Güncelleme Tarihi:
Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin (UND) 38. Olağan Genel Kurul dün İstanbul’da yapıldı. Tek aday olan Çetin Nuhoğlu’nun tekrar başkanlığa seçildiği kurulda konuşan bakan Elvan, taşımacılığının 77 milyonu ilgilendiren bir mesele olduğunu ifade etti. “Alternatif güzergahlarınız varsa masada güçlüsünüz demektir” diye konuşan Elvan şunları söyledi: “Türkiye’nin taşımacılık altyapısı konusunda çağ atladığını söylemek mümkün ancak ciddi sorunlarımız olduğu da bir gerçek. Bu sorunların üzerine kararlılıkla gideceğiz. Bugüne kadar Ro-Ro hatlarını ve alternatif hatları kullanarak Türkiye’ye uygulanan haksız muamele ile mücadele ettik. Hazar Denizi dahil, ihracat yaptığımız pazarlar için hem Batı’da, hem de Doğu’da bize uygulanan haksız uygulamalar için mücadelemizi sürdüreceğiz. Avrupa Birliği mallarının serbest dolaşımı kurallarla belirlenmiş, gerçek bir husus. Ancak buna rağmen Türkiye’ye uygulanan çifte standart nedeniyle karayolu taşımacılarımız sorunlar yaşıyor, Türk malları AB ülkelerinde serbest dolaşamıyor. AB Bakanlığımız da bu sorunun çözülmesi için devreye girdi.”
DAVA AÇACAĞIZ
Özellikle AB üyesi ülkelerin Türk TIR’larına gümrük kapılarında kanunsuz uygulamalar yaptığını ve bu nedenle Türkiye’nin toplam ihracatının sekteye uğradığını söyleyen Çetin Nuhoğlu da şu ifadeleri kullandı: “Haksız rekabet koşulları, yurt dışında karayolu denetimi ve buna bağlı yüksek cezalar, sınır kapılarında yaşanan uzun beklemeler ve geçiş belgelerinin yetersiz olması hem ihracatımız, hem de sektörümüzü olumsuz etkiliyor. Bununla hem Bakanlığımızın, hem de hükümetimizin destekleriyle UND olarak sonuna kadar mücadele edeceğiz. Hukuki olarak bu konuyla ilgili Viyana’da dava açacağız.”
6 AYDA 22 BELGE İSTİYORLAR
“Bizim şoförümüz Roma’da Collesium’u gezmeye gitmiyor. 25 yıllık şoförden halen 6 ayda 1 22 adet belge istiyorlar. Olacak iş değil. Bu durumu bir an önce ortadan kaldırmamız gerekiyor. Türkiye’den çıkan araçlar normal şartlarda 36 saat sonra Münih’te olması gerekirken, gümrük kapılarında yaşadığımız uzun beklemeler ve haksız uygulamalar nedeniyle bu süre 90 saate ulaşıyor. Zamanımız gümrük kapılarında geçiyor. Şu an Avrupa’ya yaptığımız ihracatın yüzde 50’sini Türkiye’deki yabancı şirketler yapıyor. Yani ihracat yapmak için hizmet ithal ediyoruz. Bu durumun bir an önce değişmesi gerekiyor.”
UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener ise şu an sektörde 20 yılda tam 40 tane 6 aylık Schengen vizesi almış bir şoförün olduğuna dikkat çekerek, “Bir Schengen üllkesi, verdiği hakkı doğru kullanan bir Türk TIR şoförünü, bir önceki 6 aylık vize ile 90 gün Schengen bölgesinde kaldın suçlamasıyla cezalandırıyor. Böyle bir uygulama kabul edilemez” dedi.