Oluşturulma Tarihi: Ekim 03, 2012 00:00
MARKA danışmanlığı ajansı Interbrand, bu yıl 13’üncüsü düzenlenen ‘En İyi 100 Küresel Marka’ araştırmasını tüm dünya ile aynı anda İstanbul’da açıkladı. Raporda Coca-Cola, 1’inci sıradaki yerini korurken, Apple 2’nciliğe yükseldi. Sosyal medya devi Facebook, ABD tarihinde kaydedilen 3’üncü en büyük halka arzla manşetlere çıktıktan sonra listeye 69’uncu sıradan girdi. 4’üncü sırada yer alan Google ise, geçen yıl marka değerinde kaydedilen yüzde 26’lık artışla, 5’inci sırada yer aldı. Bu yıl Facebook, Prada, Kia, Ralph Lauren ve MasterCard listeye girerken, 2012’de değeri en fazla artan markalar ise Apple, Amazon, Samsung, Nissan ve Oracle oldu.