŸiÅŸiklik oldu ve güven geri döndü’’ dedi.Bu yıl Mitsubishi marka araçların satışlarında hedeflerin üzerine çıkmayı düşündüklerini belirten Soner, sene başında 3 bin 600 adetlik bir satış beklediklerini ancak olumlu havayla bunu geçebileceklerini tahmin ettiklerini belirtti.2003 yılı hesaplarını otomotiv sektörünün 150 bin adet olacağı yönünde yaptıklarını kaydeden Soner şöyle konuÅŸtu: ‘‘Mitsubishi'de olduÄŸu gibi sektörün de daha fazla satış yapacağına inanıyoruz. Eskiden Türkiye'de otomotiv sektörünün iyi yıllarında iç pazarda iyi bir satış olurdu ancak ihracat cüzzi kalırdı. Åžimdi ise hazır bir ihracatın üstüne oturacak bir iç pazar var. Dolayısıyla eskinin iyi dönemlerinden daha iyi bir ÅŸey çıkacak ortaya. Temsa'ya bakın kendi markasıyla ürettiÄŸi otobüsleri Avrupa'ya ihraç ediyor. Kendi markanızla ürün satmak gurur verici bir ÅŸey. Türkiye genelde otomotiv ihracatçısı haline geldi.’’Otomobil almak için elinizi çabuk tutunTEMSA Otomotiv Direktörü Yusuf Soner, ÅŸu an otomobil satın almak için iyi bir fırsat olduÄŸunu belirterek şöyle konuÅŸtu: ‘‘Bugün Auto Show'da baÅŸlayan ve Türkiye'ye yayılan bir talep var. Suya bir taÅŸ düştü dalga yayılıyor. Böyle olunca uzun zamandır baskı altında olan fiyatlar da yavaÅŸ yavaÅŸ artmaya baÅŸlayacak. Bu yüzden otomobil almak isteyenler ellerini çabuk tutmalı. Uygun fiyatta istediÄŸiniz otomobili almak istiyorsanız elinizi çabuk tutun fırsatı kaçırmayın.’’Kriz bitti, piyasa otomobille canlanıyorSeat Türkiye Genel Müdürü Naci Kurtulan, Türkiye'de ekonomik krizin bittiÄŸini belirterek, ‘‘Kriz zaten ekonomik anlamda çoktan bitmiÅŸti. Sadece piyasanın canlanmasında eksiklik vardı. Bu canlanmayı da Auto Show'la birlikte otomotiv sektöründe gerçekleÅŸtirdik’’ dedi. Otomotiv sektörünün canlanmasının tüm piyasayı canlandıracağını kaydeden Kurtulan, ‘‘Türkiye'nin nabzını oluÅŸturan otomotiv sektöründe yaÅŸanan canlılıkla bir çok alım maddesinde hareketlilik yaÅŸanacaktır’’diye konuÅŸtu.Kurtulan, Cordoba modelininin tanıtımını Auto Show'a denk geldiÄŸini belirterek şöyle konuÅŸtu: ‘Çok iyi bir aile otomobili olan yeni Cordoba, 22 milyar liradan baÅŸlayan fiyatlarıyla Türk halkının alım gücüne en uygun otomobil. Fuarda Cordoba'nın gördüğü ilgi satışı yavaÅŸlayan diÄŸer modellerimize de sıçradı. Ä°lk etapta 150 adet getirdiÄŸimiz Cordoba hemen satıldı ve 150 adetlik ikinci bir parti daha getirdik. Bu partide bitmek üzere. Cordoba'nın saÄŸladığı bu baÅŸarıyla Toledo ve Leon modellerimizde de halka yönelik özel tipler yaratmaya karar verdik ve bu modeller yakında Türkiye'ye gelecek.’’HERKESTEN ÖZÃœR DÄ°LÄ°YORUZSeat olarak krizin bitmesini beklediklerini kaydeden Kurtulan, ‘‘Kriz bitince tekrar ayaÄŸa kalkıyoruz ve diÄŸer firmalardan özür dileyerek Türk halkının alım gücüne uygun modellerle piyasaya atılıyoruz’’ dedi. Kurtulan, bayi örgütünü revize edip 27 noktayı 50'nin üzerine çıkardıklarını belirtti.Kurtulan, ‘‘Biz 2003 yılında 150 binlik pazara göre yüzde 2'lik bir pazar payıyla 3 bin adet otomobil satışı yapmayı planlamıştık. Ama bu olumlu havayla birlikte bunu 4-5 binlere doÄŸru götürebiliriz’’ dedi.Peugeot: Artık olumsuz havadan çıkıyoruzPeugeot Türkiye Genel Müdürü Pierre-Louis Colin, Auto Show'un 2.5 yıl rötarla da olsa gerçekleÅŸtiÄŸini belirterek, ‘‘Fuar boyunca yaÅŸanan yoÄŸun ilgiyi piyasaların tekrar hareketlenmesi adına bir sembol olarak görebiliriz’’ dedi.Türkiye'de en yoÄŸun katılımın yaÅŸandığı fuar olan Auto Show'un bir süredir yapılamamasının ilgiyi körüklediÄŸini kaydeden Colin, ‘‘Bu ilgi bir bakıma normal çünkü otomobil hálá insanların hayallerini süsleyen bir obje olmaya devam ediyor. Ä°nsanlar geliyor ve resimlerini dergilerde gördüğü pek çok otomobili yakından görüyor, dokunuyor. Biz de standımızda sergilediÄŸimiz otomobillerle insanları mutlu etmeye çalışıyoruz’’ diye konuÅŸtu.‘‘Pek çok kesime hitap eden geniÅŸ ürün yalpazemiz ile fuarda bir bakıma Peugeot rüzgarı estirdik’’ diye konuÅŸan Colin ÅŸunları söyledi: ‘‘Standımızda toplam 15 aracımız sergilendi. Peugeot 307 CC, sadece bizim standımızın deÄŸil tüm fuarın en ilgi çekici araçlarından biri oldu. Türkiye lansmanı bu yılın sonunda gerçekleÅŸtirilecek olmasına raÄŸmen fuarda sergilenen Peugeot 307 CC'yi almak isteyen ve sipariÅŸ vermek isteyen o kadar çok müşterimiz oldu ki ciddi bir ÅŸekilde ön sipariÅŸ sistemi baÅŸlatmayı düşünüyoruz. Aynı ÅŸekilde Peugeot 206 RC de gençlerin yoÄŸun bir ilgisi ile karşılaÅŸtı. Bu otomobil de Türkiye yollarına sonbaharda çıkacak.’’Colin, tüm fuar boyunca Peugeot 206 WRC'nin simülatörlerinin büyük bir ilgi ile karşılaÅŸtığını da belirterek, ‘‘Şu ana kadar 4 bine yakın kiÅŸi bu simülatörlerde yarıştı. Bu da yoÄŸunluÄŸun en güzel örneklerinden biri’’dedi.YÃœZDE 10 PAZAR PAYIColin, şöyle devam etti: ‘‘Fuara gösterilen ilgiyi otomotiv sektörününü yeniden canlanmasının bir sinyali olarak algılayabiliriz. Piyasalar artık olumsuz havadan çıkmaya baÅŸladı. Auto Show'da bu olumlu havayı tetiklemek için pisikolojik bir etki oldu diyebiliriz. Belirsizlikten bir güven ortamına geçmeye baÅŸlıyoruz. Bu durumda tüketiciler alımlarına tekrar baÅŸlatma eÄŸilimindiler.’’2003 yılına iyimser baktığını belirten Colin, toplam pazarın 225 bin civarında bir adedine ulaÅŸacağını söyledi. Peugeot olarak 2003 yılına çok iyi baÅŸladıklarını da kaydeden Colin, ‘‘2003 yılının ilk 3 ayında 1952 adet binek satışıyla bu pazarda üçüncü ve 1712 adet ticari araç satışı ile de ticari araç pazarında gene üçüncü durumda bulunuyoruz’’dedi.Hürriyet’ten Auto Show zirvesiOtomotiv sektörünün temsilcileri Auto Show’03 Fuarı’nın tatlı yorgunluÄŸunu Hürriyet’in düzenlediÄŸi zirvede attı. Hürriyet Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal ve Reklam Koornidatörü AltuÄŸ Acar’ın ev sahipliÄŸinde gerçekleÅŸen geceye Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali CoÅŸkun da katılarak otomotiv sektörünün temsilcilerine moral verdi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!