OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 20, 2003 00:00
Eczacıbaşı Topluluğu CEO'su ve Genel Koordinatörü Erdal Karamercan enflasyona alışkın ve kriz yönetimi konusunda uzman olduklarını belirterek, ekonomide yaşanan olumlu havaya dikkat çekerek, ‘‘Kriz yoksa ve enflasyon düşükse ne yapacağımızı bilmiyoruz’’ dedi. Selpak, Nivea, Igora, OK, Detan, Scoth Brite gibi markaların dağıtımını gerçekleştiren Eczacıbaşı Girişim Pazarlama'nın 25'inci yıl dönümü nedeniyle Bodrum'da yapılan İş Ortakları toplantısında konuşan Karamercan, 2001 yılında yaşanan cumhuriyet tarihinin en büyük ekonomik krizinin ardından gelinen noktaya bakıldığında bu ülke insanına, bu insanların dinamizmine hayran olunduğunu söyledi. Enflasyonun düşmesi nedeniyle ekonomide olumlu rüzgarlar estiğine değinen Karamercan, TL'nin değerlenmesi ve doların düşmesiyle dış ticarette cari açık oluşabileceğine dikkat çekti. Karamercan yeni ortamla ilgili olarak şunları söyledi: ‘‘Eskiden gelirin üzerinde bir harcama düzeyi vardı. Gerçeğin üzerinde bir büyüme hızı ve pazar hacmi yakalanıyordu. Şimdi gerçek pazar değerleri ortaya çıkıyor. Asıl şimdi ciro hacimleri ve tüketim miktarı daha gerçekçi. Bundan sonra Türkiye'nin sürdürülebilir bir büyüme düzeyiyle artık daha değişik ve gerçekçi bir rotada gideceğine inanıyorum.’’ABD ile ilişkilerin net olmadığını belirten Karamercan, ‘‘ABD ile ilişkiler önemli. ABD üst yönetiminde Türkiye'nin sözünü yerine getirmediği, müttefiği yarı yolda bıraktığı imajı yaygın. ABD ile ilişkiler çok önemli. Irak'a asker gönderme ile 8.5 milyar dolarlık kredinin siyasiler her ne kadar 'yok' dese de alakalı olduğu görünüyor. Bu para IMF'nin denetimine verilmişse de bilmemiz gerekir ki bizim geri planda ABD ile Irak'taki işbirliğimize bağlı bir kullanım olacaktır. Burada sıkıntı yaşayabiliriz. Türkiye'nin çok başarılı bir manevra sürecinden geçiyor olması gerekir. Burada duygusallıktan uzak, akılcı politikalarla dış politikamızı yönlendirmemiz gerekiyor’’ dedi.SPEKÜLATİF KAZANÇ BİTTİEnflasyon ortamına ve kriz yönetimlerine alışkın olduğunu anlatan Karamercan şöyle konuştu: ‘‘Bana sorulduğunda ben, 'Krizde ne yapacağımızı biliyoruz. Ama kriz yoksa ve enflasyon düşüyorsa ne yapacağımızı bilmiyoruz' diyorum. Spekülatif kazanç arka planda kalacak. Hizmeti iyi yapan kazanacak. Paradan para kazanma dönemi bitti. Hizmetten markadan para kazanma dönemi başlıyor. Bizi böyle bir gelecek bekliyor.’’Eczacıbaşı Girişim Pazarlama Genel Müdürü Şefik İşeri ise, uzman kardo, örgütlenme yapısı ve sahip oldukları kanallar ile Türkiye'nin en güçlü satış örgütlerinden biri olduklarını belirterek, ‘‘Tüketim alanında 1200 ürün çeşidini 160 bin noktaya ulaştırıyoruz. Bu güçlü yapı sayesinde geçen yıla göre yüzde 15, kriz öncesine göre yüzde 9 büyüme sağladık. 2004 yılında da
dolar bazında yüzde 10'luk büyüme hedefliyoruz.Eczacıbaşı Tüketim Ãœrünleri Grubu Koordinatörü Osman Erer ise haksız rekabetin kendilerini çok rahatsız ettiÄŸini dile getirerek, iÅŸler sıkıştıkça bazı örgüt, kiÅŸi ve müesseselerin kayıtdışı ekonomiye yöneldiklerini, bunun önüne geçilmesi gerektiÄŸini söyledi. Â
button