Güncelleme Tarihi:
Kristalin en büyük oyuncusu, 3 milyar Euro cirolu Swarovski, cam işinde 175 yıllık bir geleneği temsil ediyor. Avusturya merkezli şirketin, dünya jet sosyetesinin önde gelen 5’inci kuşak temsilcisi Markus-Langes Swarovski, kısa bir ziyaret için İstanbul’daydı. Sadece Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Markus-Langes Swarovski kendisi 5’inci kuşak olmasına rağmen eski bir şirket olmadıklarını söyledi.
ASYALI MİNİMAL SEVİYOR
Mücevher olarak kristali tahmin edileceği gibi en çok kadınların tercih ettiğini belirterten Markus-Langes Swarovski, “Mücevherde kadınlar pazarın yüzde 80’ini domine ediyor. Ancak objeye gelince kadın-erkek oranları eşitleniyor. Erkekler için daha az parlayan kristal ürünler üzerinde çalışıyoruz. Türk ve Avrupalı kadınlar birbirinden farklı değil ama Asyalılar daha minimal ürünlerden hoşlanıyor” dedi.
KRİSTALLİ SAÇ KURUTMA
Türkiye’de pek çok işbirliği yaptıklarını hatırlatan Swarovski, şu örnekleri sıraladı: “Farklı tasarımcılara sponsor olarak İstanbul Moda Haftası’nda yer alıyorduk. Bu yıl modaya desteğimizi tüm moda haftası organizasyonuna sponsor olarak gösterdik. Anneler Günü’nde Arçelik ‘Fashion Line’ adını verdiği bir koleksiyon çıkardı. Üzerinde kristal taşlar bulunan saç şekillendirme seti. Vitra kristal taşlarla süslü lüks banyo aksesuvarları yaptı. Paşabahçe ve Gizia ile de işbirliklerimiz var.”
Türkiye kristaller kadar parlak
İSTANBUL’a hayran kalan Swarovski, şehrin ihtişamını öve öve bitiremedi. Türkiye için “Kristallerimiz kadar parlak” ifadesini kullandı. Avrupa’da bazı ülkelerin ekonomik kriz nedeniyle içe kapandığını belirten Swarovski “Özellikle Yunanistan ve İspanya çok kötü durumda. Avrupa’da Türkiye’ye bakınca parlayan bir kristal görüyoruz biz. Türkiye’de son 3 yıldır özellikle kristalde, önemli bir patlama yaşanıyor. Özellikle işbirlikllerimizde artış bekliyoruz” dedi.
Bütün büyüklüğüne rağmen niş bir markayız
KRİSTALİN bardaktan ev dekoruna, giyimden mücevhere geniş bir alanda kullanıldığını belirten Swarovski “Biz, 1970’lerde çeşitli sektörlerde şirketlerle işbirliğine önem vermeye başladık. Bu o kadar stratejik bir karardı ki kristalin kullanım alanlarını genişletti” dedi. Uzun yıllar neredeyse sıfır rakiple var olduklarını anlatan Swarovski, son yıllarda rakip olarak karşılarına çıkan Koreli ve Çinli oyuncuları da beğenmediklerini anlatıyor. Swarovski “Biz ucuz ve kötü ürünler sunan oyuncular sayesinde neredeyse rakipsiziz. Swarovski niş bir oyuncu gibi görünür. Ve aslında bütün büyüklüğüne rağmen niş bir oyuncudur” diye konuştu.
Sadece soylu ve kraliyetten değil
KRİSTALİN zenginlik, soyluluk çağrıştırdığını kabul eden Markus-Langes Swarovski şunları söyledi: “Elbette kristal ilk olarak saraylarda kullanıldı. İmparatorluklar, kraliyetler hep bu ışıltılı camı sevdi. Zengin ve parıltılı algısı hâlâ sürüyor ama kristal artık sabit bir madde değil. Çok kişiselleşebiliyor. Algısı bir kişiden diğerine çok değişebiliyor. Modayla çok bütünleşti. Iç mekân tasırımında çok kullanılıyor. Hem mücevher hem dekoratif obje olabiliyor.”