Enflasyon yoksa ne yapacağımızı bilmiyoruz

Güncelleme Tarihi:

Enflasyon yoksa ne yapacağımızı bilmiyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 20, 2003 00:00

Eczacıbaşı TopluluÄŸu CEO'su ve Genel Koordinatörü Erdal Karamercan enflasyona alışkın ve kriz yönetimi konusunda uzman olduklarını belirterek, ekonomide yaÅŸanan olumlu havaya dikkat çekerek, ‘‘Kriz yoksa ve enflasyon düşükse ne yapacağımızı bilmiyoruz’’ dedi. Selpak, Nivea, Igora, OK, Detan, Scoth Brite gibi markaların dağıtımını gerçekleÅŸtiren Eczacıbaşı GiriÅŸim Pazarlama'nın 25'inci yıl dönümü nedeniyle Bodrum'da yapılan Ä°ÅŸ Ortakları toplantısında konuÅŸan Karamercan, 2001 yılında yaÅŸanan cumhuriyet tarihinin en büyük ekonomik krizinin ardından gelinen noktaya bakıldığında bu ülke insanına, bu insanların dinamizmine hayran olunduÄŸunu söyledi. Enflasyonun düşmesi nedeniyle ekonomide olumlu rüzgarlar estiÄŸine deÄŸinen Karamercan, TL'nin deÄŸerlenmesi ve doların düşmesiyle dış ticarette cari açık oluÅŸabileceÄŸine dikkat çekti. Karamercan yeni ortamla ilgili olarak ÅŸunları söyledi: ‘‘Eskiden gelirin üzerinde bir harcama düzeyi vardı. GerçeÄŸin üzerinde bir büyüme hızı ve pazar hacmi yakalanıyordu. Åžimdi gerçek pazar deÄŸerleri ortaya çıkıyor. Asıl ÅŸimdi ciro hacimleri ve tüketim miktarı daha gerçekçi. Bundan sonra Türkiye'nin sürdürülebilir bir büyüme düzeyiyle artık daha deÄŸiÅŸik ve gerçekçi bir rotada gideceÄŸine inanıyorum.’’ABD ile iliÅŸkilerin net olmadığını belirten Karamercan, ‘‘ABD ile iliÅŸkiler önemli. ABD üst yönetiminde Türkiye'nin sözünü yerine getirmediÄŸi, müttefiÄŸi yarı yolda bıraktığı imajı yaygın. ABD ile iliÅŸkiler çok önemli. Irak'a asker gönderme ile 8.5 milyar dolarlık kredinin siyasiler her ne kadar 'yok' dese de alakalı olduÄŸu görünüyor. Bu para IMF'nin denetimine verilmiÅŸse de bilmemiz gerekir ki bizim geri planda ABD ile Irak'taki iÅŸbirliÄŸimize baÄŸlı bir kullanım olacaktır. Burada sıkıntı yaÅŸayabiliriz. Türkiye'nin çok baÅŸarılı bir manevra sürecinden geçiyor olması gerekir. Burada duygusallıktan uzak, akılcı politikalarla dış politikamızı yönlendirmemiz gerekiyor’’ dedi.SPEKÃœLATÄ°F KAZANÇ BÄ°TTÄ°Enflasyon ortamına ve kriz yönetimlerine alışkın olduÄŸunu anlatan Karamercan şöyle konuÅŸtu: ‘‘Bana sorulduÄŸunda ben, 'Krizde ne yapacağımızı biliyoruz. Ama kriz yoksa ve enflasyon düşüyorsa ne yapacağımızı bilmiyoruz' diyorum. Spekülatif kazanç arka planda kalacak. Hizmeti iyi yapan kazanacak. Paradan para kazanma dönemi bitti. Hizmetten markadan para kazanma dönemi baÅŸlıyor. Bizi böyle bir gelecek bekliyor.’’Eczacıbaşı GiriÅŸim Pazarlama Genel Müdürü Åžefik Ä°ÅŸeri ise, uzman kardo, örgütlenme yapısı ve sahip oldukları kanallar ile Türkiye'nin en güçlü satış örgütlerinden biri olduklarını belirterek, ‘‘Tüketim alanında 1200 ürün çeÅŸidini 160 bin noktaya ulaÅŸtırıyoruz. Bu güçlü yapı sayesinde geçen yıla göre yüzde 15, kriz öncesine göre yüzde 9 büyüme saÄŸladık. 2004 yılında da dolar bazında yüzde 10'luk büyüme hedefliyoruz.Eczacıbaşı Tüketim Ãœrünleri Grubu Koordinatörü Osman Erer ise haksız rekabetin kendilerini çok rahatsız ettiÄŸini dile getirerek, iÅŸler sıkıştıkça bazı örgüt, kiÅŸi ve müesseselerin kayıtdışı ekonomiye yöneldiklerini, bunun önüne geçilmesi gerektiÄŸini söyledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!