Güncelleme Tarihi:
Otomotiv markaları elektrikli araç yarışından pay kapmak için rekabette vites yükseltirken, milyar doları bulan yatırımlarla hayata geçen elektrikli araçların bu yarışta sahip oldukları isimler de dikkat çekiyor. Ancak, bu isimlerin rakam, noktalama işareti ve sayılardan oluştuğu için zor tellafuz edilmesi tüketicilerin kafasını karıştırıyor. Örneğin; Honda yeni elektrikli aracına “e:Ny1”, Toyota elektrikli SUV’una “bZ4X”, Volkswagen elektrikli Sedan’ına “ID.7” ismini verdi. Mercedes-Benz’in elektrikli araç serisi “EQ” oldu. Türkiye’de ise Togg’un ilk modeli “T10X” olarak tanıtıldı.
‘AYIRT EDİCİ OLMALI’
Markalar, her harf ve rakamın emisyon, segment, sürdürülebilirlik gibi anlamlar içerdiğini açıklasa da marka algısını yükselten model isimlerinin tüketicilerde tam anlamıyla bir karşılık bulmadığı gerçek. Konuyla ilgili bir analiz yayınlayan Bloomberg, sektördeki en uzun ömürlü marka isimlerini çıkardı. Listede Chevrolet Suburban, Ford F-Serisi, Toyota Land Cruiser, Toyota Corolla, Porsche 911 gibi modeller neredeyse 60 yıldır değişmeyen isimleriyle dikkat çekti. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan marka isimleri seçmeye odaklanan ABD’li Lexicon Branding şirketinin kurucusu David Placek, “Açıkçası verilen tüm isimler oldukça zorlama, herkes bir şekilde çırpınıyor gibi görünüyor” ifadelerini kullandı. Placek, bir marka oluşturmak için verilecek isimlerin hatırlanabilir, dikkate değer ve rakiplerine göre ayırt edici olması gerektiğine dikkat çekti.