Erdoğan’a 30 milyon dolarlık ihbar mektubu

Güncelleme Tarihi:

Erdoğan’a 30 milyon dolarlık ihbar mektubu
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 13, 2003 00:00

Bayındır Holding patronu Kamuran Çörtük, Bolu Tüneli'ni birlikte yaparken mahkemelik olduÄŸu Ä°talyan Astaldi'yi AKP Genel BaÅŸkanı Tayyip ErdoÄŸan'a mektupla ÅŸikayet etti. Çörtük, Astaldi'nin 30 milyon dolarlık sigorta parasını usulsüz olarak almak istediÄŸini savunuyor.Ä°STANBUL Yaklaşımı çerçevesinde bankalara olan 399 milyon 780 bin dolarlık borcunu yeniden yapılandıran Bayındır Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Kamuran Çörtük, AKP Genel BaÅŸkanı Recep Tayyip ErdoÄŸan'a mektup yazarak, ‘‘Bolu Dağı Tüneli iÅŸini bir de bizden dinleyin’’ dedi. Bayındır ile mahkemelik olan Ä°talyan ortak Astaldi'nin Ä°talya BaÅŸbakanı Berlusconi aracılığıyla ErdoÄŸan'a aktardığı sorunun kaynağının ‘‘30 milyon dolarlık sigorta parası’’ olduÄŸunu söyleyen Çörtük, Astaldi'nin Karayolları'ndan bu parayı almak istemesinin yasalara aykırı olduÄŸunu savundu.Astaldi'nin 1998 yılında Karayolları'nın istediÄŸi ÅŸekilde iÅŸi yürütemediÄŸi için Bayındır'a ortaklık teklif ettiÄŸini söyleyen Çörtük, ÅŸimdi de Astaldi'nin tek taraflı olarak bu ortaklığı bozmak istediÄŸini belirtti. Depremde viyadüklerde oluÅŸan hasarlar nedeniyle yapımına ara verilen tünel için sigorta ÅŸirketiyle görüşmelerin baÅŸladığı sırada Astaldi'nin yeni yönetiminin ortaklığı bozmak istediÄŸini belirten Çörtük, sorunların da bu noktada baÅŸladığını aktardı. Halka açılmayı planlayan Astaldi'nin projeyi tek başına yürütmek istediÄŸini, bu nedenle Bayındır ile ortaklığı bozmak istediÄŸini savunan Çörtük, Karayolları Eski Genel Müdürü Turgay Çimen ve Bayındırlık eski Bakanı Abdülkadir Akcan'a da suçlamalar yöneltti. Çörtük'ün bu konudaki iddiaları şöyle:Sigorta ÅŸirketiyle birlikte yürüttüğümüz pazarlığı bize haber vermeden sonuçlandırdılar. Bu anlaÅŸmayı kendilerinden ve Karayolları'ndan istedik vermediler. 100 milyon dolara anlaÅŸmışlar. Fakat anlaÅŸmanın altına Karayolları ile Astaldi iki anlaÅŸma daha konulmuÅŸ. Deniliyor ki; ‘‘100 milyon doların 70'i iÅŸ yapıldıkça kullanılacak, 30 milyon dolarlık kısmı da viyadüklerin tamiri için Astaldi'ye hemen ödenecek.’’ Ve para Londra'da ödenecek. Türkiye Cumhuriyeti tarihinde hiçbir müteahhide, ‘‘bir iÅŸi yapmadan ben sana 30 milyon dolar öderim’’ diyen baÅŸka bir anlaÅŸma yapılmamıştır.Bunu duyunca bir açıklama yaptım; ‘‘Türkiye'nin parası Ä°ngiltere'ye götürülemez, bu para Karayolları'nındır ve onun hesabına yatırılmalı, iÅŸ yapıldıkça ödenmelidir’’ dedim. Çünkü bu bir suç, ben hala ortağım, orada imzam olmasa bile bu iÅŸ yarın döner faturası bana çıkar. Bunun üzerine Akcan bir açıklama yaptı; ‘‘Bu paranın Karayolları ile ne alakası var sigorta parayı müteahhide öder, niye bu para Türkiye'ye gelsin’’ dedi. Bakanı bilgilendirmek için randevu istedim, bizimle görüşmedi. Ertesi gün Bakan'dan bir açıklama daha geldi; ‘‘Biz bu parayı bur1aya getirmek istemiyoruz, çünkü Bayındır'ın borçları var el konulur diye endiÅŸe ediyoruz’’ dedi. Bir süre sonra Bakan bir açıklama daha yaptı; ‘‘Bu para Karayolları'nın parası, Londra'da yatıyor. Bu para bizim, enflasyonist nedenlerden dolayı erimesin diye parayı oraya koyduk’’ dedi.MÜŞTEREK AVUKATO arada Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk defa bir yabancı müteahhitle Karayolları'nın birlikte tuttuÄŸu bir avukat Ä°ngiltere'de mahkemeye giderek, ‘‘Türkiye'ye bu para giderse erir, bu paranın burada durması lazım’’ diyerek tedbir kararı aldılar. Bu kararları verenlere bir gün soracaklar.Biz diyoruz ki bu para ödenemez, suç. Biz çok patırdı çıkardığımız için ödeyemediler, 30 milyon doları da ödeyemediler. Bu parayı 4'üncü ayın sonuna Ziraat Bankası Ankara Merkez Åžubesi'ne getirmek zorunda kaldılar. O imzayı koyanlara da hemen elden iÅŸ çektirildi. Para 9 aydır bankada duruyor, niye? Bir tek sebepten; Bayındır'ı atıp Astaldi'yi tek bırakırlarsa para Astaldi'nin eline geçecek. Hala 30 milyon doları bu bakan kalsaydı yine defaten ödemeye çalışacaktı.Bu kadar çok patırtı çıkınca Astaldi gidip Ä°talya BaÅŸbakanı Berlusconi'ye bizi kurtar dedi. Berlusconi Tayyip Bey'e konuyu açtı, biz de Tayyip Bey'e bir mektup yazdık, konuyla ilgili, kendisini aydınlatmak istiyoruz. Zaten Karayolları'nın yeni yönetimi beni toplantıya davet etti, ortak olmasam davet eder mi?Karayolları'nın yeni yönetimi bizi toplantıya çağırdı. Çağırma gerekçesi de ÅŸu, ‘‘bu iÅŸi hızlandırın.’’ Bizi ortak sıfatıyla yazıyla çağırdılar. Ortağız ama Astaldi ‘‘Bayındır'ın ortaklığını kabul etmiyoruz’’ diyerek devletin resmi davetine gelmedi.Bayındır Astaldi ile ortak mı,deÄŸil mi ? ASTALDÄ° ile ortaklık konusunda mahkemelik olan Kamuran Çörtük, halen ortak olduklarını savunarak, ÅŸunları söyledi:‘‘6 Eylül 2002 Karayolları'na ortaklık durumunu sorduk Genel Müdür Turgay Çimen imzasıyla gelen yazıda, ‘‘Astaldi Spa, Astaldi-Bayındır ortak giriÅŸimi adına pilot firma adına ortak yürütmektedir’’ deniliyor. Yani mukavelede de olduÄŸu gibi ortak olduÄŸumuz belirtiliyor. Bize bu denilirken, Sayın Bakan'ın da ısrarıyla Bayındır'ı iÅŸin içinden çıkarmak için baÅŸka bir yol deneniyor. BaÅŸbakanlığa soruyorlar, BaÅŸbakanlık Danıştay'a iletiyor, Danıştay ‘‘bu özel hukuki bir durum, beni ilgilendirmez’’ diyor. Bunun üzerine Astaldi ile Karoyalları yeni bir anlaÅŸma yapıyorlar. Tarihi de seçimden sonra 14 Kasım. Bunu Astaldi ile Karayolları imzalıyor. Bu haberiniz olmadan boÅŸanmanıza benziyor. Aynı idare, aynı Turgay Çimen bize diyor ki sen ortaksın, sonra bizim hiç haberimiz olmadan da böyle bir iÅŸ yapıyor. Enteransılığı; 4 gün sonra da yeni bakan koltuÄŸa oturuyor. Eksik ve usulsüz bir iÅŸ, hem benim imzam yok, hem de bakanın onayı yok. Biz de BaÅŸbakanlığa müracaat ettik, ‘‘usulsüz bir iÅŸ yapılmıştır’’ diyerek suç duyurusunda bulunduk. Bunun üzerine, Çimen hakkında soruÅŸturma baÅŸlatıldı.’’450 milyon dolarlık projeBOLU Tüneli'nin 450 milyon dolarlık çok büyük bir proje olduÄŸunu belirten Bayındır holding’in patronu Kamuran Çörtük, sözlerini şöyle sürdürdü:‘‘Türkiye'de bundan daha büyük iÅŸ yok. Elimize vurup bizim payımızı da almaya çalışıyorlar. 225 milyon dolarlık bir taahhüt iÅŸi, yüzde 20 kar olsa 50 milyon dolar kardır. Ortada birinin 50 milyon dolarlık payını diÄŸerine hediye etme operasyonu vardı. Ama ömürleri yetmedi, suç üstü yakanlandılar. Bundan sonrasını göreceÄŸiz, ben ne yeni bakanı, ne de yeni genel müdürü tanırım ama bu iÅŸe saÄŸlıklı bakacaklardır. Bunun böyle olacağı konusunda hiçbir tereddütümüz yok bizim.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!