Güncelleme Tarihi:
NEDEN SORUSU İLE BAŞLAYIN:
Yeni nesil girişimcilik, kendi işini yapmanın biraz ötesine geçmiş bir kavram. Teknolojinin yarattığı hızlı iletişim ve bilgiye erişimin getirdiği fırsat ve tehditler, alışılagelmiş iş yapış yöntemlerinin yerine yenilerinin gelmesine şans tanıyor. Geçmişte çok fazla kaynak gerektiren işler, artık daha kolay denenebiliyor. Yeni iş yapış biçimlerinin ortaya çıkma şansı artıyor. Bu yüzden çok sayıda fikir yine çok sayıda insan tarafında denenebiliyor, ancak sonuç verileri başarısızlıkların çok fazla olduğunu gösteriyor. Bu yüzden “neden” girişim ve “neden bu girişim” sorularının cevaplarını kendinize verin ve bunları unutmayın.
NASIL İLE DEVAM EDİN:
Nasıl yapacağınız sorusunun temel cevapları en önemlisi. Takımınız ya da kimlerle yola çıkacağınız, eksik ya da zayıf olduğunuz konuları kimler veya nelerle tamamlayacağınız, zaman planınız, risk yönetim planınız olarak sıralanabilir. Burada, mentörleriniz ve yatırımcılarınız en yakın destekçileriniz olmalıdır.
NE YAPACAĞINIZI BELİRLEYİN:
Yapmaya çalıştığınız ürün veya hizmetin kimin hangi sorununu çözdüğünü unutmadan, onu kendinizle özdeşleştirmeden veya yaygın deyimiyle ona aşık olmadan tanımlayın. Kullanıcınızın ya da müşterinizin aradığının siz ya da ürününüz değil, sorunlarının çözümü olduğunu hep hatırlayın. Bir de müşterilerinizin veya kullanıcılarınızın hem sizden hem de birbirlerinde farklı olabileceğini hiç unutmayın.
VARSAYIMLARINIZI DENEYEREK İLERLEYİN:
Hızlı değişen, yeni iş modelleri ve teknolojinin yönlendirdiği dünyada, varsayımlar ve bunların doğruluk testlerinin hızlıca yapılmasının bir girişimcinin vazgeçmemesi gereken yöntemlerin başında geldiğini unutmayın.
KENDİNİZİ DAHA AZ KANDIRIN:
İnandıklarınıza veya beklentilerinize ters düşen olguları ve verileri en az bunlara uyanlar kadar dikkate alın. Örneğin; kullanıcı sayınız artıyor ama bunlardan ödeme yapanların başka bir deyişle müşterilerinizin sayısı aynı hızla artmıyorsa müşteri sayınıza odaklanın.