Güncelleme Tarihi:
Tüketici fiyatları Ocak ayında yüzde 1.1 arttı ve yıllık enflasyon, yıl sonundaki yüzde 8.17'den yüzde 7.24 düzeyine geriledi. Enflasyonun açıklanmasından önce 2.4420'ye kadar çıkan dolar kararın ardından 2.4166'ya kadar geriledi. Dolar şimdi 2.41 seviyelerinden işlem görüyor. Merkez Bankası enflasyon rakamını gördükten sonra olağanüstü toplantıdan vazgeçti olağan toplantı 24 Şubat'ta yapılacak. Merkez Bankası'ndan yapılan açıklamada, "Para Politikası Kurulu enflasyon görünümünü 24 Şubat toplantısında detaylı bir şekilde ele alacak" denildi.
TÜKETİCİ FİYATLARI
Tüketici fiyatları kapsamında aylık en yüksek artış yüzde 4.19 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda gerçekleşti. Endekste yer alan ana harcama gruplarından gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 3.52, çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 2.52, ev eşyasında yüzde 2.01, eğlence ve kültürde yüzde 1.64 artış gerçekleşti. Aylık en fazla düşüş gösteren grup yüzde 6.98 ile giyim ve ayakkabı oldu. Ana harcama grupları itibariyle endekste düşüş gösteren bir diğer grup ise yüzde 0.56 ile ulaştırma oldu.
TÜKETİCİ FİYATLARI YILLIK
Yıllık en fazla artış yüzde 13.06 ile lokanta ve oteller grubunda oldu. TÜFE’de, bir önceki yılın aynı ayına göre gıda ve alkolsüz içecekler yüzde 10.97, çeşitli mal ve hizmetler yüzde 9.77, giyim ve ayakkabı yüzde 9.14, ev eşyası yüzde 8.54 ile artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıydı. Ocak 2015’te tüketici fiyatlarında kapsanan 426 maddeden; 37 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 283 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 106 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.
YURT İÇİ ÜRETİCİ FİYATLARI
Yurt içi üretici fiyat endeksi (Yİ-ÜFE), Ocak ayında, aylık bazda yüzde 0.33 ve yıllık bazda da yüzde 3.28 yükseldi. Yurt içi üretici fiyatladı on iki aylık ortalamalara göre de yüzde 9.59 artış gösterdi.
ZAM ŞAMPİYONU PATLICAN
Patlıcan yüzde 61.19 artışla Ocak ayında fiyatı en çok yükselen ürün olurken, çarliston biber de yüzde 56.68 artışla zirveye yakın düzeylere çıktı. Buna karşılık fiyatı en çok düşen ürün ise yüzde 12.86 gerilemeyle kadın ceketi oldu.