Erkekler, online alışverişte kadınları solladı

Güncelleme Tarihi:

Erkekler, online alışverişte kadınları solladı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 28, 2016 14:52

Alışveriş, genelde erkekler tarafından katlanılmak zorunda olunan bir kadın hobisi olarak görülse de veriler, online alışverişte gerçeklerin hiç de öyle olmadığını ortaya çıkardı.

Haberin Devamı

400’ü aşkın sanal mağazayı tek çatı altında toplayan, bu mağazalardan alışveriş yapanlara nakit para ödeyen Avantajix.com’un 2016 yılının 9 aylık verilerine göre, erkekler kadınların iki katına yakın süreyi, alışveriş için bilgisayar başında geçiriyor.  Kadınlar sanal mağazalarda tur için 12.00 -13.00 saatleri arasındaki öğle tatillerini, erkekler ise gece 23.00 ila 01.00 saatleri arasını tercih ediyor. Kadınlar ayda ortalama bir saat 54 dakikalarını, erkekler ise 3 saat 32 dakikalarını online alışverişe ayırıyor.

Kadınlar, online alışverişe erkeklerden daha az zaman ayırsa da, ince eleme sık dokuma alışkanlıklarından dolayı, satın almaya karar verdiği bir ürünü sepete atıp, ödemesini yapmasına kadar geçen süre 14 dakikayı buluyor. Erkekler ise sanal alışverişi sadece 9 dakikada tamamlayabiliyor.

Haberin Devamı

Online alışveriş en çok perşembe günleri kadınların aklına düşerken, erkekler pazartesi gününü tercih ediyor. Hem kadınlar hem de erkekler cumartesi günlerini e-ticarete ayırmaktan hoşlanmıyor.

E-ticaret sitelerinden en çok kıyafet satın alan kadınlar, daha sonra sırasıyla teknoloji ürünleri, takı, kozmetik ürünler, ayakkabı ve çanta için para harcıyor. Kadınların alışveriş sepetlerinin ortalama değeri 50-60 TL aralığında bulunuyor.

Sanal mağazalarda ağırlıklı olarak teknoloji ürünleri, giyim ve saate para harcayan erkeklerin sepet değeri de 70-80 TL’yi buluyor. 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!