Güncelleme Tarihi:
Aylık 65 milyon ziyaretle önde gelen e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada, Anadolu şehirlerindeki KOBİ’lerin ve işletmelerin e-ticarete açılmasını desteklemek amacıyla ‘E-ticaret Buluşmaları’nı başlattı. E-ticaret potansiyelini arttıracak reklamdan ödeme sistemlerine kadar geniş perspektifte konu başlıklarının ele alındığı buluşmanın ilk durağı Adana oldu. Hepsiburada yöneticilerinin yanı sıra Facebook ve Google gibi teknoloji devlerinin Türkiye’deki temsilcileri KOBİ’lerin e-ticaret potansiyelini arttıracak çözümleri anlattı. Dijital dönüşüm, online ödeme, teslimat ve dijital pazarlama konu başlıklarında oturumlar ve eğitim seansları düzenlendi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Ticaret Odaları gibi sivil toplum kuruluşlarından da temsilcilerin yer aldığı sektör profesyonelleri yerel marka sahipleriyle bir araya geldi, bilgi ve deneyimlerini paylaştı. Adana’nın yanı sıra Adıyaman, Hatay, Kayseri, Mersin ve Gaziantep’ten yaklaşık 850 işletme sahibinin katıldığı, yarım gün süren etkinlikte KOBİ temsilcileri, internetten satışa başladıktan sonra işlerini nasıl büyüttüklerini örnekleriyle anlattı. ‘Pazaryeri’nde online mağaza açmanın hiçbir maliyetinin olmamasının bile kendileri için büyük bir avantaj olduğundan bahseden KOBİ temsilcileri, online satışa başladıktan kısa süre sonra cirolarında önemli bir artış gözlemlediklerini belirtti. Panelde söz alan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, Adana’nın bir başlangıç olduğunu belirterek, “E-Ticaret Buluşmaları” aracılığıyla yerel işletmeleri Türkiye’nin tüm tüketicileri ile buluşturmaya vesile olacaklarını ifade etti. Ekmekçi, konuşmasına şöyle devam etti: “Bugün burada hayatımızın her noktasına dokunan dijitalleşme konusunda görüş alışverişinde bulunmak, deneyimlerimizi paylaşmak için bir araya geldik. Türkiye’nin ve bölgenin lider e-ticaret platformu olarak, Türkiye perakende sektörünün dijitalleşmesine öncülük ediyoruz. E-Ticaret Buluşmaları’nın en önemli işlevi de özellikle KOBİ’lerin dijitalleşme sürecine katkı sağlamak olacak.”
PAZARYERİ EĞİTİMİ VERİLDİ
GERÇEKLEŞTİRİLEN oturumlarda, alanlarının en büyük şirketlerin temsilcileri katıldı. Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç, Adana Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Özel, Adana Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Bilgiç, TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Adana İl Başkanı Rana Dal, İŞKAD Yönetim Kurulu üyesi Sema Soykan, MedyaNet Satış Direktörü Metin Güleç, Facebook Türkiye Marka Direktörü İlke Çarkçı Toptaş, Google Kanal Yönetimi Bölüm Başkanı Şebnem Erzan, EticaretSEM kurucusu ve TOBB Eticaret Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir konuşma yapan isimler arasında yer aldı. Gün sonunda ise KOBİ’lere pazaryeri eğitimi verildi.
PARA ERTESİ GÜN HESAPTA
Hepsiburada’nın online ödeme altyapısı hizmeti sunan iştiraki Hepsipay’in Ticari Grup Başkanı İlknur Uzunoğlu, “Genelde satışların parası 30 gün gibi sürelerde bloke ediliyor. Ancak Hepsipay’de satışların ödemesini işletmelere bir sonraki iş günü gerçekleştiriyoruz” dedi. Lojistik alanında hizmet veren Hepsiexpress’in Direktörü Ömür Batu Şengül ise, “Hepsiburada’dan yapılan alışverişlerde, aynı gün içinde gece ve gündüz olmak üzere iki farklı randevu seçeneği sunuyoruz” dedi.
İŞLERİNİ E-TİCARETLE BÜYÜTEN KOBİ’LER
AYDA 8 BİN TL CİRO
ADANA’da ürettikleri bandanaları ‘Bandanax’ markasıyla internet üzerinden sattıklarını anlatan Anka Grup Tekstil sahibi Ahmet Sert, “Hepsiburada’da bir mağaza açtık. Şu anda en kötü ayımızda bile 8 bin TL ciro yapıyoruz. Her geçen gün satışlarımız artıyor” şeklinde konuştu.
SATIŞLARIMIZ % 50 ARTTI
İNTERNET üzerinden züccaciye satışı gerçekleştirdiklerini belirten Metpa Züccaciye’nin sahibi Süleyman Karaca, “1980’den beri fiziksel mağazamız var. 1 yıldan beri Hepsiburada’da satış gerçekleştiriyoruz ve satışlarımız yüzde 50 artış gösterdi” diye konuştu.
BU DAHA BAŞLANGIÇ
ELMACIK Bilgisayar sahibi Özhan Elma, şunları söyledi: “Seçilmiş ürün gruplarında 60 farklı çeşit satışı gerçekleştiriyoruz. Hepsiburada’da mağazamızı açtıktan sonra hızlı bir büyüme yakaladık. Fiziksel mağazamızdaki satışlarımızın iki katı ciromuz arttı. Bu daha başlangıç.”
KARGOYA ÇÖZÜM
BEYAZ eşya ve küçük ev aletleri üzerine odaklandıklarını anlatan Teknowada e-ticaret müdürü İlknur Yüksel, “Teslimat sürecinde sorun yaşıyorduk. Hepsiburada’nın çalıştığı Horoz Lojistik ile teslimatları gerçekleştirmeye başladık. Fiziksel mağazamıza göre yüzde 60 fazla satıyoruz” dedi.