Elektrikli araçların geleceği tartışıldı

Güncelleme Tarihi:

Elektrikli araçların geleceği tartışıldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2010 00:00

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin ev sahipliğinden düzenlenen foruma Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Hasan Köktaş, Oyak Renault Genel Müdürü İbrahim Aybar, Renault Mais Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ve diğer yetkililer katıldı.

Haberin Devamı

EPDK Başkanı Hasan Köktaş, "Planlamalara göre ülkemizde en az 5 Büyükşehir otoparklarına, 3 yıl içinde toplam 3 bin adet şarj istasyonu kurulması gibi bir hedef konulabilir " dedi.

Şarj istasyonlarının lisanslı olup olmayacağı konusunun tartışıldığına dikkat çeken Köktaş, "Eğer mevzuatı esnek bir yapıda yapmazsak sektörün gelişimine set çekeriz diye düşünüyorum" ifadesini kullandı.

Köktaş, " En önemli sorunlardan bir tanesi tekelleşme sorunudur Yapılacak mevzuatın tekelleşmenin önüne yeni yatırımcıların sektöre girmesini kısıtlayacak bir takım gelişmelere şimdiden karşı durmak lazım. Böylesi bir tehlikenin de var olduğunu bilmemiz lazım" diye konuştu.

Köktaş, bütün elektrikli otomobil şarj istasyonlarının lisanslı olmasının doğru olmadığını düşündüklerini belirterek, "Bu tür istasyonların dolum tesislerinin mevzuatta doğrudan lisansa tabii yerler olarak tanımlanmasının çok doğru olmadığını düşünüyorum" dedi.

Haberin Devamı

" EPDK TARİFE İLAN ETMİŞ OLMAYACAK "

Köktaş, şarj istasyonlarından satılacak elektriğin tarifesinin de tartışma konusu olduğuna değindi. Köktaş, " Türkiye'deki tüm aboneler kendi elektriklerini bağlı bulundukları dağıtıcıdan değil istedikleri tedarikçiden serbestçe alma imkanına sahip olacaktır. Yani kurumumuz bir tarife ilan etmiş olmayacak. Alıcı ve satıcı biraraya gelmiş olarak fiyatı belirlemiş olacak. Daha serbest, daha rekabetçi, tüketici haklarını daha fazla koruyan bir tüketici yapısına kavuşmuş olacağız. Şu anda hafta sonu gece daha ucuz tarifeler var. Böyle bakıldığında şarjların gece yapılması halinde hafta sonu yapılması halinde, (çünkü araçların şarj süreleri 8 saate yakın) yaklaşık 150 - 160 km şarjla gittiğini varsayarsak tüketici gece ucuz tarifeden dolumu yapıldığında aracını ucuza doldurmuş olur" dedi.

"İKİ TEMEL KONUYU HALLETMEMİZ LAZIM "

Oyak Renault Genel Müdürü İbrahim Aybar ise "Dört sene önceye gittiğimizde gerçekten elektrikli motorlu araçları konuşmaya başladığımızda çok iyi anlaşılamadığımızı görüyorduk. Yıllar geçtikçe bu işin ne kadar gerçek ve otomotiv sektörünün kalbine hitap eden yeni bir evrim olduğu ortaya çıktı" dedi. Aybar, “ Çok iyi bildiğimiz bir şey var. Bu teknolojik evrimin kalbi olan ülkelerden biri Türkiye ve Türkiye dünyanın ilk aile tipi Sedan otomobilini sadece elektik motorlu üreteceğimiz bir ülke. Tarihi bir fırsatımız var." diye konuştu. Aybar Türkiye’nin elektrikli otomobilleri üretme fırsatını yakaladıklarını kaydederek, “Biz bu teknolojik evrimin ciddi önem kazandığı aşamada üretimde öncü olan ülkelerden biri olmayı elde ettik. İlk kez ülkemizde dünya için üretime önümüzdeki yıl başlıyoruz. Türkiye öncü üretim merkezlerinden biri. Türkiye önemli pazarlardan da biri olmak zorunda. Biz bu teknolojiyi vatandaşlarımıza da satabilir olmak zorundayız Bunu başarabilirsek bu teknolojiyi geliştirir ve sadece bununla kalmaz bu teknolojinin yerlileşmesini de sağlarız ve binlerce vatandaşımızın istihdam edilmesini sağlayabiliriz. Onun için elektrik motorlu araçlarımızın satılması için iki temel konuyu halletmemiz lazım Bir tanesi gerekli yasal alt yapı diğeri de fiziki alt yapı" diye konuştu.

Haberin Devamı

“ÖTV VE MTV ALINMAMALI “

Aybar araçların nasıl ve nerede satılacağıyla ilgili de konuştu. Aybar, “2011 ‘de başlayacağımız üretimle birlikte bu araçları satmak için Özel Tüketim Vergisi ve Motorlu Taşıtlar Vergisi mevzuatının değişmesini süratle bekliyoruz. Çevreye duyarlılığımızı göstermek amacıyla bu vergilerin ilk 5 yıl için 2011 - 2015 yılları için alınmayarak bu tür sıfır emisyon yani çevreyi son derece temiz tutan araçların çevrenin Kyoto protokolünün tarafı olan ülkemizin bu konuda destek vermesini bekliyoruz “ dedi.

Renault Mais Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu da forumda bir konuşma yaptı. Tunalıoğlu, “ Amacımız karbondioksit emisyonlarını yüzde 20 -30 oranında düşürmek değil. Sıfır karbondioksit emisyonlu otomobilleri yapmak ve herkese sunmaktır. Hedefimiz elektrikli araçlar alanında da öncü ve lider olmaktır. Bu amaçla 2011 ‘den itibaren mevcut ürünlerimize dört tane elektrikli motorlu aracı seri üretimimize katmış olacağız. Bu dört otomobil , hafif ticari de dahil olmak üzere her türlü kullanım amacına cevap verecek otomobiller olacaktır" şeklinde konuştu.

2. el otomobiller için tıklayın

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!