Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2006 00:00
Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şadan Eren, Trabzon’un Avrasya kavramı içinde giderek daha önemli bir ticaret kenti haline geldiğini belirterek, "Hedefimiz, fuarlar, konferanslar, toplantılar ve buna bağlı önemli bir turizm merkezi olmak. Turizmde markalaşan Antalya’yı örnek alıyoruz, ortak projeler de yapabiliriz" dedi.
KARADENİZ’in en önemli ticaret ve turizm kentlerinden Trabzon, turizmde Antalya kadar iddialı bir kent olmak için harekete geçti. Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Başkanı Şadan Eren, "Sahip olduğumuz doğal güzellikler nedeniyle turizm sektörü hızlı gelişiyor. Antalya gibi dünya çapında önemli bir turizm markası olmak istiyoruz" dedi. Doğan Yayın Holding’in (DYH) ’Marka Güçtür’ ana temalı Anadolu’daki Avrupa toplantılarının 18’incisi Trabzon’da yapıldı. Avrasya kavramı içinde tarihteki önemli ticaret kenti misyonunun hızla canlandığını anlatan TTSO Başkanı Şadan Eren, "Hedefimiz, fuarlar, konferanslar, toplantılar ve buna bağlı Turizm merkezi Trabzon’u ülke ekonomisine kazandırmak ve marka olmaktır. Bu konuda önemli mesafeler kaydeden ve markalaşan Antalya’yı örnek alıyoruz. Antalya turizmde dünyada tartışmasız bir marka. Yapılabilecek bir işbirliği ile Antalya ve Trabzon’un turizm sektöründe ortak markalar yaratabileceğine, birbirini tamamlayan turizm değerleri ile iyi bir çıkış yaşanabileceğine inanıyoruz" dedi.
ALTYAPI VE TANITIM: TTSO Başkanı Eren, turizm markası olma çabasında henüz yolun başında olduklarını belirtti ve şöyle konuştu: "Ancak son derece kararlı ve emin adımlarla ilerliyoruz. Altyapıyı geliştirecek yeni tesis ve salonların yapımı teşvik ediliyor, ulusal ve uluslararası tanıtım çalışmaları da başladı. Son yıllarda ilimizde gerçekleşen toplantı, konferans ve fuarların sayısında önemli artış yaşandı. İlimiz kıtaların, ülkelerin ve şehirlerin kesiştiği merkez durumunda. Trabzon’un sahip olduğu doğal güzellikler ise insanları büyülüyor. İlimize gelenler çalışma saatleri dışında, doğa turizmi ile baş başa kalma imkanı da yakalıyor. Bölgemiz dağ ve yayla turizminde büyük potansiyele sahip. ’Yayla Kent’ projeleri kapsamında, doğal ortama uygun ahşap turistik tesisler kuruldu. Bir marka haline gelen Uzungöl önemli değerlerimiz arasında."
DÜNYA MARKAMIZ YOK: Eren, Türkiye’nin ihracatının son yıllarda artmasına rağmen sahip olduğu potansiyelleri yeterince değerlendiremediğine dikkat çekti. Eren, "Ülkemizin, uluslararası mal piyasalarındaki en büyük ve en önemli eksikliği, dünya markalarına sahip olmamasıdır. Bu durum, Türkiye ekonomisinin dünya pazarlarındaki büyük hacimden ve fırsatlardan faydalanamamasına neden oluyor" dedi. İhracatta katma değerin yükselmesi ve sınırlar ötesinde bir gelecek olması için ’marka’ olmanın zorunluluk haline geldiğini söyleyen Eren, "Bu bakımdan yerel markalarımız süratle dünya markası haline getirilmelidir. Yeni ekonomide çıkış noktası markalaşmak ve inovasyondan geçiyor. Ülkemizin arzulanan bu duruma gelebilmesi, büyük ölçüde ürün ve hizmet kalitesinin yükseltilmesine ve Türk malı ve imajının olumlu bir yer edinebilmesine bağlıdır" dedi.