En hızlı büyüyen ilk 10’a girdi cirosunu 5’e katladı

Güncelleme Tarihi:

En hızlı büyüyen ilk 10’a girdi cirosunu 5’e katladı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2012 00:00

Dış ticaret yapan şirketlere özel taşımacılık hizmeti yürüten DHL Global Forwarding (DGF) Türkiye, artan ihracat rakamları sayesinde 2011’de yüzde 30 büyüme kaydetti.

Haberin Devamı

Türkiye’nin dış ticaretindeki gelişmeler doğrultusunda müşteri portföyünü her geçen gün artırdıklarını anlatan DGF Türkiye Genel Müdürü Kerem İnanç, Türkiye’nin 2011’de yakaladığı yüzde 19’luk ihracat artışıyla, 2015’te kadar DGF’in faaliyet gösterdiği en büyük 20 ülkeden biri olma hedefi koyduklarını söyledi.

Türkiye’nin, 2011 yılında yakaladığı yüzde 30’luk büyüme ile en hızlı büyüyen DGF ülkeleri arasında ilk 10’da yer aldığını anlatan İnanç, “Bir alt markası olarak faaliyet gösterdiğimiz DHL’in, 2011 yılında Türkiye’de yakaladığı 500 milyon Euro’luk gelirinin yaklaşık üçte birini biz oluşturduk. 2003’den bu yana şirketimizin cirosunu 5’e katlarken, çalışan sayımızı da yüzde 100’den 350’ye çıkardık. Bu yıl da istihdamımızı yüzde 15 büyütüp, ciromuzu da yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

EMEA’nın lideri Türkiye
Türkiye’nin hızlı büyümesine rağmen, DGF Türkiye’nin istedikleri büyüklüğe ulaşmadığını anlatan İnanç, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Vizyonumuz sadece taşımacılık değil. Yeni hizmetleri de bünyemize katıyoruz.

Türkiye, içinde bulunduğu Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde lider konumunda yer alıyor. DHL’in üç bölgeye ayırdığı dünya haritasında, bölgelerden birine liderlik eden Türkiye, EMEA bölgesindeki toplam gelirlerin yüzde 60’ını oluşturuyor. Bir tek Mısır Türkiye’ye eş değer bir pazar olabilir ancak oradaki siyasi durum ortada. Biz Türkiye’de pazardan daha hızlı büyüyoruz. Geçtiğimis yıl Türkiye’nin ihracat piyasasında, yüzde 13’lük pazar payına ulaştık.”

İnşaat ve enerjiye eğiliyoruz

DHL Global Forwarding olarak global bir ticari strateji güttüklerini belirten Kerem İnanç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki ihracatta sırasıyla Ortadoğu, Avrupa, Amerika, Afrika ve Uzakdoğu odaklandığımız bölgeleri oluşturuyor. İthalatta ise Uzakdoğu, Avrupa ve ABD şeklinde sıralanıyor. Ticari bazda sektör açılımlarına gidiyoruz. Belli başlı ürün çeşitlerine göre özel çözümler üretmek amacıyla sektörlere has yaklaşımlarda bulunuyoruz. Türkiye’de teknoloji, otomotiv, tekstil, hızlı tüketim malları gibi belli başlı odaklandığımız sektörler var. İnşaat ve enerji sektörlerine de ciddi eğilimler içindeyiz.”

Haberin Devamı

İlaç ihracatı artıyor
Kerem İnanç, şu bilgileri aktardı: “Hava kargoda özellikle otomotiv ve tekstil şirketlerine faaliyet gösteriyoruz. Denizde ise beyaz eşya ve kimyasallar başı çekiyor. Türkiye neredeyse her sektörde olduğu gibi ilaç sektöründe de üretim ve ihracatını ciddi anlamda artırdığını gözlemliyoruz. İlaç, şu anda en büyük dördüncü ihracatçı sektör konumunda.”

Gümrükleme ve son taşıma için yatırım yapacağız

ULUSLARARASI taşımacılık hizmetleri dışında yan tedarikçilerimizle gümrükleme, sigortacılık, depolama ve dağıtım gibi lojistik süreci tamamlayan servisleri müşterilerimize sunarak fayda sağlamayı hedeflediklerini anlatan DHL Global Forwarding (DGF) Türkiye Genel Müdürü Kerem İnanç şu bilgileri verdi: “İhracatçı ve ithalatçı firmalar, kapıdan kapıya değil tek elden lojistik hizmetini satın almak istiyor. Biz de gümrükleme ve son taşımayı yapmak için yeni yatırım yapacağız. Depo kiralayıp, gümrüklü depo haline getirip o alanda hizmet vererek bir eksiğimizi tamamlayacağız. Gümrükleme Türkiye’de bizim gibi şirketlerin birebir bu hizmeti vermesi için kısıtlamalar var ama bunun için de uygun çözümlemeler yaratarak hizmet vermeyi ve hava ve deniz taşımacılığında daha fazla ciro yapmayı hedefliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!