Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2003 00:00
Omo, Elidor ve Cif gibi markaların üreticisi Unilever Türkiye'nin Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, maliyet kontrolü ve performans yönetimi sayesinde enflasyon düşüşünde yüzde 1.5-2 paylarının olduğunu savundu.Unilever'in Omo, Elidor, Cif, Dove, Rinso, Yumoş gibi markalarının da bulunduğu 190 ürün çeşidinin üretildiği Lever Elida Gebze Fabrikası TPM mükemmellik ödülünü aldı. Fabrika sistemi kullanarak üretkenliğini yüzde 47 artırdı. Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, maliyet kontrolü ve performans yönetimi sayesinde Unilever'in enflasyonun düşmesine katkı sağladığını belirten Karaca, ‘‘Enflasyonun yüzde 1.5-2 oranında düşmesini sağladığımızı düşünüyoruz. Tüketiciye yansıttığımız fiyatlar sektörde bulunan diğer markaların da kendilerini sorgulamalarına neden oldu’’ dedi.Japon Fabrika Bakım Enstitüsü'nce her yıl verilen TPM (Toplam Üretken Bakım Yönetimi) mükemmellik ödülünü TPM modelini 3 yıldır sürdüren Unilever'in Lever Elida Gebze Fabrikası aldı.Karaca 3 yıl önce sıfır iş kazası, sıfır hata, sıfır kayıp ve sıfır arıza hedefleriyle TPM yolculuğuna çıkan farikanın bu başarıyı işçi ve yöneticinin birlikte hareket etmesiyle kazandığını belirtti. Karaca, tüm dünyada olduğu gibi Unilevir'in de TPM mükemmellik modelini benimsediğini söyleyerek, Gebze'deki fabrikanın Unilever'in tüm dünyadaki 300 fabrikası içinde ilk 5'te yer aldığını kaydetti.Global rekabette en kaliteli ürünü en iyi fiyatlarla sunma zorunluluğu ve sorumluluğu olduğuna dikkat çeken Karaca şöyle konuştu:‘‘Kalite vazgeçilmez bir unsurdur. TPM uygulamaları ile verimlilik ve performans artırma, maliyetleri düşürme ve buradaki faydaları tüketiciye yatsıtma çalışmalarımız pekişmiştir. Elde edilen tasarruflar işçiyi, fabrikayı, tüketiciyi ve sektörü etkilemiştir. Kriz döneminde pek çok fabrika kapanırken biz proje sayesinde istihdam da yarattık.’’Karaca son yıllarda ihracata da ağırlık verdiklerini beliterek, ‘‘Daha önce de özellikle Afrika, Ortadoğu ve Orta Asya ülkelerine ihracat yapıyorduk ama şimdi ihracat oranlarımız arttı. Unilever Türkiye'nin toplam ihracatı 70-80 milyon
dolar civarıda’’ dedi.Lever Elida Ä°ÅŸletme Müdürü Nihal Temur da, yıllık 300 bin ton kurulu kapasitesi bulunan fabrikada, 190 çeÅŸit ürün üretildiÄŸini söyledi. TPM'yi ‘fabrikada üretkenliÄŸin en etkin ve verimli düzeye ulaÅŸtırılarak, bunun sürekliliÄŸinin saÄŸlanması için topyekün çalışma’ olarak tanımlayan Temur, bu çalışmalar sonucunda toz deterjan üretim maliyetinin yüzde 40, arıza sayılarının yüzde 12 azaltıldığını belirtti. Temur, verimlilikte ise yüzde 47 oranında artışı saÄŸlandığını vurguladı. Â
button