Güncelleme Tarihi:
Eroğlu, basınla sohbetinde de konuya değinerek, KTHY’nın tarifeli sefer yapan bir şirket olmaktan çıkıp, “sadece charter seferi yapabilecek” bir şirkete dönüşmesinden endişeliydi.
Uluslar arası havacılık kurallarına göre bir havayolu şirketi ancak belli oranda uçağı olduğu takdirde tarifeli sefer yapabiliyor. Eğer KTHY’nın bir uçağına dahi el konulsa, tarifeli sefer yapma hakkını kaybediyor.
Eroğlu, sorunun çözümü için “KKTC’deki tüm sendikalar elini taşın altına koysun, sendikalı devlet görevlilerinin maaşlarından üç ay boyunca belli yüzdelerle kesinti yapılsın” önerisinin geldiğini, KKTC hükümetinin de bu öneri üzerinde çalıştığını anlattı. Ancak pekçok sendikanın ya kesintiye tümden karşı çıkması, ya da hükümetin beklediği kesintiden çok aşağıda bir orana razı olması nedeniyle, bu önerinin yaşama geçirilmesinin pek mümkün görülmediğini söyledi.
Eroğlu, KTHY’nın kurtarılabilmesi için THY’ye de başvurduklarını, ancak THY’nin halka açık bir şirket olduğundan, çok fazla bir yardımda bulunamadığını belirtti, sadece uzman göndermekle yetindiği söyledi.