Aslan BATUR
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2009 00:00
Avrupa’nın önde gelen elektronik ürünler perakendecilik grubu DSG International’ın (DSGI) markası olan Electro World, Türkiye’de 10 olan mağaza sayısını baharda 15’e, 2011’de 22’ye çıkaracak. DSGI Avrupa Direktörü Fernando de Vicente, “Bizim için krizin bittiği yer Türkiye oldu. Buraya geldiğimizde krizin bittiğini anladık, 74 milyon nüfuslu Türkiye çok büyük potansiyele sahip” dedi.
GLOBAL krize rağmen Türkiye’de hızlı büyüyen elektronik ürünler perakendecisi Electro World, Esas Holding ile birlikte girdiği Türkiye pazarında hedef büyüttü. Avrupa’nın önde gelen elektronik ürünler perakendecilik grubu DSG International plc’nin (DSGi) markası olan Electro World’ü Türkiye’ye getiren Esas Holding’in İcra Kurulu Üyesi ve Electro World Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Çağatay Özdoğru, 1000’e yakın istihdam sağlamaktan gurur duyduklarını dile getirdi ve “Hedefimiz bu sektörde tüketicinin ilk tercihi olmak” dedi.
74 milyonluk büyük pazar
DSGi Avrupa Direktörü Fernando de Vicente ise, 74 milyon nüfusuyla Türkiye’nin çok büyük bir potansiyele ve çok hızlı büyüyen bir pazara sahip olduğunu belirterek “Bizim için krizin bittiği yer Türkiye oldu. Buraya geldiğimizde krizin bittiğini anladık. Biz DSGi olarak, ortaklarımızla Türkiye’deki hedeflerimizi gerçekleştirmeye devam ediyoruz” dedi. Vicente sözlerini şöyle sürdürdü:
Türkiye’de kriz yaşamadık
“Electro World olarak, Türkiye’de ekonomik kriz yaşamadık. Bunun nedenleri ise biz müşterilerimize en iyiyi sunmaya odaklanıyor ve öncelikle onların ihtiyaçlarını anlıyoruz. Sonrasında da müşterilerimize fiyat çeşit ve hizmette en doğru kombinasyonu sunuyoruz. Sonuç olarak söyleyebilirim ki, tüm bu nedenlerden dolayı küresel ekonomik krizi müşterilerimiz de hissetmedi. Avrupa’da birçok pazarda 1 numarayız. Hedefimiz Türkiye’de de 1 numara olmak ve bunun için Türk ortağımızla birlikte çok çalışacak ve ne gerekli ise yapacağız.”
ÖTV indirimi sıçrama yaptırdı
Electro World’ün Türkiye’de hedef büyüttüğünü bildiren Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek ise “Bu yıl mağaza sayımızı 10’a çıkardık ve 2010 Nisan’da bu rakamı 15’e ulaştıracağız. 2010-2011 finansal yılında 7 mağaza daha açarak mağaza sayımızı 2011’de 22’ye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. 2008’in ilk çeyreğinden itibaren sektörde ciddi düşüş yaşandığını belirten Bahadır Özbek, en büyük ‘dip’in 2009’un ilk 3 ayında olduğunu ifade etti ve “Sıçrama ise ÖTV indirim döneminde gerçekleşti. Avrupa ise bize göre daha geç düşüş yaşadı ancak halen düşüş yaşamaya devam ediyor. Sektöre ivme kazandıran ÖTV indiriminin devamından yanaydık” diye konuştu.
Türkiye’de ‘parçalanmış’ bir pazar yapısı var
AVRUPA’da pek çok ülkede başarılı olmalarına rağmen Macaristan ekonomisinin ulaştığı kötü nokta yüzünden iş yapamaz hale geldiklerini belirten Fernando de Vicente, Polonya pazarında ise durumun biraz daha farklı olduğunu söyledi. Vicente, “Polonya ise sürekli yükselen bir pazar ancak biz 2005’te girmekle biraz geç kaldık. Rakiplerimizi görünce mücadele etmeye değmez dedik ve çekildik” yorumunu yaptı. Türkiye pazarının ise yükselen potansiyeline rağmen pazarın parçalara bölünmüş olduğunu söyleyen Vicente, bir liderin olduğunu ancak rakiplerinden çok küçük farklarla ayrıldığını söyledi. Vicente ayrıca, “Liderlik için bir süre vermiyoruz ancak doğru zamanda doğru yerde olduğumuzda bir numara olacağız” dedi.
Tüketici önce geziyor sonra alıyor
DSGi Avrupa Direktörü Fernando de Vicente, piyasayı canlandırmak için getirilen vergi indiriminin Türkiye’de durumu düzelten önemli bir etken olduğuna dikkat çekti ve “Türkiye’deki piyasaların bunda önemli etkisi oldu. Biz mağazalar bazında satışlarımızı, yenileri hariç iki katına çıkardık. ÖTV indirimiyle birlikte son 1 hafta satışlar iki kattan fazla arttı” dedi. DSGI’nin Türkiye’de “ortalamanın üstünde bir yere” sahip olduğunu ifade eden Vicente, şunları söyledi: “Türk tüketicisi iki farklı tekno-marketi ziyaret edip ürünü alıyor. Gayet bilinçli bir tüketici var. Fiyatları internetten karşılaştırıp ona göre mağazaya gidiyor. Tüm tekno-marketler ‘uygun fiyat’ iddiasında bulunuyor.”