Güncelleme Tarihi:
Bunun 11 milyar dolarlık kısmını, Sabancı Holding olarak, ortağımız EON ile birlikte Enerjisa’da yaptık” dedi. Enerjisa Üst Yöneticisi (CEO) Yetik Kadri Mert ise dünyanın değiştiğini ve bunun yeni trendleri beraberinde getirdiğini, bunların müşterilerin beklentilerini de değiştirdiğini vurgulayarak, “Türkiye elektrik enerjisi sektöründe müşteri odaklı bir dönemi başlatıyoruz” dedi. “Enerjisa, Türkiye’nin Enerjisi” sloganıyla yeni marka kimliğini tanıtmak üzere dün düzenlenen basın toplantısında konuşan Mert, hem Türkiye enerji sektörü hem de Enerjisa için çok heyecanlı bir gün olduğunu söyledi.
ODAK TÜKETİCİ
Amaçlarının Türk halkının elektrikle ilişkisini yeniden şekillendirmek olduğunu dile getiren Mert, “Artık tüketici sadece satın alma davranışını gerçekleştiren kişi değil. Ürünün kendisini, fiyatını, satıldığı kanalı, satış sonrası hizmetlerin içeriğini ve hızını, kısacası sürecin tamamını yöneten ana karar verici konumunda. Biz de bu bilinçle liberalleşen elektrik satış sektörüne, müşteriyi işin odağına alan bir yaklaşım getiriyoruz” ifadelerini kullandı. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı ise “Enerjisa olarak liberalleşen elektrik piyasasında müşteriyi işin odağına alan yeni bir dönem açıyoruz. Bugünün dünyasında, en önlenemez trendlerden biri şehirleşme ve bununla birlikte ortaya çıkan, elektirifikasyon ve dijitalleşme. Toplumların yaşam kalitesi ve ekonomilerin sağlıklı işleyişi bakımından stratejik önemde olan enerji, dünya genelinde başlıca gündem maddelerinden birisi olma özelliğini koruyor. Bu ay sonunda Paris’te başlayacak iklim toplantılarının gündeminde de enerji sektörünün oldukça ağırlıklı bir yeri olacak. Elektriğin artan önemi, bizleri daha iyi bir enerji geleceğine ulaşmak yönünde, yeni teknolojiler, uygulamalar ve iş modelleri üzerinde daha fazla yoğunlaşmaya yöneltiyor. Enerjide tüketicinin rolü ve önemi artıyor, tüketiciyi ‘işin merkezine alan’ yeni yaklaşımlar ve uygulamalar yaygınlık kazanıyor. Şimdi bu sektörde liberalleşme adımlarını hızlandırmalı, daha ileriye taşımalı ve daha tüketici lehine olan bir piyasaya kavuşmalıyız. Düzenlemelerin de piyasanın rekabetçiliğini, şeffaflığını ve öngörülebilirliğini artıracak şekilde güçlendirilmesini bekliyoruz” şeklinde konuştu.