Enflasyon iniÅŸinde yüzde 2 payımız var

Güncelleme Tarihi:

Enflasyon inişinde yüzde 2 payımız var
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2003 00:00

Omo, Elidor ve Cif gibi markaların üreticisi Unilever Türkiye'nin Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°zzet Karaca, maliyet kontrolü ve performans yönetimi sayesinde enflasyon düşüşünde yüzde 1.5-2 paylarının olduÄŸunu savundu.Unilever'in Omo, Elidor, Cif, Dove, Rinso, YumoÅŸ gibi markalarının da bulunduÄŸu 190 ürün çeÅŸidinin üretildiÄŸi Lever Elida Gebze Fabrikası TPM mükemmellik ödülünü aldı. Fabrika sistemi kullanarak üretkenliÄŸini yüzde 47 artırdı. Unilever Türkiye Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°zzet Karaca, maliyet kontrolü ve performans yönetimi sayesinde Unilever'in enflasyonun düşmesine katkı saÄŸladığını belirten Karaca, ‘‘Enflasyonun yüzde 1.5-2 oranında düşmesini saÄŸladığımızı düşünüyoruz. Tüketiciye yansıttığımız fiyatlar sektörde bulunan diÄŸer markaların da kendilerini sorgulamalarına neden oldu’’ dedi.Japon Fabrika Bakım Enstitüsü'nce her yıl verilen TPM (Toplam Ãœretken Bakım Yönetimi) mükemmellik ödülünü TPM modelini 3 yıldır sürdüren Unilever'in Lever Elida Gebze Fabrikası aldı.Karaca 3 yıl önce sıfır iÅŸ kazası, sıfır hata, sıfır kayıp ve sıfır arıza hedefleriyle TPM yolculuÄŸuna çıkan farikanın bu baÅŸarıyı işçi ve yöneticinin birlikte hareket etmesiyle kazandığını belirtti. Karaca, tüm dünyada olduÄŸu gibi Unilevir'in de TPM mükemmellik modelini benimsediÄŸini söyleyerek, Gebze'deki fabrikanın Unilever'in tüm dünyadaki 300 fabrikası içinde ilk 5'te yer aldığını kaydetti.Global rekabette en kaliteli ürünü en iyi fiyatlarla sunma zorunluluÄŸu ve sorumluluÄŸu olduÄŸuna dikkat çeken Karaca şöyle konuÅŸtu:‘‘Kalite vazgeçilmez bir unsurdur. TPM uygulamaları ile verimlilik ve performans artırma, maliyetleri düşürme ve buradaki faydaları tüketiciye yatsıtma çalışmalarımız pekiÅŸmiÅŸtir. Elde edilen tasarruflar işçiyi, fabrikayı, tüketiciyi ve sektörü etkilemiÅŸtir. Kriz döneminde pek çok fabrika kapanırken biz proje sayesinde istihdam da yarattık.’’Karaca son yıllarda ihracata da ağırlık verdiklerini beliterek, ‘‘Daha önce de özellikle Afrika, OrtadoÄŸu ve Orta Asya ülkelerine ihracat yapıyorduk ama ÅŸimdi ihracat oranlarımız arttı. Unilever Türkiye'nin toplam ihracatı 70-80 milyon dolar civarıda’’ dedi.Lever Elida Ä°ÅŸletme Müdürü Nihal Temur da, yıllık 300 bin ton kurulu kapasitesi bulunan fabrikada, 190 çeÅŸit ürün üretildiÄŸini söyledi. TPM'yi ‘fabrikada üretkenliÄŸin en etkin ve verimli düzeye ulaÅŸtırılarak, bunun sürekliliÄŸinin saÄŸlanması için topyekün çalışma’ olarak tanımlayan Temur, bu çalışmalar sonucunda toz deterjan üretim maliyetinin yüzde 40, arıza sayılarının yüzde 12 azaltıldığını belirtti. Temur, verimlilikte ise yüzde 47 oranında artışı saÄŸlandığını vurguladı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!