Güncelleme Tarihi:
TURİZM sektörü kötü geçen 2016’nın ardından 2017’de yaşanan yükseliş sayesinde 2018’e umutla bakıyor. Özellikle 2018 için yurtdışından gelen erken rezervasyon verilerindeki yükseliş de otelcileri sevindiriyor.
YÜZDE 60 ARTABİLİR
Yabancı turist sayısında artışın Türk turiste nasıl etki edeceğini sorduğumuz Vardar, “İç pazar dinamiklerinin korunması için 30 yılda fazla süredir çalışıyoruz. Ekim ayına kadar oteller ile anlaşmaların yüzde 90’ını tamamladık. Bu yüzden otel fiyatlarındaki yükselişler yüzde 8-10 arasında olacak. Kurlardaki yükselişler de otellerle erken anlaşma yaptığımız için fiyatlara yansımayacak. Geçen yıl yabancı turist az olduğu için erken rezervasyon dönemlerinde fiyat artışı sınırlı olmuştu. Ancak bu yıl aralık ayı ile mayıs ayında tatilini satan alanlar arasında yüzde 40’a yakın fiyat artışı olabilir. Yüksek sezonda tatil satın almak isteyenler yüzde 60 daha fazla ödeyebilir. Bu yıl erken rezervasyonun fiyat avantajı dışında istenilen otelde, istenilen tarihte yer bulunması konusunda çok büyük faydası olacak” dedi.
1 MİLYON AŞILDI
Jolly Tur’un 2017’yi yüzde 45 büyüme ile kapatmaya hazırlandığını dile getiren Vardar, “Hedeflediğimiz 1 milyon turisti aştık. 2018’de yüzde 50’ yi aşan bir büyüme hedefliyoruz. 2018’deki büyümenin ana dinamiği ise üzerinde dört yıldır çalışılan büyük teknoloji yatırımının devreye girmesi olacak. 1 Ocak 2018 itibariyle hayata geçirilecek teknoloji yatırımı ile global bir turizm şirketi olma yolunda büyük adım atmış olacağız” dedi. Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar da, 1 Ocak 2018’de devreye girecek teknoloji yatırımının ayrıntılarını paylaştı. Mert Vardar, “Uçak bileti, otel rezervasyonu, yurtiçi ve yurtdışı turlar, konser biletleri, butik oteller, şehir otelleri ve daha pek çok kategorideki otel bu sistem üzerinden kullanıcılara açılacak. 400 binden fazla otel sisteme dahil olacak. Seyahate dair tüm ürünler tek bir platformda toplanacak” diye konuştu.
TEKNOLOJİ DESTEKLİ BÜYÜME
JOLLY Tur Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Figen Erkan da, yurtiçi otellerde yüzde 40, yurtdışı turlarda yüzde 32, kültür turlarında yüzde 54, Kıbrıs otellerinde yüzde 41’lik büyüme yakaladıklarına dikkat çekti. Erkan, “Mevcut iş kollarındaki gelişme ve teknoloji yatırımları ile birlikte büyüme hedefimiz yüzde 50’ye erişecek” ifadelerini kullandı.
TURİZM ŞURASINDA BİR TEK BİZ VARDIK
GEÇTİĞİMİZ günlerde düzenlenen Turizm Şurası hakkında da değerlendirmelerde bulunan Mete Vardar, “Jolly Tur olarak İç Turizm Komisyonu’nda yer aldık. Ancak düzenlenen toplantıda iç turizmde faaliyet gösteren bir tek biz vardık. Keşke rakiplerimiz de orada olsaydı ve alınan kararlar bizimle birlikte hareket etselerdi” diye konuştu.