Güncelleme Tarihi:
HER yıl geleneksel olarak gerçekleştirilen Edelman Güven Barometresi’ne bu yıl Türkiye de dahil oldu. STK, hükümetler, iş dünyası ve medya gibi kurumları kapsayan araştırmada Türkiye’ye özel sonuçlar ortaya çıktı. Türkiye’deki tüketiciler en çok Japon markalarına güvenirken, global bazda Kanada ve Alman markalar başı çekiyor. Global ölçekte Kanadalı firmalara güven yüzde 76, Alman markalara da yüzde 74. Türkiye’de ise yüzde 80 ile Japon merkezli firmalar en çok güvenilen şirketler olarak gösteriliyor. Japonya’yı, yüzde 65 ile Almanya merkezli firmalar takip ediyor.
TEKNOLOJİYE TAM PUAN
Global ölçekte yüzde 77 ile teknoloji ve yüzde 73 ile tüketici elektroniği en çok güvenilen iki sektör arasında yer alırken, Türkiye’de yüzde 74 ile teknoloji, yüzde 71 ile otomotiv, yüzde 70 ile de tüketici elektroniği en güvenilen sektörler olarak karşımıza çıkıyor. Globalde bankalar yüzde 50 ve finans kurumları yüzde 50 daha az güvenilen sektörler olarak sıralanıyor.
STK’LAR ÖNE ÇIKIYOR
Global ölçekte, sivil toplum kuruluşlarına olan güven yüzde 63 ile ilk sırada yer alırken, ikinci sırada ise yüzde 58 ile iş dünyasına ilişkin kurumlar geliyor. Türkiye’de de katılımcıların bu iki kuruma duydukları güven üst sıralarda yer alıyor. STK’lara olan güven Türkiye’de yüzde 56 iken, yüzde 47 ile de ikinci sırada, iş dünyasına ilişkin kurumlar geliyor. Devlete duyulan güven global ölçekte yüzde 48 ile son sırada.
CEO’LAR ALARM VERİYOR
Katılımcılar bazında hem globalde hem Türkiye’de iş dünyasına olan güven STK’lardan sonra geliyor. Türkiye’de iş dünyasına ilişkin güven yüksekken, kurum liderlerine aynı oranda güven duyulmuyor. Bir şirkete duyulan güvende, şirketlerin liderlerinden çok, akademisyen, sıradan insanlar ve şirket çalışanlarının sözleri öne çıkıyor. Katılımcılara bir şirkette duydukları güvende rol oynayan başlıca kişiler sorulduğunda, CEO’lar yüzde 43 ile en düşük olan profillerden biri olarak karşımıza çıkıyor.
İş dünyası haberi gazetelerden alıyor
TÜRKİYE’de genel bilgi ve haberler için en çok güvenilen yayın mecraları yüzde 53 ile online arama motorları olurken, hemen arkasından ise yüzde 42 ile geleneksel medya, yüzde 39 ile sosyal medya, yüzde 38 ile Hybrid medya geliyor. Globalde ise bu sıralamada her biri yüzde 58 oranla geleneksel medya ve online arama motorları en güvenilen medya olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’de iş dünyasına yönelik flash haberlerin araştırıldığı ilk yayın mecraları yüzde 33 ile gazeteler olurken hemen arkasından yüzde 29 ile arama motorları geliyor. TV’ler yüzde 16 ile üçüncü sırada yer alıyor.