Güncelleme Tarihi:
SELİN Esendemir, Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü’nü bitirdikten sonra kendi işini kurmak için kolları sıvadı. Önce bir kafe açtı ama kısa süre sonra kapattı. Reklam işine girdi tutmadığını düşündü. Boş zamanlarında evde yaptığı dekoratif objeler ise iç mimarların dikkatinden kaçmadı. Selin Esendemir, bir gün evini yenilerken mimarlardan gelen teklif ile tüm hayatı değişti... Otel ve restoranlar ile çalışan mimarlık şirketi, “Bizim projelerimiz için üretim yapabilir misin?” dedi. Selin Esendemir de kabul etti. Bir süre sonra gelen tekliflere yetişemediğini fark eden Esendemir, memleketi olan Kütahya’da atölye kurmaya karar verdi. Atölyede hepsi kendi tasarımı ve tamamı el yapımı olan objeleri hayata geçiren Selin Esendemir, bugün Azerbaycan’dan Avustralya’ya kadar birçok ülkeye ihracat yapıyor.
Çalışanların yüzde 90’ının kadın olduğunu anlatan Selin Esendemir, markasının hikayesini şöyle anlattı:
138 MAĞAZADA ÜRÜNLERİ SATILIYOR
2014 yılından önce tamamen hobi amaçlı yaptığım çizimleri dekoratif amaçlı üretmeye başladım. Yaşam alanları için tasarladığım dekoratif objeleri, tabak ve sofra takımları ile hediyelik aksesuarlar izledi. İlk anlaşmamıda mimarlık şirketi ile yaptım. Daha sonra yeni pazarlar çıktı karşıma. Birçok ünlü işadamının odası için özel tasarımlar yaptım. Dünyanın önde gelen otel zincirlerine satışlar gerçekleştirdik. Restoranlar ile çalışmalar yaptık.
Türkiye ve Anadolu kültüründe değer bulmuş form desenleri yine aynı kalite el çizimleri ve modern çizgiler ile birleştirip dekorasyon dünyasına sunmaya başladık. Kütahya’daki atölyemizden bugüne kadar 15 bin civarında el yapımı üretim gerçekleştirdik. 24 farklı ürün grubumuz bulunuyor. Saleenart koleksiyonları, yurt içinde Four&Mour, Anatoli, Harvey Nichols, 3 Moms gibi 138 mağazada satılıyor.
İLK MAĞAZAYI KATAR’DA AÇACAK
İlk ihracatımı da 2016 yılında Avustralya’ya gerçekleştirdim. Avustralya’nın en popüler şehri Sidney de bir sanat caddesi bulunuyor, burada dükkan sahibi bir iş kadını sosyal medya hesaplarımızdan bizi buldu. Gönderdiğimiz ürünler de tutunca, buraya ihracatımız arttı. Daha sonra sırasıyla Amerika, İnglitere, Katar, Dubai, İran ve Rusya’ya ürün göndermeye başladık. Bugün ciromuzun yüzde 40’ını ihracattan elde ediyoruz.
Tasarım ve dekorasyon sektörünün en önemli fuarlarından olan Maison&Objet fuarına Anatoli Home markası ile katıldık. Bugün Saleenart tasarımlarımız birçok ünlü ismin de ev ve ofis dekorasyonunda vazgeçilmezleri arasında bulunuyor.
Bu yıl sonuna kadar yurtiçi satış noktalarımızı 200’e, tamamı el işi olan üretimimizi de 25 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Daha fazla kadın çalışana ulaşmak için de çalışmalarımız sürüyor. Yıl sonuna kadar üretimimize 100’ün üzerinde çalışan kadını eklemeyi planlıyoruz.
Önümüzdeki dönemde mağaza açma planlarımız da var. Ayrıca internet satışına da odaklanacağız. Mağazayı Katar’ın Doha şehrinde açmayı planlıyoruz.
Ortadoğulu turistler ürünlerimize büyük ilgi gösteriyor. Özellikle Türkiye’de kaldıkları otellerden markamıza ulaşıp sipariş veriyorlar.”
STARBUCKS’TAN TÜRK KAHVESİ ATAĞI
DÜNYADA kahve kültürünün en önemli temsilcilerinden Starbucks, Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği ile iki yıl önce yaptığı işbirliğinin meyvelerini toplamaya başladı. Starbucks, Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği onaylı harmanı Veranda ile hazırladığı yeni Türk Kahvesi’ni, Kuveyt, Lübnan, Ürdün ve Azerbaycan olmak üzere dört farklı ülkede, 70’i aşkın Starbucks mağazasında sunmaya başladı. Bu proje ile Starbucks Türkiye ve Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği’nin yanı sıra Arzum ve Kütahya Porselen’i de Türk Kahvesi için bir araya geldi. Türkiye’de olduğu gibi Veranda’nın satışa sunulduğu tüm ülkelerde kahveler Arzum’un kahve makinesi Okka ile pişirilirken, endüstriyel tasarımcı Gamze Güven’in imzasını taşıyan Kütahya Porselen’in özel fincanlarıyla servis ediyor. Starbucks Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Ürün ve Kategori Direktörü Just Cluysenaer, “Türkiye’deki ekiplerimizin, Orta Doğu ülkelerindeki müşterilerimizin Türk Kahvesi deneyimleri yaşatmak için tanınmış kahve liderleriyle işbirliği yapmasından büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi.
25 BİN ZİYARETÇİ MODEF İÇİN İNEGÖL’DE
TÜRKİYE’nin önde gelen Mobilya Fuarı (MODEF) bugün Bursa İnegöl’de kapılarını açıyor. Toplam 25 bin metrekare alana kurulu fuara 160 mobilya firması katılım sağlayacak ve organizasyon kapsamında hem Türkiye’den hem de yurtdışından ziyaretçiler ağırlanacak. MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Balcı, “İnegöl’ün belkemiği mobilya sektörüdür ve Türkiye’nin en önemli lokomotif sanayilerinden biri ise mobilya sanayisidir. Fuara 25 bin ziyaretçi bekleniyor” diyerek bölgenin Türkiye ekonomisine olan güçlü etkisini bir kez daha vurguladı. Balcı ayrıca, İnegöl’ün mobilya ihracatının önceki yıllara göre yükselen bir grafik çizdiğini ve özellikle tasarım konusunda da mobilyanın başkenti olmaya aday olduğunu ifade etti.
GAZİANTEP’TEN 9 ÜLKEYE YAZILIM İHRACATI
GAZİANTEP’te 13 yıl önce 30 metrekarelik ofiste çalışmalarına başlayan kadın girişimci, geliştirdiği yazılımları ABD, İngiltere, Fransa ve Almanya gibi 9 ülkeye ihraç ediyor. Üniversite yıllarında çalışma hayatına atıldığını anlatan Nalan Kurt, “Bu dönemde girişimcilik dersleri aldım. Birkaç arkadaşımla hacker olma hayaliyle sabahlara kadar çalışırdık. Bu yüzden de birçok arkadaşım benimle ilişkisini koparmıştır” dedi. Üniversiteden mezun olur olmaz kendi işini kurmak için kolları sıvadığını belirten Kurt, “Tabi başlar başlamaz bilişim sektöründe kesinlikle çalışmamı istemeyen bir baba engeliyle karşılaştım. Uzun süren ikna çabalarından sonra kendime küçük bir ofis tuttum. Birkaç sandalye, bir masa ve bir diz üstü bilgisayarla hayalini kurduğum işi yapmaya başladım” diye konuştu.
MALATYA’DAN 112 ÜLKEYE KURU KAYISI
MALATYA’dan geçen yıl 112 ülkeye 95 bin 350 ton kuru kayısı gönderilirken karşılığında 261 milyon 397 bin dolar gelir elde edildi. Türkiye’deki 17 milyon kayısı ağacının 8 milyonuna sahip Malatya’da, yaklaşık 50 bin aile geçimini bu üründen sağlıyor. Türkiye’de “Antep baklavası” ve “Aydın inciri”nden sonra Avrupa Birliği tarafından coğrafi işaret alan üçüncü ürün olan “Malatya kayısısı”, Türkiye ekonomisine milyonlarca dolarlık katkı sağladı. Malatya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Özcan, bu yıl 100 bin ton kayısı ihraç etmeyi hedeflediklerini söyledi. Özcan, “İlaçlama ve hasat dönemini sağlıklı geçirirsek, bu yıl geçen yılın ihracat miktarının üzerine çıkmayı hedefliyoruz. İhracat hedefimiz dünya kuru meyve piyasasındaki gelişmelerle paralel devam edecek” dedi.