Güncelleme Tarihi:
ESTEE LAUDER’ın 1997 yılında 350 milyon dolara satın aldığı Aveda, bugün şirketin en büyük 5 markası arasında yer alıyor. Aveda’yı, diğer kozmetik firmalarından farklı kılan ise büyümesini, organik ürünleri ve çevreye olan duyarlılığıyla kazandığı ünle sağlamış olması. Este Lauder’in “yeşil yüzü” Aveda’nın EMEA Bölgesi Genel Müdürü Amanda Le Roux, şirketin yüzde 100 rüzgar enerjisiyle imalat yaptığını belirterek, bunun tek kuruş fazla maliyet yaratmadığını vurguladı. Bunu yapan ilk kozmetik şirketi olduklarına dikkat çeken Le Roux, dünyada seçkin güzellik salonlarıyla ortaklık kurarak faaliyet gösteren şirketin Türkiye’de büyümek istediğini söyledi. La Roux, bunun için de kuaförlerle büyüme planı yaptıklarını anlattı. Ürünlerini tanıtmak için İstanbul’da “Aveda Günleri” düzenleyen şirketin EMEA Bölgesi Genel Müdürü Amanda Le Roux, burada sorularımızı yanıtladı. İstanbul’da Erdem Kıramer’le iki ortak salonu bulunan şirketin oldukça başarılı bir iş modeline sahip olduğunu kaydeden Le Roux, “Ortaklarımızın kesinlikle bizimle çalışmaları durumunda daha çok para kazanacaklarını garanti edebilirim” dedi.
Aveda’ya ‘kült’ diyorlar
Ortak oldukları salonlarda tümüyle Aveda ürünlerinin kullanıldığını ve Aveda’nın çevreye duyarlı konseptinin uygulandığını anlatan Le Roux, ürünlerinin yüzde 95 doğal türevli olduğunu vurgulayarak, “Bize aslında bir ‘kült’ diyenler de var. Aveda’da çalışan herkes yaptığı işe tutkuyla bağlı. Hollywood’da da birçok ünlü takipçimiz var. Bizi tercih etmelerinin nedeni çevreci olmaları” dedi.
Daha fazla maliyet
Le Roux, “Doğal ürünler daha fazla maliyet yaratmıyor mu” sorumuza, “Bizim ürünlerimiz yüksek kaliteli fiyat segmentinde. Tabii ki organik ürünlerin finansal bir maliyeti var. Bu, yaptığımız her işte verimliliğe çok dikkat etmemizi gerektiriyor. Ürünlerimizin bileşenleri daha pahalı ancak biz de maliyetleri farklı yöntemlerle azaltıyoruz, örneğin şampuanlarımızı asla kutulayarak satmıyoruz” yanıtını verdi.
Çiftliklere organik teşviki veriyor
AMANDA Le Roux, Aveda’nın saç bakımı, cilt ve vücut bakımı ürünlerinde kullandıkları yağların yüzde 91.8’inin sertifikalı organik olduğunu ve yüzde 92 oranında bitkisel içerik kullandıklarını söyleyerek, “Birçok ülkede çiftlikleri organik üretim yapmaları için teşvik ediyoruz. 5 yıldır böyle” dedi.
Hedef Türkiye pazarının yüzde 2’si
AVEDA Türkiye Ürün Müdürü Nazlı Altıpat Koruyan, markanın Türkiye’deki hedeflerine yönelik, “Aveda, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de profesyonel ve selektif bir dağıtım ağıyla tüketicilere sunulacak. Türkiye pazarında yer alan salonların yüzde 2’lik kısmı şu anda hedef kitlemizde yer alıyor” diye konuştu.
Dünya ayı
Koruyan, birçok ülkede çevresel projelere imza atan Aveda’nın, Türkiye’de böyle bir planı olup olmadığına yönelik sorumuza ise “Aveda, tüm dünyada nisan ayını ‘Dünya ayı’ olarak kutluyor. Türkiye’de de bu kapsamda temiz su kaynaklarının korunması konusunda bir yürüyüş yapmayı planlıyoruz” yanıtını verdi. Bu yürüyüşün amacının, dünyada ve ülkemizde hızla kirletilen temiz su kaynaklarının korunmasını sağlama konusunda bilinç yaratmak olduğunu belirten Koruyan, “İstanbul’da belli bir noktadan en eski çeşmeye yürüyüş düzenleyeceğiz. Bunun için çeşitli çevre dernekleriyle ve Aveda’nın misyonuna uygun ünlülerle birlikte ilerlemeyi planlıyoruz” dedi.