Elektriklileri ‘95 gram’ ile kaçırıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Elektriklileri ‘95 gram’ ile kaçırıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2022 07:00

AB’nin 2021 itibarıyla benzinli ve dizel dahil satılan tüm araçlarda karbondioksit miktarını km başına 95 grama çekmesi ve buna uymayan üreticilere ciddi cezalar kesmesi, markaların elektrikli ve hibritlerde önceliği AB’ye vermesine neden oluyor. Bu yüzden, Türkiye’de neredeyse her hafta bir yeni elektrikli otomobil satışa sunuluyor ancak sınırlı kişi satın alabiliyor. Avrupa’da yılın otomobili seçilen EV6’da yüksek talebe rağmen bu yıl 100 adet getirebileceklerini belirten Kia Türkiye Genel Müdürü Ağyel, “10 istiyoruz 1 alabiliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Avrupa Birliği (AB) çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutmak için 2021’den itibaren satılan araçlarda karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına ortalama 95 grama indirmişti. Bu zorunluluk nedeniyle küresel elektrikli ve hibrit araç üretiminde aslan payını AB ülkeleri alıyor. Türkiye’de ise her hafta yeni bir elektrikli otomobil satışa sunulmasına rağmen az sayıda tüketici bu araçlara sahip olabiliyor. Elektrikli otomobillerde üretimin şu an için sınırlı olduğunu belirten Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, “Bizdeki handikap biraz daha fazla. Çünkü, AB’nin ‘95 gram’ zorunluluğu var ve her ülkenin belirli oranlarda cezaları var. Bu yüzden üreticiler elektrikli ve hibrit araçları çoğunlukla Avrupa’ya göndermek zorundalar. Biz 10 araç talep ediyoruz 1 araç alabiliyoruz. Türkiye’deki talebin artmasına paralel, üretim adetleri de artacak böylece biz de daha fazla elektrikli aracı tüketicilere sunabileceğiz” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

12 YENİ MODEL YOLDA

2021’de ‘İlham Veren Yolculuk’ sloganıyla dönüşüm yolculuğuna başlayan Kia’nın yeni elektrikli araçları EV6 ve Niro’ya özel olarak KKTC’de gerçekleştirdiği etkinlikte, markanın elektrifikasyon stratejisi ve yeni modelleriyle ilgili bilgiler verildi. Genel Müdür Can Ağyel, 2030’daki toplam satışlarının yüzde 52’sinin elektrikli ya da elektrik destekli motora sahip araçlarla gerçekleşeceğinin altını çizdi. Kia’nın 25 milyar dolarlık yatırım planı kapsamında 14 yeni elektrikli model tanıtacağını açıkladığını hatırlatan Ağyel, “EV6 ve Niro ile iki model tanıtıldı. 2023’ün son çeyreğinde EV9’un satışa çıkacak. 2024 ve 2025’te 6 farklı elektrikli otomobil satışa sunulacak. 2026’da toplam satışların yüzde 21’i, 2030’da yüzde 30’u tam elektrikli araçlardan elde edilecek. Hibrit araçlarla birlikte toplam satışlar içerisinde elektrikli ve elektrik destekli araçların payı yüzde 52’ye ulaşacak” dedi.

4 MİLYON SATIŞ HEDEFİ

“Kia, global arenada 2030 yılında 1.2 milyonu elektrikli olmak üzere 4 milyon adet araç satmayı; bağlanabilirlik ve otonom sürüş teknolojilerini tüm araçlarında genişletmeyi ve PBV (amaca yönelik ticari araç) pazarında liderliği hedefliyor” diyen Ağyel, yeni modellerle ilgili Türkiye planlarını şu şekilde paylaştı: “Elektrikli araç dönüşümü Avrupa ile birlikte Türkiye için de geçerli, oradaki yeni modelleri Türkiye’ye getireceğiz. EV6’nın 439 kW güce sahip GT versiyonunu 1 ay sonra satışa sunmayı planlıyoruz. 2030 yılı yol haritamız kapsamında elektrikli araçlarımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz. 2023 sonunda da bir diğer SUV gövde tipine sahip elektrikli modelimiz EV 9’u da Türkiye’ye getirerek elektrikli araçlarda da müşterilerimize sunduğumuz alternatifleri geliştireceğiz. 2025 yılında elektrikli C sedan tanıtılacak.”

Haberin Devamı

Elektriklileri ‘95 gram’ ile kaçırıyoruz

CEZALAR MİLYARLARCA EURO’YU BULUYOR

AB kendi bölgesinde 2021 yılından itibaren satılan tüm araçlar için kilometre başına en fazla 95 gram CO² salımı zorunluluğu getirdi. 2025 yılında bu oranın yüzde 15, 2030 yılı için yüzde 35 aşağı çekileceğine dair iddialı bir hedef koydu. Bu hedef kapsamında markalar hızla elektrikli ve hibrit araçlara yönelik yatırımlarını hızlandırdı. Çünkü, emisyon standartlarını tutturamayan markalar sattıkları her araçta CO² miktarı başına ceza ödeyecek. Bu da markalar için 1 milyar Euro’yu bulan cezalar anlamına geliyor. İşte bu yüzden üreticiler elektrikli araç modellerinin önemli bir kısmını AB ülkelerine yönlendiriyor. Türkiye’de ise bu zorunluluk olmadığı için daha sınırlı sayıda elektrikli araca ulaşabiliyor. 29 Ekim 2022 tarihinde ilk modelini banttan indirecek ve Mart 2023’te satışa sunmaya başlayacak Togg C-SUV ile Türk tüketicisinin daha çok sayıda elektrikli araca ulaşması bekleniyor. Togg’un ilk sene üretiminin tamamını iç pazarda satışa çıkaracağı tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

Elektriklileri ‘95 gram’ ile kaçırıyoruz

‘10 KAT TALEP VAR AMA 100’ER ADET GETİREBİLECEĞİZ’

Ağyel, elektrikli Niro ve EV6’dan şimdiye kadar 50’şer adet getirdikleri bilgisini verirken, bu araçlarda 10 kat talep olmasına rağmen yıl sonuna kadar her iki modelden de 100’er adet getirip satmayı hedeflediklerini kaydetti. Haziran ayında GT-Line 4x4 versiyonu ile Türkiye’de satışa sunulan Kia EV6, tek şarjla 506 km’ye kadar menziline ulaşabiliyor. 77.4 kWh batarya kapasitesine sahip olan EV6, 325 beygir güç ve 605 Nm Tork değeriyle dikkat çekiyor. Model 0-100 kms hızlanmasını ise 5.2 saniyede gerçekleştiriyor. Prestige ve GT Line donanım seçenekleriye satışa sunulan EV6’nın fiyatı 2 milyon 100 bin liradan başlıyor. Markanın SUV modeli Niro ise hem hibrit hem de elektrikli versiyonu ile satışa çıkıyor. Niro Hibrit, 1.6 litrelik benzinli motor ve 32 kWh elektrik motoruyla 139 beygir güç ve 265 Nm kombine tork sunuyor. Kia Niro EV ise 201 beygir (150 kW) güç ve 255 Nm torka sahip elektrik motorunu 64.8 kWh batarya ile birleştirerek 460 km sürüş menziline ulaşabiliyor.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!